چاپ مطلب چاپ مطلب

جمع آوری فاضلاب شهر رشت نیازمند ۳۶۵میلیارد تومان اعتبار است

همای گیلان:مدیرعامل آبفای گیلان جمع آوری فاضلاب از بستر رشت را نیازمند ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار دانست.

ابفای گیلان

 

مدیرعامل آبفای گیلان جمع آوری فاضلاب از بستر رشت را نیازمند ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار دانست.

کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فاضلاب شهر رشت با جدیت پیگیری می‌شود افزود: برای جمع آوری فاضلاب از بستر شهر رشت ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه دو رودخانه‌ گوهررود و زرجوب با کوچکترین آلایندگی آلوده می‌شوند، اظهار داشت: این رودخانه ها باید با ظرافت نگهداری شوند که برای احیاء آن ۱۰ تصفیه خانه لوکال اجرا و طی ۴۰ ماه آتی فاضلاب از بستر شهر رشت با مساحت ۱۰ هزار هکتار جمع آوری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر اینکه اهداف کلی طرح تحت پوشش قراردادن کل جمعیت و مساحت شهری است تصریح کرد: در سال ۹۴ حدود ۳۰ درصد از فاضلاب شهر رشت جمع آوری خواهد شد و با توجه به قدمت ۱۰۵ ساله شهر رشت، برای جمع آوری کل فاضلاب از بستر آن۴۰ ماه فرصت نیاز است.

لطفی با اشاره به نیازمندی به اعتبارات ملی گفت: برای سال ۹۴ و تعهدات سال ۹۳ و خارج کردن ۳۰ درصد از فاضلاب شهر رشت، ۶۱ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب فخب در حاشیه مرکز گیلان، اظهار داشت: ظرفیت تصفیه خانه فخب با طرح توسعه به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در سال ۹۴ می رسد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین افزود: این شرکت برای تمامی نقاط خروجی فاضلاب در شهر برنامه داشته و نقطه آغازین اجرای تصفیه خانه‌های محلی ، احداث تصفیه خانه مصلی است.

وی با اشاره به پایدار و دائمی بودن تصفیه خانه های شهر رشت، خواستار همکاری و مساعدت شورای شهر در خصوص تملک زمین شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه آب شرب استان یکی از بهترین آب های آشامیدنی کشور است، همکاری تمام نهادها و دستگاههای مرتبط می‌تواند استان را به بهترین سیستم تصفیه فاضلاب نیز مجهز کند./صدای گیلان

About سردبیر ارشد

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …