چاپ مطلب چاپ مطلب

جشنواره نوروزی گیلان در لاهیجان برگزار می شود

همای گیلان: شهردار لاهیجان گفت: نخستین جشنواره نوروزی استان گیلان در عید نوروز سال ۱۳۹۵ در لاهیجان برگزار می شود.

 سعید آگشته در گفت و گویی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سطح شهر با محوریت و مشارکت حداکثری شهروندان و به منظور فراهم نمودن تسهیلات و انگیزه مضاعف برای  جلب نظر و رفاه مسافران نوروزی اجرا می شود.

IMG_0907

وی افزود: تخفیف ویژه فروشگاهها و مراکز خرید سطح شهر، اجرای برنامه های جنگ شادی، نمایش های آیینی و طنز، موسیقی سنتی و محلی در حاشیه استخر و باغ نارنج، اجرای برنامه های ورزشی همچون ورزش های آبی در استخر و پارک حاجی آباد،آفرود، بسکتبال خیابانی، پارکور، دوچرخه سواری، موتور کراس، ورزش های هوایی چتر بازی و پاراگلایدر، برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی، غذاهای محلی، سرمایه گذاری و … از جمله این برنامه ها می باشد که نوروز ۹۵ در سطح شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.

آگشته اظهار کرد: معرفی اماکن اقامتی و پذیرایی و رستوران ها، مراکز خرید و سوغات، معرفی جاذبه های گردشگری لاهیجان، اجرای برنامه رادیو شهر در حاشیه استخر با حضور هنرمندان، تهیه نرم افزار نقشه شهر و ارائه به مسافران از طریق بلوتوث، نصب تابلوهای راهنمای اماکن گردشگری از دیگر برنامه های شهرداری لاهیجان در عید نوروز می باشد.

وی گفت: لاهیجان به دلیل جاذبه های فراوان تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری، همه ساله میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است و شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با تشکیل ستاد استقبال از نوروز از هم اکنون اقدامات لازم را برای فراهم نمودن شرایط مناسب برای مسافران آغاز نموده اند.

شهردار لاهیجان افزود: این جشنواره از دوم تا دوازدهم فروردین ۹۵ با برنامه ریزی شهرداری و با همکاری و مشارکت فرمانداری، نیروی انتظامی،میراث فرهنگی و گردشگری،اتاق اصناف، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، سازمان سما  و هلال احمر در شهر لاهیجان برگزار می شود. 

وی اضافه کرد: شهرداری لاهیجان به منظور زیبا سازی و آراستگی شهر با حضور معاونان و مدیران شهرداری تدابیر لازم را آغاز کرده و لکه گیری آسفالت خیابانها و معابر، فرش موزاییک پیاده روها، نصب چراغ های جدید روشنایی در بلوارها، رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابان ها، بهسازی فضای سبز و گلکاری میادین و بلوارها، آذین بندی سطح شهر، نورافشانی، احداث سرویس بهداشتی جدید در اماکن گردشگری، فراخوان طراحی و ساخت المانهای جدید در سطح شهر، نصب سطل های زباله جدید و … از جمله اقداماتی است که اجرای آن از هم اکنون در سطح شهر آغاز شده است.

آگشته گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان با استقبال از مسافران نوروزی تمام سعی خود را بکار خواهد بست تا بتواند میزبانی شایسته برای مهمانان عزیز باشد.// روابط عمومی شهرداری

About سردبیر

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …