چاپ مطلب چاپ مطلب

جهش آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با راه‌اندازی دوره MBBS

جهش آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با راه‌اندازی دوره MBBS

آغاز به کار دوره MBBS برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند فصل دیگری از فضای رو به رشد و تعالی را در نظام آموزش عالی و در راستای آن به جذب دانشجویان خارجی و توریسم آموزشی در تاریخ نظام سلامت ایران، باز کند.

به گزارش همای خبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ آموزش یکی از رکن‌های توسعه در جوامع امروزی به شمار می‌رود و گسترش مقوله آموزش می‌تواند ابزاری برای توسعه روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شود.

گیلان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلیتیک منطقه و همچنین هم‌جواری با کشورهای حاشیه کاسپین یکی از استان‌های خاص و بالقوه در توسعه آموزش بوده و می‌تواند ابزار قدرتمندی در توسعه روابط بین‌الملل ازجمله تحکیم و تقویت بنیان‌های سیاسی و اقتصادی در دولت‌ها و ملت‌های باشد.

استان گیلان به لحاظ برخورداری از توانمندی‌های علمی منحصربه‌فرد و کم‌نظیر نیز از مناطق جذاب برای حضور دانشجویان خارجی است و دانشگاه‌های استان ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر توانسته توجه فراگیران علوم و فنون خارجی را به خود جلب و سهم به سزایی در جذب دانشجویان خارجی و ارزآوری داشته باشد.

کمتر از یک سال اخیر بود که نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فهرست رتبه‌بندی تایمز به همت مدیریت بین‌الملل دانشگاه نمایه و آغازی برای جهش آموزشی در این قطب علمی شمال کشور شد.

اخیراً نیز در بیست و هشتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آغاز به کار دوره MBBS برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موافقت شد که این امتیاز بالقوه می‌تواند فصل دیگری از فضای رو به رشد و تعالی را در نظام آموزش عالی و در راستای آن به جذب دانشجویان خارجی و توریسم آموزشی در تاریخ نظام سلامت ایران، باز کند.

مقطع MBBS به معنای کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی است و هدف از این دوره، تمرکز بر روی پرورش افرادی با سپری کردن یک دوره کارشناسی حرفه‌ای و آماده شدن برای حرفه پزشکی است.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: «با راه‌اندازی دوره MBBS طبق موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت پذیرش و آموزش ۷۵ نفر از دانشجویان خارجی رقم می‌خورد که در جای خود قابل‌توجه و درخور تحسین است.»

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش است تا با تقویت زیرساخت‌های رفاهی و پشتیبانی، شرایط حضور دانشجویان خارجی را در حوزه آموزش بین‌الملل تقویت و تسهیل کند.

افزایش کمی و کیفی جذب دانشجوی بین‌المللی نیازمند تعامل، هم‌افزایی و همت مضاعف جمعی به‌ویژه با مشارکت بخش بیرونی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر شرایط لازم و مکفی برای افزایش حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فراهم‌شده و باید منتظر جهش توسعه آموزش به دانشجویان بین‌الملل در شمال ایران بود

About مدیر خبر1

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …