چاپ مطلب چاپ مطلب

جبار کوچکی نژاد،نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی: مجلس از حقوق مردم و قانون دفاع خواهد کرد

همای خبر /کوچکی نژاد ،نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در نشست با خبرنگاران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر توافقات در حوزه بین المللی و بحث برجام ، با اقتدار تلاش می کند تاضمن ارتقاء نظام،حقوق مردم ضایع نشود.
وی افزود: در صورت توافق اتفاقات عظیمی در کشور رخ خواهد داد و در صورت عدم توافق فصل جدیدی در نظام،امورات و زندگی مردم اتفاق خواهد افتاد.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در توافقات باید لحاظ شود تا دچار بحران و مشکلاتی در آینده نشویم.
وی افزود: اگر تیم مذاکره کننده وارد فضای جدید نشود و یک قانون راهبردی را لحاظ نکند، مجلس در این راستا ورود و از حقوق مردم و قانون دفاع خواهد کرد.
کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: مجلس به دولت اجازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در صورت باز پرداخت سریع به مردم ،داده است.
وی افزود: در بخش کشاورزی ۱۵ میلیارد دلار ،در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ۴/۵ میلیارد دلار و مقداری نیز در بخش صنایع و در کل ۲۰ میلیارد دلار،ارز ۴۲۰۰ تومانی بازپرداخت و استفاده و یک جهش را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام هم چنین گفت: دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت که باید آنرا به صورت سرانه در کارت الکترونیکی برای مردم واریز و در بخش دارویی نیز از طریق بیمه سلامت داروها را تحت پوشش قرار دهد،در غیر این صورت مجلس به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی معترض خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: تحولات ۱۴۰۱ با توجه به نام گذاری این سال توسط مقام معظم رهبری،به سمت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است.
کوچکی نژاد با اشاره به ایجاد صندوق توسعه عدالت برای همه استان ها در کشور افزود: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وارد این صندوق می شود.علاوه بر آن فروش اموال و مازاد در آمد استان ها نیز به این صندوق واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: با اصلاح صدور مجوزهای بخش تولید و ایجاد این صندوق در استان ها ما شاهد یک صندوق پشتیبان در بخش تولید ،ایجاد اشتغال و انجام اقدامات خوب در بخش تولید خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس افزود: استان های که تیم اقتصادی قوی دارند به عنوان یک تیم پشتیبان می توانند از صندوق توسعه عدالت در جهت افزایش تولید استفاده کنند.
وی در ادامه تأکید کرد: استانداران باید نگاه اقتصادی داشته باشند و مدیران و فرماندارانی که انتخاب می کنند نیز دارای دیدگاه اقتصادی باشند.
کوچکی نژاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: فاصله طبقاتی بسیار بالا،در آمد نا خالص ملی نه چندان خوشایند، اشتغال پایین در کشور ،وبا وجود تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری در سال های اخیر ، توجه ویژه ای را به اقتصاد ، تولید و رونق اقتصادی می طلبد.

گیلان عقب مانده ترین شرکت های دانش بنیان کشور را دارد

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس هم چنین گفت: گیلان عقب مانده ترین شرکت های دانش بنیان کشور را داردو متاسفانه دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد و صندوق نو آوری و شکوفایی استان ،کمترین عملکرد را تاکنون داشته است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان استان باید بروز شوند در غیر این صورت ۱ سال در حوزه اقتصادی عقب می افتند.

کوچکی نژاد در ادامه عنوان کرد: ما منابع خوبی را برای گیلان شناسایی ،سوق و تصویب می کنیم که باید در استان هزینه شود.
وی افزود: منابع اعتباری خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان و پیگیری نمایندگان برای رفع مشکل پسماند استان و فاضلاب شهر رشت در نظر گرفته شده و می توان کل فاضلاب شهر رشت را با ۴ هزار میلیارد تومان سامان دهی کرد.برای بحث سامان دهی پسماند نیز ۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
کوچکی نژاد در ادامه عنوان کرد: گیلان ضعیف ترین و پایین ترین شبکه و سطح بهداشت را در کشور دارد.
وی افزود:آموزش بهداشت ، رمز سلامت جامعه است و باید در این راستا خانه های بهداشت استان تقویت و تجهیز شود.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام درمجلس در ادامه با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به معنی محدود کردن ، کاهش سرعت اینترنت و فیلترکردن و…… نیست.فضای مجازی نیازمند قانون برای جلوگیری از هر گونه آسیب به بخش فضای مجازی و فضای کسب و کار مردم در فضای مجازی است. باید قوانین جدیدی در فضای مجازی مثل همه کشورها ی دنیا ایجاد کنیم تا این فضا آسیبی نداشته باشد.با این حال طرح فوق به صحن علنی، برای رفع ایرادات و مشکلات می رود.
کوچکی نژاد درخاتمه از برگزاری کنگره میرزا کوچک خان جنگلی خبر داد و افزود: برای این کنگره ۱۵ میلیارد تومان مصوب شده تا امسال یک کنگره که نماد گیلانی ها است برگزار شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …