چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه هم اندیشی جهت رفع مشکلات عمرانی در حوزه آب و فاضلاب و آب کشاورزی در محل کار فرماندار سیاهکل برگزار شد


همای گیلان، روابط عمومی فرمانداری سیاهکل: جلسه هم اندیشی جهت رفع مشکلات عمرانی در حوزه آب و فاضلاب و آب کشاورزی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی در محل دفتر کار مهندس اسلامی فرماندار سیاهکل برگزار گردید.
در این جلسه فرماندار سیاهکل ضمن اشاره به مشکلات تامین آب در روستاهای بهره مند از مجتمع های آب رسانی چوشل و لیش خاطر نشان کرد پیگیری در راستای تامین اعتبار پروژه که به حدود ۲۰۰۰۰میلیون ریال می رسد و رفع تنش آبی ۲۴روستای بهره مند از این دو مجتمع، اولویت اول شهرستان در حوزه آب روستایی است و می بایست تمامی تلاشها در جهت رفع این موضوع متمرکز گردد.
مهندس اسلامی به هدر رفت۶۲ درصدی آب آشامیدنی در حوزه روستایی اشاره کرد و در این ارتباط تاکید نمودند به جهت مدیریت و استفاده بهینه از منابع آبی، بخش فرسوده و مستهلک شبکه داخلی و خطوط انتقال آن باید به طور جدی پیگیری و اصلاح گردد.
وی در ادامه در خصوص ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر سیاهکل، خواستار تسریع اجرای فرایند جذب سرمایه گذار برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر شدند .
فرماندار سیاهکل با اشاره به این مهم که محور اقتصاد شهرستان سیاهکل بر پایه کشاورزی است، اظهار داشتند با توجه به اهمیت تحقق این مهم ، کمیته برنامه ریزی شهرستان سیاهکل با رشد۲۶۳درصدی تخصیص اعتبار به پروژه های بخش کشاورزی توانست رتبه دوم استان را کسب نماید و این پیامی است برای مدیران ذیربط که اهتمام ویژه ای در این بخش داشته باشد.
صدور مجوز سد خاکی آسیابرک و اتمام مطالعات فنی و تخصصی اعتبار سد گولگ به عنوان پیش نیاز اخذ کد ۲۱۵ از دیگر موضوعات موثر در منطقه می باشد که مهندس اسلامی بر لزوم تسریع در اجرای فرایند اجرایی آن از سوی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت سهامی آب منطقه ای تاکید ورزیدند.

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …