چاپ مطلب چاپ مطلب

درجلسه شورای بهداشت شهرستان آستانه اشرفیه مطرح شد :ازوضعیت نامطلوب مرکز درمانی تا بادام وارداتی

همای گیلان:به نقل از روابط عمومی فرماداری آستانه اشرفیه در این جلسه پس از سلام و صلوات بر محمد و خاندان مطهرش و سلام و ردود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و صحت و سلامتی رهبر فرزانه با توضیحات رییس شبکه بهداشت ادامه پیدا کرد. Untitled-5
رییس شبکه بهداشت آستانه ، انسان را دارای دو وجه دانست یکی بعد روح و دیگری جسم که در هر دومورد سلامتی و رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.
دکتر نجف زاده  امر هدایت مردم بخصوص جوانان را بدست مسئولین ذیربط دانست و کوتاهی و بی تفاوتی در این زمینه را بزرگترین دشمنی در حق آنان خواند.ایشان بهره گیری از تکنولوژی را در ارتباطهای بهداشتی با مردم از مسائل مهم دانست و مدیریت های همگانی را بهتر از مدیریت های فردی خواند.
ریس شبکه بهداشت وضعیت مرکز درمانی شماره یک آستانه را نابسامان عنوان کرد و همکاری مسئولین و فرماندار محترم را در زمینه ی ارتقاء آن خواستار شد. که البته دستورات اخیر دولت در زمینه ی عدم جذب نیرو را از مسائل بازدارنده در ارتقاء این مرکز و همچنین مراکز دیگر دانستند چرا که برای راه اندازی این چنین جایگاه هایی نیروی انسانی متخصص اولین موضوع حائز اهمیت است که دولت اجازه ی جذب نیرو را از دستگاههای اجرایی گرفته و بعدا بودجه کافی.
ایشان در موضوعی دیگر کنترل جمعیت را از دغدغه های مقام معظم رهبری دانستند و پیر جمعیتی در ایران را از مشکلات مهم دهه های اخیر برای مسئولین و جامعه مطرح کرد.
فکر افزایش جمعیت از فکرهای درست در جامعه ی امروز است. (مقام معظم رهبری)
شعبانزاده مسئول بخش واکسناسیون اعلام کرد:واکسن آنفولانزا پنجمین واکسن اجباری در سبد بهداشتی خانوار شده.از این پس واکسن آنفولانزا که تا چندی قبل جزو واکسن های دلخواه و غیر اجباری خانواده ها بود،بصورت اجباری و در سبد واکسن های کودکان قرار میگیرد.

وی افزود:۱۶% از شبکه های آبرسانی شهری در شهرستان آستانه اشرفیه غیر مطلوب است.اما غیر مطلوب بودن به این معنا نیست که دارای آلودگی میکروبی باشد بلکه مقدار کلر آن بررسی و بعنوان آب مطلوب و یا نامطلوب اعلام میگردد.و ۱۹% آب روستایی همچنین بعنوان آب غیر مطلوب اعلام شده است که با تلاش و همت همکاران آبفا و آبفار این نقص رفع و ۱۰۰% آب رسانده شده به ساکنین شهر و روستا از مطلوبیت کامل برخوردار شده اند.
در مقوله ی بادام زمینی که از نعمتهای خداوند منان به مردم آستانه شمرده میشود،اشکالاتی بروز کرده که موجب نگرانی مسئولین شده.از جمله حاصل بادام آستانه طی چند ماه اول برداشت به اتمام میرسد و باقی  طول سال در این شهرستان از بادام های وارداتی بفروش میرسد که این بادام ها با آزمایش آنلاتوکسین موردبررسی  قرار گرفته و سلامت آن ها مشخص میگردد که طی سال جاری ۳۰ کیلو از بادامهای آزمایش شده به دلیل عدم سلامت ازبین رفته و به بازار فروش نرسیده.
همچنین استفاده از سنگ نمک غیر استاندارد که بصورت گلوله گلوله روی بادام نقش میگیرد از مسائل غیر متعارف و غیر استاندار است که با تشکیل اکیپ بازرسی در رفع این نقص اقداماتی صورت گرفته و خواهد گرفت.
حذف جوش شیرین از نان و نانوایی ها در بازرسی های اخیر صددرصدی شد.با کشف جوش شیرین در ۵ نانوایی،از پخت آن و با برخورد با صاحبان نانوایی و برخورد قضایی با آنها این مشکل نیز در شهرستان بصورت ۱۰۰% رفع شد.

About

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …