چاپ مطلب چاپ مطلب

جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان در تهران آغاز بکار کرد

همای گیلان: جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان در خانه هنرمندان تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان و کمیته رسانه، اولین جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با حضور جمعی از سفرا، رایزن های فرهنگی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در روز چهارشنبه و در خانه هنرمندان ایران در تهران آغاز شد.
سعید آگشته شهردار لاهیجان در مراسم افتتاح با بیان این که لاهیجان شهر فرهنگ و هنر با قدمت چند صد ساله شهری یکی از کهن ترین شهرهای گردشگری طبیعی کشور در شمال ایران می باشد، اظهار داشت: لاهیجان علاوه بر جاذبه های خدادادی طبیعی مثل کوه، دریا و جنگل و اقلیم دلپذیر، شهر مردان بزرگ تاریخ فرهنگ و هنر ایران است؛ سلال دیلمی، فیاض لاهیجی، شیخ زاهد گیلانی و … تنها گوشه ای از فهرست نام هایی است که در آن نام لاهیجان و لاهیجانی می درخشد، لاهیجان شهر مبدعین و اولین ها و شهر چای و ابریشم، شهر کاشف السلطنه است، شهر محجوبی ها، محصصی ها و حکیم زاده هاست.
آگشته افزود: لاهیجان جزو ١۴شهر نمونه گردشگری تاریخی و طبیعی جهان اسلام است که یکی از بیست مقصد اصلی سفر هر ایرانی و مقصد بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر در سال می باشد.
وی با بیان این که لاهیجان مقر دبیرخانه بهترین عملکرد شهرهای جهان اسلام است، اذعان داشت: امروز تیم مدیریت شهری لاهیجان با افتخار اعلام میدارد که پس از یک پروسه تحقیقاتی و پژوهشی با همکاری پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس از ۱۷ پروژه و اطلس سرمایه گذاری شهر در راستای برنامه پنج ساله شهر و با برآورد پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری رونمایی می کند، که امیدواریم تا یکسال آتی بر اساس برنامه اجرایی بیش از یک هزار میلیارد آن اقدام شود.
وی اضافه کرد: پروژه های سرمایه گذاری شهر در حوزه های ایجاد زیر ساخت های گردشگری پارک آدرنالین، سرزمین چای، هتل و مراکز اقامتی، برج های مسکونی، جزیره غذا و مرکز اسپا و سلامت و … می باشد که با فراهم آوردن شرایط قانونی سرمایه گذاری از طریق منشور سرمایه گذاری با همکاری و هم دلی تمام ارکان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری ضمن اقبال از سرمایه گذاران اعلام می دارد، لاهیجان بهشت سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد.
این مسول خاطر نشان کرد: اولین رویداد فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با همکاری وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و علی الخصوص دبیرخانه کلانشهرهای کشور با هدف معرفی فرهنگ اصیل لاهیجان و گیلان و جاذبه های گردشگری و اقتصادی طراحی و امروز با توکل به خداوند بزرگ و حضور مدعوین ارجمند افتتاح می گردد.
وی تشریح کرد: این رویداد شامل دو بخش اصلی در حوزه فرهنگ و سرمایه گذاری می باشد که در بخش فرهنگی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های شهری، گالری آثار استاد محجوبی و گالری آثار عکاسی هنرمندان شهر و رونمایی از مدخل مصور شاهنامه استاد حماسه و سخن، حکیم ابولقاسم فردوسی و همچنین رونمایی از اولین تمبر یاد بود شهر و در بخش اقتصادی رو نمایی از اطلس سرمایه گذاری، مذاکره با طرف های مقابل و برگزاری پنل سرمایه گذاری و ارائه ۱۷ پروژه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف سرمایه گذاری می باشد.
سعید آگشته شهردار لاهیجان در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم معرفی و باز شناسایی لاهیجان گامی بزرگ در جهت توسعه و اعتلای شهر باشد.

– [ ] گفتنی است در این مراسم دکتر مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون کلانشهرها و مراکز استان ها، دکتر طلائی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و دکتر پور وزیری رایزن جهانی سازمان اسکان بشر ملل متحد از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
– [ ] افتتاح نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری شهرداری لاهیجان، سوغات و صنایع دستی . ورزشی و هنر و بهزیستی و اجرای نمایش آیینی تمنای باران و موسیقی محلی از بخش های مختلف این نمایشگاه می باشد که تا ٢۶ شهریور در خانه هنرمندان تهران آماده بازدید می باشد.

 

photo_2016-09-14_16-49-18 photo_2016-09-14_16-49-27 photo_2016-09-14_16-49-36 photo_2016-09-14_16-49-47 photo_2016-09-14_16-49-50

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت؛ کسب رتبه برتر در حوزه های روابط عمومی، فناوری اطلاعات و تامین مالی توسط منطقه آزاد انزلی

در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت؛ کسب رتبه برتر در حوزه …