چاپ مطلب چاپ مطلب

جوانان روستای لشکریان سیاهکل از نداشتن زمین ورزشی رنج می برند

اختصاصی همای گیلان:روستای لشکریان یکی از روستاهای زیبای شهرستان سیاهکل است که در بخش مرکزی واقع شده است. این روستا دارای ۵۰۰ نفر جمعیت ثابت در قالب ۱۷۰ نفرخانوارو ۱۰۰ نفر جمعیت متغیر در قالب ۲۵ خانوارمی باشد. خبرنگار ما به جهت آشنایی بیشتر خوانندگان با این روستا گفتگویی با جمهور بابایی، رئیس شورای اسلامی شهر و ولی الله عمویی، دهیار این روستا ترتیب داده است که با هم این گفتگو را می خوانیم؛DSCN1524
ایشان در ابتدا در خصوص وجه تسمیه لشکریان گفتند: نامگذاری این روستا به نام لشکریان بر اساس گفته های تاریخی بر می گردد به زمان سید جلال الدین اشرف که ایشان این مکان را جهت تجمع و استقرار لشکریان خود قرار می دادند.
وی با بیان این مطلب که این روستا در دو کیلومتری مرکز شهر سیاهکل قرار دارد، افزودند: همانطوریکه دیدید مسیر اصلی این جاده آسفالت است و این روستا دارای امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن، خانه بهداشت، مدرسه ابتدایی، ۳ مسجد و ۳ بقعه (به نام های آقا سید محمد و سید محمود، آقا سید رضا و آقا سید عبداله) می باشد.
رئیس شورا و دهیار روستای لشکریان شغل اصلی مردم این روستا را کشاورزی عنوان کردند و اضافه نمودند: در سالهای گذشته این روستا دارای زمین های کشاورزی زیادی است اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن و نداشتن امنیت شغلی مقدار زمینهای کشاورزی از ۱۸۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار رسیده است، ضمن آنکه زمینهای شالیزاری روستای لشکریان از سال ۸۹ مکانیزه هستند.
ایشان تعریض خیابانهای اصلی و شن ریزی برخی از کوچه های روستا، دعوت از دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور، همکاری با اداره برق جهت نصب ترانس و تعویض تیرهای چوبی، پیگیری و تعویض لوله های شکسته آب شرب، نصب کدپستی منازل در روستا، لایروبی رودخانه های محل جهت جلوگیری از طغیان رودخانه، صلح و سازش هنگام درگیری مردمی، همکاری با هیأت امنای مسجد و پایگاه بسیج محل، صدور سند روستایی، صدور پروانه و تغییر کاربری، خرید لامپ های لاک پشتی جهت روشنایی محل و فراخوانی سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در محل که تا کنون کارگاه چوب بری و فراورده های بتنی و یک واحد تولید ظروف یکبار مصرف که در حال احداث می باشد، را از جمله کارهای انجام گرفته در این روستا عنوان کردند.
ایشان خاطر نشان کردند: این روستا از سال ۸۳ دارای طرح هادی است که این عامل موجب شده تا جهت ساخت و ساز با کمبود زمین مواجه شویم که الحمدالله بنیاد مسکن بازنگری طرح را در دستور کارخود قرار داد که امیدواریم هر چه سریعتر انجام پذیرد. رئیس شورای اسلامی و دهیاری روستای لشکریان نداشتن زمین ورزشی و سرویس بهداشتی عمومی برای محل، تخریب آسفالت خیابان اصلی محل، فرسودگی تعدادی از تیرهای چوبی برق و کمبود آب شرب به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی لوله های آب شرب را از جمله مهمترین مشکل این روستا عنوان کردند. ضمن آنکه نبود پزشک و نیز کمبود دارو در خانه بهداشت را باید به این مشکلات اضافه نمود.

DSCN1536 DSCN1534 DSCN1529 DSCN1528 DSCN1519 DSCN1521 DSCN1518 DSCN1537

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …