چاپ مطلب چاپ مطلب

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در گفتگو با امتداد: حاجی‌بابایی به چه حقی می‌گوید که ما در جلسه با مجمع، تعداد خودروهای وارداتی را در قانون حذف کردیم؟/ قالیباف با این سکوت خود در حق مجلس خیانت می‌کند

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در گفتگو با امتداد: حاجی‌بابایی به چه حقی می‌گوید که ما در جلسه با مجمع، تعداد خودروهای وارداتی را در قانون حذف کردیم؟/ قالیباف با این سکوت خود در حق مجلس خیانت می‌کند/ نمایندگان باید در مقابل این بی‌قانونی تحصن می‌کردند/ آقای قالیباف! شما نان مجلس را می‌خوری و باید از اعتبار و حیثیت آن دفاع کنی/ آقایان به جای وظایف نمایندگی، نامه نوشته و از نماینده رهبری در فلان شهر دفاع می‌کنند! مملکت مشکل دیگری ندارد؟

همای خبر به نقل از امتداد/محمد جعفری: اقدام اخیر شورایعالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، مستقر در مجمع تشخیص مصلحت در ماجرای مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به کشور، انتقادات زیادی را به دنبال داشته و بسیاری این اقدام را دخالت آشکار و غیرقانونی در حیطه قانونگذاری دانسته‌اند.

🟢غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مردم رشت در مجلس دهم و رئیس فراکسیون مستقلین این مجلس در گفتگویی با امتداد، ضمن انتقاد شدید از این مسئله، اظهار داشت: من واقعا این مسئله را ناشی از ضعف رئیس پارلمان می‌بینم. متاسفانه، قالیباف نمی‌تواند از اقتدار مجلس دفاع کند. این آقا یا معامله می‌کند، یا حب کرسی ریاست دارد، یا دستوری به او رسیده و هرچه که باشد، ما شاهد انفعال تاسف‌انگیز رئیس مجلس در قبال این بدعت هستیم.

🟢طبق قانون، زمانی که اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان به وجود بیاید، آن مسئله به مجمع ارجاع پیدا می‌کند. خارج از این مسئله، مجمع تشخیص مصلحت، اساسا حق دخالت ندارد. مجمع حق باطل کردن مصوبه نمایندگان مردم را ندارد. اصلا بر فرض هم که چنین اقدام غلطی کرد؛ مجلس نباید زیر بار چنین بی‌قانونی برود.

🟢حاجی‌بابایی به چه حقی می‌گوید که ما در جلسه با مجمع، تعداد خودروها را در قانون حذف کردیم؟ چه کسی به شما چنین اختیاری داده؟ کدام ماده آئین‌نامه به شما این اختیار را داده است؟

⭕️آقایان نماینده! اگر نمی‌توانید از حقوق مردم دفاع کنید، حداقل چرا از حقوق خودتان دفاع نمی‌کنید؟

🟢مگر می‌شود که شما در قانونی که توسط حدود ۳۰۰ نماینده مردم تصویب شده و بعد هم در شورای نگهبان به تائید رسیده، دست ببرید؟ سوال من از ۲۹۲ نماینده دیگر مجلس این است که حالا که نمی‌توانید از حقوق مردم دفاع کنید، حداقل چرا از حقوق خودتان دفاع نمی‌کنید؟

⭕️قالیباف با این سکوت خود در حق مجلس خیانت می‌کند

🟢آقایان! ما که ۱۰ نهاد قانونگذاری در این مملکت نداریم! یک نهاد قانونگذاری داریم که آن هم، مجلس است. با این وضعیت، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. بخدا قالیباف با این سکوت خود در حق مجلس خیانت می‌کند. این‌ها همه در تاریخ ثبت خواهد شد. رئیس مجلس برای حیثیت این نهاد کت از تن بکند و اجازه دخالت به احدی ندهد.

🟢مجمع اگر هم در این مورد مشخص نظری داشت، باید آن را به شورای نگهبان اعلام می‌کرد. مجلس نباید تضعیف بشود که شده است. تازه در این فقره، خود مجمع هم نه! هیئت هالی نظارت این نهاد تصمیم گرفت که در قانون مصوب مجلس دست ببرد و عدد مصوبه را بردارد! بعد هم یک عضو هیئت رئیسه مجلس به آن جا رفت و گفت؛ چشم! ما این عدد را برمی‌داریم و دست آخر هم برداشتند!

⭕️نمایندگان مجلس باید در مقابل این بی‌قانونی تحصن می‌کردند

🟢نمایندگان مجلس باید در مقابل این بی‌قانونی تحصن کرده و اجازه ادامه فعالیت پارلمان را نمی‌دادند. چه تضمینی وجود دارد که مثلا فردا روزی یک قانون دیگر در مجلس به تصویب برسد و این مصوبه از دید فلان هیئت عالی دوباره دارای ایراد تشخصیص داده شود و باز هم آقایان در قانون دست نبرند؟

⭕️آقایان به جای وظایف نمایندگی، نامه نوشته و از نماینده رهبری در فلان شهر دفاع می‌کنند! مملکت مشکل دیگری ندارد؟

🟢نمایندگان مجلس نامه می‌نویسند و از نماینده رهبری در فلان شهر دفاع می‌کنند! آقایان! کار شما این است؟ مملکت الان مشکل دیگری ندارد؟ وظیفه نمایندگی مجلس چه می‌شود؟ حق شما را خورده‌اند. شما به یک قانون رای داده‌اید. ما بر سر یک کاما در مجلس دهم با دولت بحث داشتیم و لاریجانی به عنوان رئیس مجلس زیر بار نمی‌رفت که این کاما، بدون نظر مجلس حذف یا اضافه شود.

⭕️آقای قالیباف! شما نان مجلس را می‌خوری و باید از اعتبار و حیثیت آن دفاع کنی

🟢ظاهرا قالیباف، ضعف دولت رئیسی را دیده، ناامیدی اصولگرایان از رئیسی را دیده، شاهد است که حتی یک شعار دولت رئیسی تحقق پیدا نکرده، حالا می‌خواهد به صحنه بیاید و وارد کارزار ریاست جمهوری شود و به همین دلیل، مجلس را رها کرده است. آقای قالیباف! شما نان مجلس را می‌خوری و باید از اعتبار و حیثیت آن دفاع کنی.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …