چاپ مطلب چاپ مطلب

جعفرزاده: ۲۵۰ هزار گیلانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

همای گیلان:غلامعلی جعفرزاده در نطق میان دستور امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز مجلس، گفت: امروز سالروز شهادت بزرگمردی از ایرانیان غیور و دل آوری است که به فرموده رهبری مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در همان محدوده‌ای خاص به وجود آورده است

axe27736

.

به گفته نماینده مردم رشت، گرامیداشت نام و یاد سردارجنگل،‌ پاسداشت غیرت دینی و ملی گیلانیان و ولایت مدار شهیدپرور، شجاع و قهرمان پرور است که همواره در خط مقدم دفاع از آرمانهای والای الهی و اصل و حمایت مداری می‌درخشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نامگذاری ۱۱ آذر به نام روز نهاد خانواده گفت: تنها راه تحکیم کانون خانواده ها تکیه بر مبانی دینی، ‌ارزشی و اخلاقی است. حداقل دو دهه رهبر معظم انقلاب هشدار شبیخون یا تهاجم فرهنگی داده بودند در حالی که استکبار با استفاده از ابزار و فناوری پیشرفته دقیقا خانواده های مذهبی و دینی را هدف قرار داده است و طبیعی است تلاش برای گسترش فرهنگی دینی می تواند در تقابل با برنامه‌های شیطان بزرگ در گسترش انواع مفاسد موثر واقع شود. باید به آسیبهای فرهنگی و اجتماعی با تدابیر مبتنی بر علم و اصول دینی اقدام شود.

وی با تبریک روز جهانی معلولان گفت: افتخارآفرینان مسابقات آسیایی پاراالمپیک ثابت کردند در صورت حمایت همه جانبه معلولان می توانند حماسه های فراموش نشدنی بیافرینند. مسوولان وظیفه دارند با تدبیر و تصویب قوانین و مقررات، اختلاف سطح اجتماعی و علمی را به حداقل ممکن کاهش دهند تا معلولان نیز همانند سایر هموطنان بتوانند به زندگی روزمره خود بپردازند.

جعفرزاده عدم توافق جامع در ژنو را به دلیل مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور ستود و افزود: زیاده خواهی طرفهای مذاکره کننده غرب دلیل مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور و پیروزی بزرگی برای کشور بود. برای دنیا ثابت شده است موضوع اختلاف، ‌هسته‌ای نیست بلکه غرب به دنبال کسب امتیازهای غیر مشروع از جمهوری اسلامی است. ثابت شد ایران هیچ وقت در پی ساخت بمب اتم نبوده و نیست.

نماینده مردم رشت خطاب به کشورهای استکباری هشدار داد:‌ دنیای غرب بداند هیچ قدرتی نمی تواند ایران را از این فناوری بومی محروم کند. دنیای استکبار بداند با اقتصاد مقاومتی هر نوع تحریمی را از پیش رو بر می داریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تسویه حساب مطالبات ۲۰ ساله ایثارگران تشکر کرد و افزود: ترتیبی اتخاذ شود تا مطالبات ۲ سال گذشته ایثارگران بدون فوت وقت پرداخت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و جمعیتی استان گیلان گفت: بیشترین نرخ مهاجرت روستا به شهر در استان گیلان اتفاق می افتد که دلیل آن به صرفه نبودن اقتصاد کشاورزی و فقدان امکانات رفاهی نظیر گاز، راه آسفالت، ‌آب شرب و شبکه مناسب برق در روستاهاست. تولید یا درآمد سرانه استان گیلان از ۱۶ استان کم است یعنی متوسط رفاه اقتصادی در گیلان از ۱۹ استان کشور پایین تر است.

وی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در استان گیلان زیر خط مطلق فقر زندگی می‌کنند. سهم استان گیلان از بودجه کشور در سال ۹۳ حدود ۱۷۳ میلیارد تومان بعد از ۲۳۳.۳۴ درصد کاهش یافت. کاهش ۶۷ درصدی اعتبار تالاب انزلی و آب بندانها که نقش عمده‌ای در حفظ محیط زیست و توسعه بخش کشاورزی استان دارد، چشمگیرتر از سایر امور بوده است./ایسنا

About

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …