چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیر کل صنعت و معدن تجارت برگزار شد.


اختصاصی همای گیلان: فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به عملکرد آمریکا در جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت :آمریکا جنگ با نظام جمهوری اسلامی ایران را در وزارت دفاع به خزانه‌داری منتقل کرده است و برخورد اقتصادی با ایران را کارآمد تر دیده و موضوع اقتصاد برایش مهم است .

حیدری با اشاره ب اهمیت نقش سرمایه گزاری در اقتصاد گفت :بر همه آشکار است که سرمایه گزاری در هر سیستم و نظامی دارای اهمیت است و شغل ایجاد می‌کند اگر در جبهه ی اقتصادی همه ی نهادها , ادارات و اشخاص بتوانند تسهیل‌کننده باشند در جبهه می‌توان کارآمدتر عمل کرد و موانع را برداشت و رشد استقرار و استمرار واحد ها را تسهیل کرد.
وی با اشاره ب مشکلات و موانع ارائه شده در شهرستان تصریح کرد: این موارد از جمله موانعی بودند که یا در شهرستان قابل حل نبود ویا در اختیار مدیران شهرستان نبود موضوعاتی بود ک باید با دستو ر مدیران استانی انجام شود و به مدیران شهرستان ارجاع شود .
وی اظهار داشت: هیچ واحد صنفی در طی سه سال اخیر تعطیل نشده است و این امر به علت استفاده از این روش است که مدیران و ادارات مختلف در شهرستان هر هفته به واحدهای صنفی سر میزند و مشکلات را به ما مطرح می‌کنند تا رسیدگی شود.
حیدری در پایان به بیان مسائل و مشکلات در شهرستان پرداخت و عنوان کرد :در آستانه اشرفیه ۱۱۹ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی نقره ده پر کاپشت یاورزاده ,مجتمع کارگاهی و بخشی خارج از محدوده شهرک واقع هستند که کلا۸۴ واحد فعال و ۳۵ واحد از قبل غیر فعال هستند .
وی افزود: از جمله مشکلات در تولید و اشتغال در این واحدها کمبود مواد اولیه ماده ,عدم بارگیری کامیونها و افزایش نرخ بار بری و عدم اجرای بند و تبصره ۱۶ از سوی بانک های عامل بخشودگی جرایم قانونی,ماده ی ۸۰بیمه ی تامین اجتماعی , مشکل تصفیه خانه در شهرک صنعتی نقره ده که مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه ایجاد کرده و برق رسانی ضعیف منطقه نقرده است.

مدیر کل صنعت معدن تجارت:نباید بگزاریم یک واحد تولیدی در استان گیلان تعطیل شود.

دلق پوش در جلسه ی کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال در آستانه اشرفیه با بیان تقسیم بندی اعتبارات در استان گیلان گفت: سهمیه استان گیلان از اعتبارات تخصیص یافته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد هم به منظور تحقق و حداکثر اضافه شد بانک ها واریز شده تا به تولیدکنندگان پرداخت شود. فرهاد دلق پوش اشتغال را فعال بودن یک واحد تولیدی دانست و گفت: نباید بگذاریم یک واحد صنعتی تعطیل شود تا مشکل اقتصادی و اشتغال نداشته باشیم در استان واحدهای صنعتی خوبی داریم تعدادی از این واحدها هنوز تعطیل یا در حال تعطیلی هستند ما باید با همگرایی و همفکری و همدلی جلوی تعطیلی آنها را بگیریم .
وی در پایان به تعداد واحدهای تولیدی در آستانه اشرفیه اشاره کرد وگفت: طبق آمار در آستانه اشرفیه ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه ۸۱۶/۷۰۳میلیون ریال و اشتغال ۲۳۱۱نفر وجود دارد که ۹۸ واحد آن جواز تولید دارند و ۱۲ واحد آن مربوط به طرح توسعه است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی توسط ۴ بانک برای ایجاد اشتغال پرداخت شد .
احمدی در جلسه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان آستانه اشرفیه که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: باید اختیارات کارگروه را بدانیم مدیران استانی و روسای بانک ها هر کدام دارای اختیاراتی هستند که تولیدکنندگان باید ارزیابی اصولی از عملکرد خود داشته باشند و استراتژی مناسبی برای تولید داشته باشند.
محمد احمدی مشکلات عمده تولیدکنندگان را عدم توانایی پرداخت تسهیلات دریافتی دانست و گفت :یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان عدم توانایی در پرداخت تسهیلات دریافتی است که این باعث می شود بانک وتولید کننده هر دو با مشکل مواجه شوند و از تولید کنندگان خواست در دریافت تسهیلات دقت لازم را به عمل آورند. معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه برای هر بانک سهمیه در نظر گرفته شده اذعان داشت: در سال گذشته به دلیل ایراد دستگاه های نظارتی هیچ پرداختی نداشتیم ولی برای امسال ۲۵ میلیارد تومان از طرف استان مشخص و ابلاغ شده است.
محمد احمدی پور در پایان افزود: همه باید از قانون پیروی کنند وقتی یک تولیدکننده واحدی را افتتاح می‌کند باید همه قوانین را بدانند و به‌خاطر کسی نمی‌تواند قانون تخطی کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …