چاپ مطلب چاپ مطلب

جعفر میعادفر ،رئیس سازمان اورژانس کشور: خیرین در بحث احداث پایگاه اورژانس و خرید آمبولانس به ما کمک کنند

رئیس سازمان اورژانس کشور در نشستی خبری با خبرنگاران گیلان ،در مرکز اورژانس استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس استان گیلان در چند سال اخیر کارها ،اقدامات و اتفاقات خوبی را در توسعه اورژانس پیش بیمارستانی انجام و جهش خوبی در این راستا داشته اند.

همای خبر/میعادفر با اشاره به این مطلب که استان های شمالی ،استان های مهمان پذیر با جمعیت شناور هستند، افزود: کار در استان های شمالی در ارائه فوریت های پزشکی و خدمات اورژانس مشکل و ما همیشه با چالش های زیادی روبرو هستیم.
وی در ادامه عنوان کرد: در گیلان ۷۴ پایگاه اورژانس وجود دارد که از این تعداد ۸ پایگاه ۲ آمبولانسی هستند.
میعادفر هم چنین گفت،: در سال گذشته ۴۲۰ هزارتماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس انجام شده که از این تعداد ۱۰۶ هزار مأموریت توسط همکاران ماانجام شده، در واقع ۳۵ درصد تماس هااقدام به مأموریت شده است.
وی با اشاره به شهدای مدافع سلامت افزود: در بحث کرونا ما ۱۹ شهید مدافع سلامت را تقدیم کردیم و از ۲۵ هزار پرسنل ۱۵ هزار نفر از پرسنل ما به کرونا مبتلا شدند.
میعاد فردر ادامه تصریح کرد: پرسنل ما در خط مقدم سلامت هستند.
وی هم چنین گفت: در کشور ما ۳۱ حادثه بحرانی در سال رخ می دهد که از این تعداد ۱۳ حادثه تکرار شونده هستند.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: متأسفانه در کشور روزانه ۷۹ حادثه پر خطر راشاهد هستیم که از این تعداد ، در بخش رانندگی شاهد ۳ کشته و ۵ مصدوم در روز می باشیم.
وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته در بحث حوادث پر تلفات روزانه ما ۱۸۹ مصدوم داشتیم.
میعادفر افزود: سالانه ما ۱۷ هزارمرگ ومیر،را در حوادث ترافیکی تجربه می کنیم.
وی هم چنین گفت:در سال گذشته ما فقط تصادف ۱۸۹ اتوبوس را داشتیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به این مطلب که پایگاه های اورژانس فاصله ۴۰ کیلومتری با هم دارند،افزود:مردم از ما توقع بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان را دارند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرهای پر ترافیک و بزرگ اورژانس موتوری (موتورلانس) را داریم که توسط این اورژانس ها ۸۰ درصد مأموریت ها انجام و با تسریع در زمان بندی رضایتمندی مردم را نیز به دنبال داشته ایم.
میعادفر افزود: در شهر رشت ۵ آمبولانس موتوری خدمات رسانی می کنند. در سال جاری نیز ما توسعه و افزایش تعداد این موتور لانس ها را در شهرهای پر ترافیک و بزرگ استان گیلان چون ؛ رشت،انزلی و لاهیجان خواهیم داشت.
وی در ادامه عنوان کرد: در بحث پرداخت مطالبات خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و
اورژانس استان وضعیت مطلوبی دارند که این خود انگیزه خدمت رسانی همکاران ما را زیادتر می کند.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: یکی از مشکلات ما وجود ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده است که تلاش می کنیم در سال جاری با کمک مجلس ،دولت و سازمان برنامه و بودجه و گرفتن اعتبارات در این راستا بخشی از نیازهای أمبولانس کشور را تأمین کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد:در بحث نیروی انسانی مابه طور میانگین ۶ نفر را در هر پایگاه اورژانس داریم.
میعادفر از برگزاری اولین جلسه شورای عالی سلامت بعد از ۴ سال خبر داد و افزود: محوریت این جلسه ارتقاء کمی و کیفی خدمات فوریت های پزشکی و اورژانسی است و امیدواریم مصوبات خوبی در این راستا
تصویب شود.
وی با مهم بر شمردن نقش رسانه و خیرین در کمک و ارتقاء اورژانس ،تصریح کرد: خیرین در بحث احداث پایگاه اورژانس و خرید آمبولانس به ما کمک کنند.
میعادفر افزود: نگاه خیرین و استفاده از ظرفیت آن ها به سمت مراکز درمانی برای ساخت پایگاه ، تأمین آمبولانس و خرید نیازهای واقعی اورژانس ،کارساز خواهد بود.
وی هم چنین گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ آمبولانس در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی فعالیت می کنند.هم چنین ۳هزار و ۵۰ آمبولانس هوایی و ۵۰ اورژانس پایگاه هوایی در کشور داریم.
رئیس سازمان اورژانس کشور
با اشاره به این مطلب که ۵۰ درصد ناوگان أمبولانس در کشور فرسوده هستند، افزود: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز آمبولانس های فرسوده و تداوم ارائه خدمات أنها هزینه کردیم.
وی هم چنین گفت: از سال ۸۳ ۲۰۰ دستگاه اورژانس موتوری در پایگاه های اورژانس تهران مستقر شدند که روزانه ۱۶۰ دستگاه به طور میانگین برای ۸۰۰ مورد تماس از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد تماس به اورژانس ،خدمات رسانی می کنند. برای ۱۲ شهر بزرگ و پرترافیک نیز چون؛ مشهد ،اصفهان ، شیراز ، رشت ، و…نیز ۱۰۰ دستگاه موتور لانس خریداری و به این شهرها می‌فرستیم.
میعادفردر ادامه عنوان کرد: در استان گیلان بحث یکپارچه سازی مراکز ارتباط، انجام شده و استفاده از لوکیشن در خدمات رسانی اورژانس نیز در فرآیند ۱ ساله برای واقعی تر و بهتر شدن خدمات در برنامه اورژانس استان قرار دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: باید یک ساختار مداوم و مدون در بحث آموزش در سازمان اورژانس و کار ما، وجود داشته باشد.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: ما ۲۵۰ برنامه آموزشی ۱ دقیقه ای را به خصوص برای ایام اربعین تهیه و در اختیار صدا و سیما قرار دادیم.
وی هم چنین گفت: در سال گذشته ما ۴ میلیون و ۷۰۰ مأموریت انجام دادیم که از این تعداد ۷۰۰ هزار مأموریت ،جزء حوادث ترافیکی بوده که ۶۱۳ هزار مصدوم را بدنبال داشته است.
میعاد فر افزود:۶۸ درصد مأموریت های ما مربوط حوادث ترافیکی و سقوط ، تعدادی مربوط به پیوند اعضاء و موارد زیادی نیز مربوط به بیماری های قلبی،عروقی و تنفسی بوده است.
وی هم چنین گفت: ما در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی داریم که در سال گذشته ۴هزار مأموریت داشته که فقط۴۰۴ مورد مربوط به انتقال زنان باردار به مراکز درمانی بوده است.
میعاد فر افزود: در استان گیلان اورژانس هوایی داریم اما به خاطر ساختار جغرافیایی بویژه در مناطق صعب العبور ۵۰۰ دستگاه خودرو آفرود باید خریداری کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: ۳و۴ مرداد سال جاری المپیاد سراسری فوریت های کشوری در تبریز برگزار می شود.
میعاد فر در خاتمه خاطر نشان کرد: تلفن سراسری گویای ۱۹۰ برای ثبت شکایت مردم از سازمان اورژانس به صورت شبانه روزی فعال است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان هم در این نشست گفت:امیدوارم حضور دکتر میعاد فر در استان منشأ خیر و برکت بوده و با عنایت و کمک وی کمبودها و نواقص اورژانس استان چون؛ آمبولانس های فرسوده و نداشتن تجهیزات، رفع شود.
اسدی افزود: پوشش ارائه خدمات اورژانسی در سواحل با ما است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما با توجه به مسافرپذیر بودن استان سه برابر جمعیت استان، خدمات رسانی می کنیم و هیچ وقت آمبولانس خوابیده در پایگاه نداریم.
اسدی افزود: برای آگاهی بخشی و استفاده از ظرفیت های خیرین در بحث احداث پایگاه اورژانس ،خرید و تجهیز آمبولانس به کمک رسانه ها نیازمندیم.
نصرالله زاده،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گفت: امیدوارم سفر دکتر میعاد فر به گیلان مثمر ثمر بوده باشد .رسانه ها نیز باید برای افزایش سواد سلامت مردم و آگاهی آنها به اورژانس و حل مشکلاتشان، کمک حال باشند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …