چاپ مطلب چاپ مطلب

جوابیه پیمانکار پروژه نیمه تمام تعریض محور سیاهکل به بازکیاگوراب منتشر شد/

جوابیه پیمانکار پروژه نیمه تمام تعریض محور سیاهکل به بازکیاگوراب منتشر شد/

تقاضای اعمال ماده ۴۸ نمودم ؛ قصور از جانب پیمانکار نبوده است/
با اهداف خدمت‌رسانی کار را شروع کردم ؛ پروژه معارض ملکی و تاسیساتی داشته و دارد


تاکنون مجوز برداشت مصالح صادر نشده است
مردم صاحب اصلی پروژه ها هستند بنابراین حق دارند پیگیر روند اجرای پروژه باشند.
شرکت گیل پوشش سفیدرود به هیچ وجه در اجرای پروژه قصور نکرده است.

اخیراً یادداشت مدیر مسئول این رسانه با موضوع توقف پروژه تعریض سیاهکل به بازکیاگواب و اینکه چرا پیمانکار پروژه ، تقاضایاعمال ماده ۴۸ را نمود بازخوردهای زیادی داشت و با توجه به افزایش احتمال تصادفات در این پروژه ، جوابیه پیمانکار  منتشر می‌شود.

اختصاصی همای خبرابوالفضل پرستار، مدیرعامل شرکت گیل پوشش سفیدرود ، پیمانکار بومی پروژه تعریض محور سیاهکل به بازکیاگواب که پیشتر چندین پروژه عمرانی را در سطح گیلان به بهره برداری رسانده ، در این گفتگو اظهار داشت: وقتی پیمانکارتقاضای اعمال ماده ۴۸ می‌کند به معنای این است که بستر کاری برای اجرای پروژه از سوی کارفرما مهیا نشده است که اگر قصور از جانب پیمانکار باشد هیچ وقت درخواست خاتمه قرارداد نمی نمود زیرا کارفرما در آن صورت می تواند با اعمال ماده ۴۶ با پیمانکار برخورد نماید.

مدیر عامل شرکت گیل پوشش سفیدرود اعلام کرد که  اینجانب به دلیل بومی بودن و با هدف خدمت رسانی ، وارد اجرای این پروژه تعریض شدم اما در عمل ، بدلیل مشکلات عدیده ای که در ذیل عنوان خواهم کرد نتوانستم بیش از ۸۰۰ متر و آن هم یک طرف راه را تعریض کنم چون اولاآزاد سازی بخش های دیگر معارض ملکی و تاسیساتی انجام نشد و ثانیا برای برداشت مصالح (شن و ماسه) ، مجوزهای های لازم توسط ادارات ذیربط نیز صادر نشده است ( بدون مجوز پیمانکار به هیچ عنوان حق برداشت مصالح را ندارد ) و ثالثا تاکنون هیچ مبلغی به پیمانکار نیز پرداخت نشده است.
وی با این توضیح که کارفرما (اداره کل راه و شهرسازی) ، هنگام عقد قرارداد ، متعهد شده بود که در حین اجرای پروژه ، موانع اجرای پروژه را مرتفع سازد ولی در عمل این تعهدات انجام نشد  و روند اجرای پروژه مختل گردید. در حالیکه کارفرما می بایست پروژه را بدون معارض در اختیار پیمانکار جهت اجرا قرار میداد.
ابوالفضل پرستار با این توضیح که متاسفانه اکثر پروژه های عمرانی استان با مشکل عدم صدور مجوز برداشت مصالح از معادن و عدم پرداختهای بهنگام مواجه هستند گفت: متاسفانه در پروژه محور سیاهکلبه بازکیاگواب ، عدم صدور مجوز برداشت مصالح از معادن باعث توقف پروژه شده است که باعث وارد شدن خسارت هم به پیمانکار و هم به دولت شده است و پیمانکار چاره ای جز درخواست خاتمه پیمان نداشته است.
وی با اظهار گله‌مندی از این حجم ناهماهنگی گفت: پیمانکار هزینه های زیادی از قبیل دستمزد کارگران و عوامل و هزینه تجهیزات و ماشین آلات را متحمل شده است در حالیکه پروژه پیشرفتفیزیکی قابل توجهی ندارد و عملاً پیمانکار متضرر شده است.
پرستار گفت: پاسخ این ناهماهنگی و ضررها را چه کسی باید بدهد؟! و علاوه بر آن ، پاسخگوی تصادفات جاده ناامن و مخاطراتی که متوجه شهروندان و گردشگران است چه کسی خواهد بود؟!
وی با بیان اینکه جاده سیاهکل به بازکیاگواب باید از دوطرف تعریض شود که ما فقط از سمتی که مشکل آزادسازی نداشته بخشی از مسیر را با مصالح موجود در محل کارگاه مرکزی خود تعریض کردیم و بعد پروژه متوقف گردید گفت: محل برداشت مصالح از طرف پیمانکار مشخص گردید اما تا مجوزات لازم صادر نشود، پیمانکارنمی‌تواند مصالح برداشت کند.
ابولفضل پرستار تصریح کرد: در این شرایط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، استانداری و همچنین دستگاه قضایی لازم است به صورت جدی پیگیری کنند و موانع اجرای پروژه را برطرف نمایند تا بتوان پروژه مذکور را به انجام رساند.
این مدیر اجرایی گفت: مردم صاحبان اصلی پروژه ها هستند بنابراین حق دارند پیگیر روند اجرای پروژه باشند.
وی در خصوص نرخ تعدیل نیز توضیح داد: شاخص های تعدیل اعلامی توسط سازمان برنامه و بودجه ، پاسخگوی تورم نبوده و نیست و بر این اساس طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه ، به هیچ وجه به نفع پیمانکار نخواهد بود .
وی گفت: پیمانکار قرارداد نمی‌‌بندد که کار را تعطیل کند، اما در عمل با شروع پروژه با چالش‌های گوناگون مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

کارگاه آموزشی پشه آئدس برای پرسنل خدمات شهری شهرداری لنگرود به توصیه دکتر صادق پور شهردار محترم

کارگاه آموزشی پشه آئدس برای پرسنل خدمات شهری شهرداری لنگرود به توصیه دکتر صادق پور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *