چاپ مطلب چاپ مطلب

جوری عمل کنید که با جهش تولید تغییرمحسوسی در زندگی مردم بوجود آید …”/ سیدمحمداحمدی معاون سابق اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان

اختصاصی همای گیلان:همانطور که میدانیم رهبری معظم انقلاب سال ٩٩ را سال جهش تولید نامگذاری فرمودند .


اگر در فرآیند نام گذاری سالها توسط مقام معظم رهبری یک آنالیز و تجزیه تحلیلی داشته باشیم متوجه میشویم اکثرقریب به اتفاق موضوعات معظم له در حوزه اقتصادی ست .
سال ٩٨ رونق تولید – سال ٩٧ حمایت از کالای ایرانی – سال ٩۶ اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال – سال ٩۵ اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل – سال ٩۴ دولت و ملت همدلی و هم زبانی – سال ٩٣ اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی – سال ٩٢ حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی – سال ٩١ تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی –
سال ٩٠ جهاد اقتصادی .
با کمی تأمل متوجه خواهیم شد مباحثی نظیر اقتصاد ، اشتغال ، تولید و معیشت از دغدغه های مهم رهبری انقلاب بوده و به نوعی نقشه راه برای مسئولان اجرایی ، تقنینی و قضایی و کلیه ارکان نظام میباشد که عمده مسئولیت اجرا توسط دولت ها صورت میپذیرد .
اما مهمترین موضوع مد نظر تغییر محسوس در زندگی مردم می باشد که میبایستی در این خصوص تحلیلی درست و همه جانبه از عملکرد داشته باشیم . همه ما یقینأ میپذیریم در شرایط کنونی مانورهای نمایشی و بی هدف در امر تولید و جهش تولید ما را به سر منزل مقصود نمیرساند ، کما اینکه در طول سال های گذشته و با داشتن نقشه راه مشخص نتوانستیم به اهداف تعیین شده برسیم …
انتظار این بود که جهش تولید در زنجیره شعارهای سال های ماضی کاهش بیکاری و افزایش ارزش پول ملی را در پی داشته باشد .
همچنین انتظار این بود که جهش تولید توجه دقیق به کنترل میزان شدت تورم ، مهار اصولی و هوشمندانه نقدینگی ، مبارزه با فساد و رانت ، حذف واقعی انحصار در نهادهای دولتی ، تسهیل سرمایه گذاری را همراه باشد .
انتظار این بود و هست که جهش تولید افزایش صادرات ، افزایش تولید ناخالص ملی ، استفاده از ظرفیت های موجود ، اصلاح ساختارهای تولید ملی ، توسعه دولت الکترونیک ، به حداقل رساندن فرایند صدور مجوزها ، اشباع بازار داخل و تکمیل زنجیره تولید را به همراه داشته باشد .
با تحلیل انتظارات یاد شده و وضعیت موجود فاصله زیادی داریم ، هر چند تحریم و کرونا دو عامل مهم در عدم تحقق اهداف نقش به سزایی می توانند داشته باشند . لکن اعتراف کنیم و صادقانه به مردم همیشه در صحنه اعلام کنیم که میتوانستیم به جای نمایش های بی محتوا و سخنرانیهای غیر مسئولانه برخی از مسئولان مرتبط با امر تولید و جهش تولید و اشتغال از فرصت های طلایی برای تغییر در زندگی مردم استفاده نماییم و به نوعی توجه جدی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب نداشتیم .
در انتها از مجلس تازه نفس و انقلابی انتظار میرود در این برهه حساس و تاریخی با تعامل و همراهی دولت و بر اساس شرح وظیفه ذاتی در سطح ملی و محلی با نظارت های بیش از پیش و ارائه طرح های کاربردی در موضوعات اقتصادی و رفع معیشت مردم ، امید ملت سرافراز و انقلابی ایران اسلامی را نسبت به آرامانهای انقلاب مضاعف نمایند .
سیدمحمداحمدی
معاون سابق اقتصادی و توسعه منابع انسانی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …