چاپ مطلب چاپ مطلب

جشنواره بزرگ شناگران زیر ده سال استان گیلان در استخر باشگاه شهرداری خمام برگزار شد/ رئیس هیئت شنا خمام: با همت و تلاش و با برنامه ریزی دقیق و چشم انداز بلند مدت می توان ورزش شنا را به جایگاه واقعی خود رساند/ مدیر عامل باشگاه شهرداری خمام: تمام تلاش ما حمایت از ورزش خمام جهت استفاده بهینه جوانان از ورزش است

اختصاصی همای گیلان، بمناسبت بزرگداشت هفته بسیج جشنواره بزرگ شناگران زیرده سال استان گیلان به همت هیئت شنا خمام با هدف استعداد یابی و راه یابی تیم های برترشنا از شهرهای مختلف به لیگ استانی دیروز هشتم آذر در استخر باشگاه شهرداری خمام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم با عاشوری ،رئیس هیئت شنا خمام که ریاست شورای اسلامی شهر خمام را نیز برعهده دارد به گفتگو پرداختیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف استعداد یابی و کشف استعدادهای برتر رشته شنا در رده سنی زیر ده سال استان به میزبانی خمام برگزارشد، افزود:امروز زحمات مربیان عزیز ما در رشته شنا از سراسر استان که در طول یک سال اخیر برای شناگران در سنین پایه وقت گذاشته اند نمایش گذاشته شد و مسابقات دریک سطح رقابتی خوبی برگزار شد.

عاشوری در ادامه به ارزیابی وضعیت ورزش شنا در استان پرداخت و تصریح کرد:استان گیلان یکی از استانهایی است که به لحاظ دارابودن موقعیت جغرافیایی و آبی ودریایی از پتانسیل خوبی برای ورزش شنا برخوردار است که نیازمند توجه بیشتری است تا استعدادها کشف شوند.

وی خاطر نشان کرد:یکی از راههای استعداد یابی بخصوص در سنین پایین تاسیس مدارس شنا است.

رئیس هیئت شنا خمام وضعیت رشته ورزشی شنا را در بخش خمام رضایتبخش ارزیابی کرد و یادآور شد و تصریح کرد:خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در شنا خمام صورت گرفته و قهرمانان زیادی هم درسطح استان و هم کشور معرفی شده اند.

وی ابزار امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با این روند توسعه درآینده نزدیک شاهد شکوفاتر شدن ورزش شنا خمام باشیم و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس هیئت شنای خمام ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر و اداره ورزش و جوانان خمام بعنوان حامیان برگزاری این جشنواره گفت: رشته شنا در جهان از قدمت ۲۵۰۰ ساله برخوردار است واز طرفی یکی از رشته هایی است که دردین مبین اسلام بسیار سفارش شده است همچنین مثل ژیمناستیک،دوومیدانی، از رشته های پایه ای بشمار میرود.
عاشوری خاطرنشان کرد:متاسفانه به علت کمبودفضاهای موجود وبستر ناکافی و عدم نگاه ویژه و خاص به این رشته استعدادها آنگونه که باید کشف نشده اند.

وی با بیان اینکه شناگران خمامی در رده سنی نوجوانی نه تنها افتخار آفرینی‌های زیادی داشته اند گفت: شنا گران این بخش در سطح استان در رشته واتر پلو فعالیت میکنند.

رئیس هیئت شنای خمام یادآور شد: از مسوولین استانی انتظار داریم نسبت به ورزش شنا توجه بیشتری داشته باشند.

عاشوری با بیان اینکه رشته شنا یک رشته المپیکی است اما متأسفانه نتوانسته ایم در سطح بین المللی افتخارات زیادی داشته باشیم درحالیکه استعدادهای زیادی وجود دارد، افزود: با همت و تلاش بیشتر و با برنامه ریزی دقیق و چشم انداز بلند مدت می توان ورزش شنا را به جایگاه واقعی خود رساند.

درادامه احمد نیا،مدیر عامل باشگاه شهرداری خمام وعضو شورای اسلامی شهر خمام نیز از حمایت های همه جانبه شهرداری و شورای اسلامی شهر خمام از ورزش خبر داد و گفت:باشگاه شهرداری خمام دو تیم در رده های سنی نونهالان و نوجوانان فعالیت میکند که هم اکنون در مسابقات رفت و برگشت لیگ استانی شرکت دارند.
احمد نیا در ادامه سخنان خود از حمایت خوب شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر خمام نسبت به ورزش این بخش و شهر تشکر نمود و اظهار داشت:باشگاه فرهنگی،ورزشی شهرداری خمام بسیار فعال است و شورای اسلامی شهر خمام سال گذشته مبلغ ۷۰میلیون تومان بودجه برای ورزش و باشگاه شهرداری پیش بینی کرده است که در نظر دارد این بودجه را امسال به ۸۰میلیون تومان برساند.

وی افزود:ما علاوه بر فوتبال به چند هئیت ورزشی دیگر همچون شنا،کاراته ،والیبال خواهران و برادران و…کمک مساعدت میکنیم .

مدیر عامل باشگاه شهرداری خمام خاطر نشان کرد:تمام تلاش ما حمایت از ورزش خمام جهت استفاده بهینه جوانان از ورزش است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خمام نیز طی گفتگویی از رئیس شنای خمام بخاطر برگزاری خوب این مسابقه تقدیر وتشکر نمود و گفت: بخش خمام از پتانسیل بالای ورزشی برخوردار است و قهرمان و مدال آوران زیادی در رشته های مختلف ورزشی دارد .

خلیلی در ادامه کیفیت برگزاری این جشنواره را خوب ارزیابی نمود و اظهار داشت:این مسابقات با حضور ریاست محترم هیئت شنای استان گیلان جناب آقای مهندس گلریز و رئیس محترم هیئت شنای شهرستان رشت در سطح خوبی برگزارشد.

گزارش:زهرا رگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …