چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه ستاد هماهنگی برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رودسر ؛ امیر جانبازی رودسری در این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت وقوع حادثه مجتمع تجاری پلاسکو تهران که موجب شهادت جمعی از هموطنان و آتش نشانان فداکار و ایثارگر شد ، این واقعه را غمبار و اندوهناک توصیف نمود و گفت : نیروهای آتش نشانی در این حادثه روح ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری را به معنای کامل کلمه به نمایش گذاشتند .

ایشان با اشاره به شرایط منطقه که مستعد انواع مختلف حوادث غیرمترقبه طبیعی می باشد ، حوادثی مثل حادثه ساختمان پلاسکوی تهران را یک تلنگر تلقی نمود و مدیران را به پیگیری دقیق شرایط شهرستان و همچنین برگزاری منظم و به موقع جلسات مدیریت بحران و سایر جلسات مرتبط با حوادث به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه در سطح شهرستان دعوت نمود و ابراز امیدواری کرد با مدیریت صحیح و اقدامات پیشگیرانه مناسب دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگوار در سطح کشور نباشیم .
در ادامه جلسه فرماندار ، دهه فجر انقلاب اسلامی ، دهه یادآور ایثارگریها و رشادت های مردم غیور و عزتمند ایران اسلامی را پیشاپیش تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره عزیز فقید حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی که نقشی عمده در به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی داشته است ، از درگاه باریتعالی برای ایشان علو درجات را مسئلت نمود .
فرماندار و رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رودسر در ادامه با اشاره به شرح وظایف کمیته های ۱۹ گانه ستاد ، از مسئولین کمیته ها خواست تا با هماهنگی ستاد ، برنامه ها و مراسم را در سطح شهرها و روستاها به گونه ای برنامه ریزی نمایند که شاهد حضور حداکثری مردم باشیم . وی عنوان داشت: این انقلاب متعلق به مردم است و انقلاب ما انقلابی مردمی بود و انشاءا… در تمام صحنه ها و برنامه های این ایام حضور مردم چشمگیر خواهد بود .
جانبازی رودسری این ایام را فرصت مناسبی جهت انجام وظیفه مدیران در انعکاس عملکرد نظام و دولت عنوان نمود و با اشاره به دستاوردهای عظیم دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف داخلی و بین المللی ، از توافق هسته ای صورت گرفته که با درایت و تلاش دولت تدبیر و امید محقق شد به عنوان یکی از شاخص ترین دستاوردهای دولت یاد نمود و با موفق دانستن تلاش دولتمردان و تیم مذاکره کننده ایران ، بازگو نمودن این موفقیت و سایر تلاش های دولت و نظام برای مردم را در کنار برگزاری برنامه های دهه فجر جزئی از وظایف مدیران و مسئولین دانست .
جانبازی با بیان اینکه دیپلماسی خارجی ایران با موفقیت های بسیار زیادی روبرو بوده است افزود : عمده این موفقیت ها به تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای که منجر به برجام شو برم گردد و بایستی آنقدر این موفقیت ها مطرح شود تا جامعه به اهمیت برجام و زحماتی که کشیده شده پی ببرند.
وی با اشاره به برخی از ثمرات توافق برجام ، عدم توفیق جریان هایی سعی در ایجاد جو ایران هراسی در سطح جهان و منزوی ساختن ایران اسلامی داشتند .
معرفی ایران اسلامی به عنوان کشوری با فرهنگ و صلح طلب که برقراری صلح و دوستی در سطح جهان از دغدغه های مردم و مسئولین آن است .
انزوای آمریکا و اتفاق نظر تمام کشورهای حاضر در توافق برجام بر بد عهدی های آمریکا و تمایل تمامی کشورهای یاد شده بسوی ایران منوط شدن حضور آمریکا در مذاکرات آستانه قزاقستان به نظر ایران توسعه ، تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی ، دریایی ، ریلی و جاده ای قرارداد های کشتیرانی ، بیمه ای ، خرید ۲۰۰ فروند هواپیما پیشرفته  برگشت ۲۲ میلیارد دلار پول بلوکه شده کشور در سالگرد برجام  ارتقاء رشد اقتصادی کشور از ۹ / ۶ – به ۵ و پیش بینی رشد ۸ درصدی
مهار و تک رقمی شدن تورم  تمام این ثمرات را گواهی بر توفیق دولت تدبیر و امید و موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای عنوان نمود.
فرماندار رودسر اظهار داشت : تمام تلاش بیگانگان و مخالفان ایران ایجاد فضای ایران هراسی در جامعه بین المللی بوده و می خواستند بگویند که ایران اسلامی مناسبتی با دنیا ندارد و آن را منزوی جلوه دهند و تفکرات انقلابی ایران را که نمود خوبی در دنیا دارد در سکون قرار دهند اما جمهوری اسلامی ایران از هیچ کشور و شخصی ترسی ندارد و ایستاد تا این فضای ایران هراسی را در جهان از بین ببرد که یکی از اثرات برجام از بین بردن ایران هراسی بود .
جانبازی اذعان داشت ایران نشان داد که کشوری صلح طلب است و به فکر تمام مردم دنیاست و می خواهد تمام مردم جهان در صلح و آرامش باشند و با برجام اینگونه خود را معرفی کردیم .
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با اشاره به اتفاق نظر کشورهای مذاکره کننده در ارتباط با بدعهدی‌ آمریکا گفت : تلاش برای انزوا طلبی ایران دامن گیر آمریکا شده است و حال اوست که انزواطلب و بدعهد شناخته شده است .
جانبازی خطاب به افرادیکه از برجام انتقاد میکنند گفت : چرا آمریکا خودش را از برجام منتفع نمی داند ؟! و برجام را قبول ندارد و معتقد است سرش کلاه رفته و آنچه که از برجام می خواسته بدان نرسیده است و این موارد همگی نشان از پیروزی ایران اسلامی در مذاکرات و منطقی که تیم مذاکره کننده به کار بست تا توانست کشورهای دیگر را بر سر یک میز جمع نماید و آنها را قانع سازد
وی با اشاره به امضای آمریکا برای اجرای برجام بیان داشت : با اینکه امضای آمریکا بر توافق برجام است اما اکنون بدعهدی‌ معرفی شده است و تمام کشورهای مذاکره کننده سمت ایران آمده اند و اقرار می کنند که آمریکا بدعهدی‌ کرده است
فرماندار رودسربه روند مذاکرات در قزاقستان اشاره داشت و افزود : این مذاکره بین سه کشور است و در آن حضور آمریکا را منوط به نظر ایران کرده اند که جز قدرت و کسب موفقیت نام دیگری نمی شود گذاشت .
به گفته جانبازی آماده سازی ناوگان هوایی ، ریلی و جاده ای از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در برجام است که بصورت جدی و بزرگ در آینده نزدیک ایجاد خواهد کرد .
وی در ادامه با مقایسه روند رشد اقتصادی و تورم بین دو کشور ایران و ونزوئلا که در قبل از شروع بکار این دولت شرایطی مشابه داشتند ، اضافه کرد ؛ در شرایطی که کشور ونزوئلا تورم ۸۰۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۴۸ را تجربه می کند ارتقاء رشد اقتصادی ایران از ۹ / ۶ – به ۵ یعنی بیش از ۱۲ درصد رشد و کاهش نرخ تورم به زیر ۹ درصد به بهترین شکل گویای توفیق دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی می باشد . وی بیان داشت که وظیفه ما مسئولین و تمام مدیران است که در کنار برگزاری باشکوه و پر شور برنامه های دهه مبارک فجر با بیان این توفیقات و تنویر اذهان عموم نسبت به تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه تلاش نماییم .

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …