چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه توجیهی با دهیاران بخش مرکزی لاهیجان توسط بخشدار مرکزی برگزار گردید

 

اختصاصی همای خبر/جلسه توجیهی با دهیاران بخش مرکزی لاهیجان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید در این جلسه بخشدار مرکزی لاهیجان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، گفت امیدوارم همه ما ادامه دهنده راه سردار دلها باشیم زیرا خدمات، اخلاق و منش باعث ماندگاری وی گشته است .

فضای خدمات رسانی در شهرستان مهیا شده است

مهندس علی نژاد افزود :متاسفانه ویروس کرونا باعث عدم برگزاری جلسات منظم گردید، زیرا آنچه برای ما مهم است ، سلامت جامعه است .
وی اذعان داشت: الحمدالله فضای خدمات رسانی در شهرستان مهیا شده و دکتر براتی فرماندار جدید شهرستان نگاه ویژه‌ای به طبقات پایین جامعه دارد .الحمدالله فرماندار فردی فنی است انتظارمی رودبا توجه به اینکه سمت بخشداری را هم در کارنامه خود داردبیشتر از گذشته کمک حال ما ومردم روستا باشند وی ضمن تشکر از دکتر فرخی نماینده مردمی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل که ۲۴ساعته پیگیر مشکلات مردم هستند تصریح کرد : فرخی به جهت اینکه از طبقه روستایی می باشد، به مشکلات مردم واقف است و این مسئله باعث شد تا ما در حل مشکلات موفق‌تر عمل نمایم

دهیاران باید برنامه‌ریز و قانونمند باشند

علی نژاد عنوان کرد: برنامه ریزی ،نظم و قانون از مواردی است که دهیاران و شوراها باید به آن توجه کنند. ضمن آنکه تعامل با مردم و مسئولین ازجمله ی انتظارات ما از خادمان مردم در روستاها می باشد .

درب اتاق بخشداری به روی مردم باز است

وی خاطرنشان کرد : همانطوری که درب اتاق بخشداری به روی مردم باز است وافتخار خادمی مردم را برعهده داریم ، از شوراها و دهیاران نیز انتظار می‌رود تا ارتباط تنگاتنگی با مردم در روستاها داشته باشند.ودرب دهیاری بر روی همه مردم باز باشد.

بخشدارمرکزی لاهیجان با اشاره به فرمایشات امام بزرگوار که به دادا این روستاییان برسید که زبان شکایت ندارند گفت:مطمنا حقیر صدا این مردم هستم صدای مردم را به گوش مدیران فرا دست خواهم رساند و انتظار ما از مدیران این هست در این راستا حقیر را همراهی کنند.

وی تاکید کرد : بیش از ۴۲سال از عمر با برکت انقلاب گذاشته هست متاسفانه جاده های روستایی شرایط مناسبی ندارند. امروز بزرگترین مشکل مردم در روستا ها نداشتن جاده مناسب است که باعث نگرانی مردم گردیده. امیدواریم با تشکیل کارگروهی تخصصی در فرمانداری در این راستا چاره اندیشی شود.

استقرار دهیاران در ساختمان دهیاری در ساعت مقرر

وی ضمن تشریح وظایف دهیاران تمام وقت و پاره وقت یادآور شد: دهیاران در ساعت مقرر باید در ساختمان دهیاری مستقر باشند.
علی نژاد ادامه داد : رعایت سلسله مراتب و همچنین اعلام حوادث غیر مترقبه از مواردی است که دهیاران باید آنها را مد نظر داشته باشند .همچنین اطلاع رسانی از حوادث و وقایع حیاتی در ثبت احوال از دیگر مواردی است که دهیاران باید به آن عنایت نمایند.
وی تاکید نمود: دکتر رییسی با شعار مردمی و با رأی این مردم انتخاب گشته است امید فراوان داریم تا با همت و یاری دولت مردان کشوری و استانی و شهرستانی و همچنین نماینده مردمی بتوانم خدمات ارزنده ای به مردمان بزرگوار روستا ارائه نماییم که امام بزرگوار فرموده بودند این مردم ولی نعمت ما هستند

عدم استفاده دهیاران از مهر دهیاری در معاملات ملکی و استشهادی

وی با تاکید بر اینکه دهیاران حق استفاده از مهر دهیاری را جهت امور شخصی و معاملات ملکی و استشهادی ندارند ،گفت: دهیاران موظفند برای تغییر کاربری تشکیل پرونده دهندو به وظایف قانونی خود بپردازند .
بخشدار مرکزی لاهیجان با اشاره به همکاری دهیاران با منابع طبیعی گفت : دهیاران باید بر اساس مدیریت صحیح ، پسماند روستایی را مدیریت کنند و تمام مسئولیت این حوزه بر عهده دهیار می باشد.

 جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در روستاها

وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در روستاها افزود : مسئولیت هرگونه ساخت و ساز در روستا بر عهده دهیاران می باشد ضمن آنکه دهیاران باید در صدور پروانه نسبت به ساخت سپتینگ توسط مالکان عنایت نمایند و به هیچ وجه مماشات نکنند. بخشدار مرکزی در ادامه بیان داشت : وقتی دهیاران به وظایف قانونی خود توجه کنند بخشداری هم با تمام قدرت از آنها حمایت خواهد کرد.

خودداری از انشعابات و ساختمانهای فاقد پروانه

علی نژاد تصریح کرد دهیاران باید از واگذاری انشعابات به ساختمانهای فاقد پروانه اکیداً خودداری نمایند و برابر وظایف و ضوابط و مقررات برخورد کنند.
وی افزود : پرداخت هرگونه حساب نقدی و واریزی به حساب شوراها و دهیاری ممنوع می باشد و حساب دهیاری باید در دید عموم قرار گیرد .

بخشدار مرکزی یادآور شد: خروج دهیاران از محل کار خود باید بر اساس ضوابط و مقررات همراه با ماموریت یا مرخصی باشد علی نژاداذعان داشت: اقدامات مالی و پرونده های عمرانی بایستی دقیقاً وفق ضوابط و مقررات و آیین نامه های مالی و فنی صورت گیرد و شورا حق دخالت در اجرای آن را نداردو وظیفه شورا نظارت بر امور است.
وی یاد آورشد: دهیاران باید مکانی را برای دفتر کار تعریف نمایند ضمن آن‌که حتماً باید ساعت کار و روز کاری و تلفن همراه خود را در تابلویی نصب نمایند.

نصب نقشه طرح هادی در دهیاری

وی ادامه داد : دهیاران موظف هستند نقشه طرح هادی روستا را در محل دهیاری به جهت اطلاع عموم در دفتر کار خود نصب نمایند.
بخشدارمرکزی لاهیجان با تاکید بر اینکه دهیاران موظف هستند تا تصویب بودجه روستا را به موقع به بخشداری اعلام نمایند، گفت: در صورت عدم ارائه بودجه در موقع مقرر ، دهیاران باید پاسخگو باشند .

حضور دهیاران در حوادث غیرمترقبه الزامی است

علی نژاد گفت: دهیاران موظفند در حوادث بحران حضور داشته باشند

 

عدم حضور دهیار در محل کار به منزله تخلف می باشد و مستحق برخورد قانونی است

وی اظهارداشت: سکونت دهیاران درجه ۵ و ۶ در روستاها الزامی است.

 

شناسایی ظرفیتهای روستا توسط دهیاران

بخشدار مرکزی گفت :دهیاران باید ظرفیت‌های روستای خود را شناسایی نمایند و بر اساس همان ظرفیت‌ها ، راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.
علی نژاد خاطرنشان کرد: دهیاران باید نشست های خود را با مردم و اهالی روستا در دستور کار قرار دهند و مشکلات را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند .

 مستندسازی عملکرد دهیاران

وی اظهار داشت: از دهیاران انتظار می‌رود تا عملکرد خود را مستندسازی نمایند و به زودی بخشدار جلسه‌ای با مردم در روستا برگزار خواهد نمود و دهیار روستا باید عملکرد ۶ ماهه خود را به بخشداری در آن روز گزارش دهد .
وی عنوان کرد: دهیاران و شوراها موظفند از همین الان با توجه به اینکه فصل کشاورزی را درپیش داریم ، نسبت به شناسایی مشکلات کشاورزی، آب بندها و سردهنه ها اقدام نمایند تا در فصل کشاورزی با مشکلات مواجه نشوند. ضمن انکه ادارات ذیربط موظف به حل مشکلات حوزه کشاورزی می باشند. علی نژاد خاطرنشان کرد: بازدیدهای سرزده از هفته جاری شروع خواهد شد و دهیاران موظفند با توجه به حکم دهیاری و مسئولیت آنها در روستاها حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم باشند . اگر بخشدار و کارشناسان بخشداری یا کارگروه بخشداران با درب بسته دهیاران مواجه شوند بر اساس ضوابط ، برخورد خواهد شد

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …