چاپ مطلب چاپ مطلب

جهانگیری: آمده بودم تا بانیان وضع موجود را به مردم معرفی کنم

همای گیلان به نقل از امتداد پس از اعلام نتایج تایید صلاحیت ها اسحاق جهانگیری به کار ستادهای انتخاباتی خود پایان داد.

? او عصر روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ در جمع مسئولانه ستادهای استانی و کمپین انتخاباتی خود از آنها تشکر کرد و گفت: شورای نگهبان کار من را آسان کرد. بعد از اعلام اسامی من احساس آرامش جدی کردم. شبی که نظر شورای نگهبان را به من اطلاع دادند، در خانه ما جشن بود چون می‌دانستند چه بار سنگینی قرار است برداشته شود.

?معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه “برخی میگفتند: بانیان وضع موجود باید بیایند و جواب دهند” گفت: من اتفاقا ثبت‌نام کردم تا در انتخابات به عموم مردم بگویم چه کسانی بانیان وضع موجود هستند. بودم تا بگویم چه کسانی کشور را به اینجا رساندند که امروز در آن قرار داریم.

?جهانگیری که کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات بود در ادامه از چهار فرصت طلایی پیش روی ایران گفت که با آمدنش قصد داشت تمام ظرفیت‌های کشور را در خدمت استفاده از این فرصت‌ها قرار دهد.

?او گفت: ما چند فرصت طلایی در پیش داریم که اگر از آنها در قرن جدید استفاده نکنیم کشور فرصت های مان را از دست داده ایم.

?اولین فرصت پنجره جمعیتی ایران است. جمعیت ایران تا ۲۰ سال آینده جمعیتی جوان است و پس از آن وارد دوران پیری خواهد شد باید از این فرصت برای کار و تولید استفاده کنیم.

?فرصت دوم این فرصت فروش نفت است با معاهدات آب و هوایی پاریس به زودی در زمینه نفت و تولید گازهای گلخانه‌ای برای کشورهای نفت خیز مشکلات زیادی به وجود می آید ما تا فرصت داریم باید بتوانیم نفت بیشتری استخراج و به فروش برسانیم و الا به روزهایی می رسیم که نفت تنها قابلیت استخراج و استفاده در داخل را دارد و تقاضا برای خرید نفت خام به حداقل می رسد.

?فرصت دیگر فرصت استفاده از موقعیت جغرافیای ایران است. اگر به مرکز حمل و نقل و انتقال انرژی شرق و غرب نشویم، از دست می‌رود.

?فرصت آخر فرصت استفاده از دنیای تکنولوژی است که با وجود تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور امکان انتقال این تکنولوژی به داخل ایران وجود دارد. من اگر آمدم دنبال ساختن چنین ایرانی بودم.

?جهانگیری بااشاره به مشکلات کشور افزود:
من آمده بودم تا انتخابات پرشوری برگزار شود.
کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند و برای حل مشکلات داخلی و بین المللی در انتخابات شرکت کنند باید پاسخگو باشند.

?جهانگیری واکنشش را به زمان شنیدن خبر عدم تایید صلاحیتش اینگونه بیان کرد: وقتی یکی از مقام‌های امنیتی عصر همان روز به من خبر داد گفتم شخصا از این موضوع برای خودم خوشحالم اما برای کشور حتما گران تمام خواهد شد.

?او با بیان اینکه “خودم را از کسانی که در این عرصه وارد شدن قطعا صاحب صلاحیت بیشتری میدانم” افزود: در تمام طول عمرم با تلاش و کوشش خودم پیشرفت کردم. من فرزند یک کارگرم. نه از رانت کسی استفاده کردم و نه فرزند آیت‌اللهی بودم. هرجا از من دعوت شد به خاطر عملکردم بود. وقتی نماینده شدم مردم آن شهرستان به خاطر عملکرد جهادی من در شهرستان شان از من خواستند که نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی شوم را به عنوان نماینده انتخاب کردند با وجود اینکه از آن شهرستان نبودم. برای خودم یک افتخار میدانم که اصلاح طلبان می‌دانستند با حضور من میتوانند به اجماع برسند و مردم  را بسیج کنند.

?جهانگیری ادامه داد: بعضی وقتها آدم سخنانی می‌شنود که درد آور است. می‌گویند اینها بانیان این مشکلات هستند. من مدعی هستم در دورانی که مدیر صنعت بودم رشد اقتصادی دو رقمی بود.

?او با بیان اینکه “مشکلات کشور مشکلات جدی است” گفت: سیاست‌های منطقه ای و بین المللی از مشکلات اصلی کشور است. هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود مثل من به مشکلات صنعتی و تولید داخلی اشراف دارد.

?من وقتی از تولید داخلی حرف میزنم ده ها مورد میتوانم مثال بزنم. چه کاری برای این صنایع انجام دادم کدام یک از این کسانی که امروز هم از تولید ملی می زنند می توانند یک مثال از کارهایی که برای تولید کردند بیاورند.

?جهانگیری همچینین در مورد مذاکرات وین در روزهای پایانی دولت گفت: با کسانی که بروند و در مذاکرات بیانیه بخوانند مشکلات کشور بیشتر می‌شود. ما تا آخرین روز در دولت تلاش خواهیم کرد سعی می کنیم تا دولت را بدون تحریم تحویل دیگران دهیم. اما مسائل اقتصادی و مشکلات آن وجود دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …