چاپ مطلب چاپ مطلب

جلوگیری از مقدمات انحطاط فرهنگی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است

همای گیلان:محمد معافی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرکیاشهر در سال ۹۳ گفت:کنترل و نظارت اجتماعی،جلوگیری از مقدمات انحطاط و بیان عاقبت انحطاط فرهنگی و دعوت به تفکر و تدبر همه اقشار مردم از عوامل بازدارنده انحطاط فرهنگی است  که بدون تردید یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است.


جلوگیری-از-مقدمات-انحطاط-فرهنگی-از-وظایف-شورای-فرهنگ-عمومی-است (1)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه و دبیر شورای فرهنگ عمومی  با ذکر خبر برگزاری این شورا در صبح روز پنجشنبه هفتم اسفند ماه در دفتر امام جمعه بندر کیاشهر گفت:

ریشه های انحطاط فرهنگی در قرآن کریم ، جهل، ظلم، خدافراموشی، تقلید کورکورانه، تقلید از بیگانگان و عیاشی و لذت طلبی برشمرده شده است.همچنین توسعه فرهنگی به فرایندی اطلاق می­شود که در آن فرهنگ از سطحی ابتدایی به اشکال پیشرفته تر و تکامل یافته تر تبدیل می­گردد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی با در نظر داشتن اهداف توسعه فرهنگی و جلوگیری از انحطاط فرهنگی باید به برنامه ریزی دقیق و همه جانبه فرهنگی با گرفتن ردیف بودجه مستقل زیر نظر استانداری و با کمک  شورای محترم ائمه جمعه در استان بپردازد.

در ادامه جلسه بخشدار بندرکیاشهر،معاون فرماندار،نماینده اداره اطلاعات،نماینده روابط عمومی آموزش و پرورش بندرکیاشهر،شهردار بندرکیاشهر،رئیس شورای شهر بندرکیاشهر،رئیس حوزه قضایی شهرستان، و در نهایت امام جمعه بندرکیاشهر به ذکر مباحثی درباره اصلاح سیمای فرهنگی شهر پرداختند.

اعضای شورا بر لزوم تشکیل مداوم جلسات شورا علیرغم همه مشکلات موجود و نیز استفاده از ظرفیتهای اداری و مردمی شهرستان و بخش بندرکیاشهر برای اصلاح سیمای فرهنگی شهر تأکید کردند. همچنین انجام دقیق­تر و بیشتر تبلیغات محیطی و استفاده از مساجد و بقاع متبرکه و خود نماز جمعه جهت اشاعه فرهنگ مطلوب عمومی یادآوری شد.

درپایان این جلسه اعضا مصوب کردند:

تبلیغات محیطی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گسترده تری انجام شود.

جلساتی با صنوف مختلف در خصوص مشارکت بیشتر در جلسات مذهبی و نمازهای جماعت و جمعه برگزار گردد.

مصوبات جلسه های پیشین توسط اعضای مسئول پیگیری و اجرایی شود.

245609_thum

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: برای نظارت بر بازار گیلان ۱۰ هزار بازرسی انجام شده است

مدیرکل صمت گیلان: برای نظارت بر بازار گیلان ۱۰ هزار بازرسی انجام شده است مدیر …