چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه پدافند غیرعامل شهرستان ماسال برگزار شد

همای خبر به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ماسال فرماندار ماسال در این جلسه با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گفت :  موضوع آگاهی و توانمدسازی اقشار مختلف جامعه در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل بسیار مورد اهمیت است  و همچنین برگزاری رزمایش و مانورهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

مهندس گیل چالانی بیان کرد:  در حال حاضر کشور ما نسبت به گذشته وضعیت حساس‌تری در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌الملل دارد و  بنابراین باید توجه ویژه‌ای به پدافند غیر عامل در کشور داشته باشیم.

وی گفت به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، همه سازمان‌ها باید با همکاری و هم‌افزایی زمینه اجرای پدافند غیر عامل را فراهم کنند.

 فرمانداراظهار داشت:  توجه به الزامات پدافند غیرعامل و پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات و مصون سازی شهرستان در حوزه‌های مختلف، از اولویت‌های سازمان‌های اجرایی است که نه تنها موجب صیانت از سرمایه‌های ملی می‌شود؛ بلکه در حفظ و اقتدار و بازدارندگی کشور و پایداری ملی، نقش اصلی را ایفا می‌کند.

وی یکی از زمینه هایی که دشمن، آسیب رساندن به کشور در این حوزه را مدنظر دارد، منابع طبیعی برشمرد و افزود: بایستی بیش از پیش در رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه ی زیستی کوشید و بر لزوم پیشگیری و مقابله با بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که یکی از موضوعات حوزه پدافند زیستی می باشد تاکید کرد.

فرماندار بیان نمود: با توجه به آغاز هفته نکوداشت هفته  پدافند از تاریخ ۴الی ۱۱ آبان ماه سالجاری، کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان؛ در طول مدت ایام مذکور در سربرگ مکاتبات خود از شعار منتخب سال جاری :« برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها» استفاده نمایند.

گیل چالانی گفت : با توجه به شرایط کنونی کشور، مدیر آموزش و پرورش و همچنین روسای محترم دانشگاه های آزاد و پیام نور ماسال از طریق معلمین، دبیران و اساتید محترم  نسبت به تبیین مفاهیم پدافند غیر عامل به دانش آموزان و  دانشجویان اقدام نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …