چاپ مطلب چاپ مطلب

جواد نجار تمیزکار : اساتید حوزه و دانشگاه می توانند با توجه به آموزه های دینی و مطالعات علمی به حل مشکلات مردم بپردازند و به همین دلیل هم توقع جامعه از اساتید حوزه و دانشگاه بسیار زیاد است


همای گیلان، نشست مشترک مدیریت شهری بمناسبت گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت الإسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان ، جمعی از روحانیون به نام و پیشکسوت و تعدادی از روسای دانشگاههای لاهیجان ، رئیس و معاونت حوزه علمیه و شهردار لاهیجان عصر امروز در محل شورای شهر برگزار شد .

جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان باتبریک هفته پژوهش وگرامیداشت یاد وخاطره آیت اله شهید دکتر مفتح وروز وحدت حوزه ودانشگاه گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی مسئله اسلامی کردن دانشگاهها از سوی همه مسئولین مورد تأکید بوده است و در این میان اندیشه های امام راحل ما در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه مورد تأکید بوده است . از جمله وحدت اخلاقی ،معرفتی ، ساختاری و ایدئولوژی و مبانی نظیر این بوده که در کنار علم اندوزی ما تربیت هم در دانشگاه داشته باشیم .

وی گفت : همواره فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی در محیط دانشگاهی در نظام مقدس اسلامی برای دانشگاهها و جوانان ما حائز اهمیت بوده و این مهم مورد تأکید مسئولین نظام بوده که همواره آموزه های دینی در کنار مطالعات علمی قرار گیرد و آن دو بالی که انسان را به تعالی می رساند علم و دین است .
وی با بیان اینکه دانشگاه یکی از مظاهر تجدد است ، افزود : آنچه مسلم است دانشگاه علاوه بر محیط علمی باید محیط تربیتی باشد و به فرموده امام راحل (ره )، اگر تربیت صحیح در دانشگاهها صورت گیرد و جوانان در دانشگاها با فرهنگ اسلامی تربیت شوند انسانهایی آراسته با کمالات و فضایل اخلاقی از دانشگاه بیرون می آید و جامعه متحول می شود .
وی گفت : اساتید حوزه و دانشگاه می توانند با توجه به آموزه های دینی و مطالعات علمی به حل مشکلات مردم بپردازند و به همین دلیل هم توقع جامعه از اساتید حوزه و دانشگاه بسیار زیاد است .

جواد نجار تمیزکار گفت : در سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه این افتخار را داریم که در خدمت روحانیون پیشکسوت و اساتید و بزرگان دانشگاه باشیم و از همه عزیزان استمداد می طلبیم، مدیریت شهری را در پیشبرد برنامه های فرهنگی ، اجتماعی، علمی یاری رسانند .

وی گفت : یقیناً با تمام تلاشهای صورت گرفته کاستی های داریم و امیدواریم همه با هم و با همدلی در خدمت به مردم بتوانیم گامهای موثری برداریم و رضایتمندی مردم را فراهم سازیم که همانا رضایت مردم ، رضایت خدا را بهمراه خواهد داشت .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …