چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بوم گردی شهرستان املش با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار شد

اختصاصی همای گیلان: جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بوم گردی شهرستان املش با حضور معاون اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، نماینده مردم شهرستان املش _ رودسر، فرماندار املش، جمعی از مدیران و روسای بانکها استان و شهرستان برگزار شد.
در این مراسم محمودی فرماندار شهرستان املش به معرفی املش پرداخت گفت:املش ۳۵۰ کیلومتر مساحت،۴۴ هزار نفر جمعیت،دو بخش و دو شهر داشته و شغل اصلی مردم کشاورزی در زمینه چای ،مرکبات، فندق و گل گاوزبان می باشد.
محمودی گفت در راستای رفع موانع و مشکلات بحث سرمایه گذاری با تعامل همه دستگاههای کارگروه اشتغال را تشکیل داده و تا کنون ۱۳ جلسه ،۷۰ مصوبه در حوزه های اجرایی صندوق امید،بهزیستی و کمیته امداد داشته و ۵۰ میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات اعطا شده است.
وی رشد اشتغال را در املش ۹۶ دهم درصد عنوان نمود و گفت :املش رتبه دوم اشتغال را در سطح استان دارد.
فرماندار املش تصریح کرد:مهمترین جهت گیری سرمایه گذاری و تقاضای متقاضیان در شهرستان در بخش چای،هتل،تلکابین و سورتمه در روستای تابستان نشین ،مراکز تبدیلی محصولات سنتی است که نیازمند توجه بیشتری است.
محمودی به بحث بوم گردی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۱ جلسه ،۶۲ مصوبه در این مبحث داشته ایم که ۵۱ مورد اجرایی و مابقی در حال تکمیل است.
وی از موانع بوم گردی در املش را کاهش جمعیت،فقر زمین و قدیمی بودن شهرستان عنوان نمود.
در این مراسم عباسی نماینده مردم شهرستان های املش _ رودسر نیز اقتصاد املش را برپایه کشاورزی عنوان نمود و گفت: کشاورزی در املش به صورت معیوب در حال اجراست و همین امر باعث خروج گردش مالی از شهرستان شده است و این تهدیدی است برای املش.
عباسی یکی از مشکلات مردم شهرستان را بحث عرضه چای و کارخانه داران چای برشمرد و گفت:علاوه بر سرمایه گذاری در بحث چای؛زنبورداری،دامداری؛مرغداری،فندق و گل گاو زبان از جمله ظرفیت های مناسب شهرستان است که نیاز به حمایت ویژه دارد.
وی عدم اطلاع رسانی درست به مردم در زمینه اشتغالزایی را از جمله مشکلات مهم برشمرد و گفت:مردم از نحوه استفاده و برخورداری از تسهیلات سایت کارا اطلاع کافی ندارند.
نماینده مردم شهرستان های املش_رودسر بیان داست:در راستای اشتغالزایی و سرمایه گذاری باید در همه زمینه ها اعم از تولید؛توزیع و حتی شکست به سرمایه گذاران مشاوره داد.
در این جلسه نقطه نظرات مختلف دستگاههای اجرایی در راستای توسعه سرمایه گذاری و بوم گروی شنیده و سعی در رفع موانع موجود شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …