چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر برگزار شد تقوی: مسیر کتاب و کتابخوانی تنها راه گذر از مشکلات و معضلات جامعه است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر برگزار شد

 

تقوی: مسیر کتاب و کتابخوانی تنها راه گذر از مشکلات و معضلات جامعه است

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر مسیر کتاب و کتابخوانی را مسیری روشن و محور دانایی افراد و تنها راه گذر از مشکلات و معضلات جامعه کنونی برشمرد.

 

به گزارش همایدخبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ سید نادر صفوی میرمحله، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی، امام جمعه شهرستان رضوانشهر؛ زهرا عزیزی زاویه، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی رضوانشهر، امام جمعه و شهردار پره سر، روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی ناحیه رضوانشهر، اعضای شوراهای اسلامی، نماینده شهرداری رضوانشهر، مسئولین کتابخانه های عمومی، دبیر و اعضای کانون ادبی کتابخانه عمومی رضوانشهر، اعضای انجمن و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی و شاخص های مختلف مطالعاتی در شهرستان رضوانشهر برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران ایشان و نیز شهادت مظلومانه شهید دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه و فلسطین اشغالی را محکوم و وعده صادق رهبر معظم انقلاب در تنبیه این رژیم در روزهای آتی را خاطرنشان کرد.

یاسر تقوی در این جلسه با اشاره به ویژگی ها و شاخص های مهم افراد آگاه و مطالعه گر، مسیر کتاب و کتابخوانی را مسیری روشن و محور دانایی افراد و تنها راه گذر از مشکلات و معضلات جامعه کنونی برشمرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همراه تاکید فراوانی به کتاب و کتابخوانی داشته و همگان را توصیه به این امر مهم در طول شبانه روز می کنند، بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه با کمک و همراهی مسئولین و نخبگان جامعه تاکید کرد.

تقوی همچنین نهاد کتابخانه های عمومی را در این مسیر تنها متولی گسترش امر توسعه زیرساخت های مطالعاتی دانست و با تاکید بر همراهی همه دستگاه ها برای رسیدن به اهداف چشم انداز و افق ترسیم شده از آمادگی مجموعه نهاد برای همکاری در این حوزه خبرداد.

 

فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست ضمن تاکید بر کمک و حمایت همه دستگاه های شهرستان برای رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان، شهرداری ها را مهمترین حامی کتابخانه ها عنوان کرد که با حمایت های مادی و معنوی خود می توانند بستر رشد و توسعه زیرساختی این مراکز را فراهم آورند.

 

در ابتدای این نشست زهرا عزیزی زاویه، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی رضوانشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان خواستار تامین کتابخانه سیار برای خدمت رسانی به مردم مناطق فاقد کتابخانه و همچنین ایجاد سالن اجتماعات برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی در رضوانشهر شد.

وی به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله محافل ادبی، جشنواره های متعدد، نشست های کتابخوانی و .. برای رشد آگاهی های دانش اموزان و اعضای کتابخانه ها خبرداد.

گفتنی است بیان دیدگاه های اعضای انجمن شهرستان پایانبخش این نشست در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر بود.

شهرستان رضوانشهر هم اکنون دارای ۳ باب کتابخانه عمومی در شهرهای رضوانشهر، پره سر و پونل می باشد و مراحل ساخت کتابخانه عمومی در روستای اردجان نیز در حال اتمام است

About مدیر خبر1

Check Also

وحدت زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی/وحدت یعنی ایستادگی متحدانه در برابر دشمن مشترک

وحدت زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی/وحدت یعنی ایستادگی متحدانه در برابر دشمن مشترک نماینده …