چاپ مطلب چاپ مطلب

حاج احمد شیخ شعربافان: خرید رای در شوراها بزرگترین معضل انتخابات

اختصاصی همای خبر/همانطوری که می دانید خرید رای سالهاست که در جامعه رواج پیدا کرده است و نکته جالب این است که هرچه جلوتر می‌رویم این معضل اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود. پارلمان شهری جایگاهی برای جولان دادن این دسته افراد شده است. خرید و فروش رای در انتخابات هفته گذشته شورا ها نه تنها در شهر ، بلکه در روستاها هم رنگ و بوی خاصی داشت به همین خاطر “شیخ احمد شیخ شعربافان ” ، از جانبازان جنگ تحمیلی ، طی تماسی با تحریریه ی همای گیلان، ضمن نگرانی از روند تزریق پول توسط کاندیداها در روز رای گیری گفت : اینجانب دوران جوانی و خوشی خود را در جبهه جنگ در مقابل توپ و تیر وتفنگ گذراندم و خیلی از جوانان خالص این مرز و بوم به شهادت رسیدند تا عزت کشور ما حفظ شود. بنابراین برای اینجانب که قست زیادی از عمرم سپری نموده ام چیزی برای از دست دادن ندارم که از آن هراس داشته باشم . اکنون که با دو نسل متفاوت (یکی در اوایل انقلاب و یکی از نسل کنونی) روبرو هستم، سوالات زیادی ذهنم را به خود مشغول نموده است که چگونه ممکن است فرماندهی ماسک خود را به جوانی هدیه کند و خود به شهادت برسدو چگونه در همین کشور فقط بابیست سال فاصله زمانی، یک آدم به خاطر خواسته ی شخصی و مادی، همه آرمان‌های انقلاب را زیر پای بگذارد و هدف نهایی او راه یابی به کرسی شورا یا نمایندگی مجلس باشد .
مگر در شوراها چه خبری است که برخی از کاندیداها این قدر هزینه می‌کنند
وی افزود سخن نسل ما« بسم رب الحسین» بود و تکلیف ما را امام حسین روشن کرده است.ماهرچه داریم از این خاندان می باشد.
برای اینجانب که بازمانده جنگ تحمیلی هستم، نوکری این ملت و خادم بودن ، بزرگترین افتخاراست . هیچ‌وقت اهل تقیه نبودم و نیستم چون از اربابم حضرت سید الشهدا به ارث بردم . ۵۰ سال و اندی ازسنم می‌گذرد با توجه به شرایط جانبازی- که این روزها شرایط سختی را بابت درمان می‌گذرانم _ خداوند را شاهدم.
کسی که هزینه میلیاردی را متحمل می شود برای خدمت رسانی نیامده است
که اگر به این معضل اشاره می‌کنم حسب وظیفه انسانی می باشد .
شعربافان تصریح کرد مگر در شوراها چه خبری است که برخی از کاندیداها این قدر هزینه می‌کنند ؟ گفته می شود که شوراها فقط حق الجلسه دریافت می کنند؛ اگر این درست باشد، هیچ آدم عاقلی جهت راهیابی به پارلمان شهری یا مجلس این همه هزینه نمی کند. قطعا کسی که هزینه میلیاردی را متحمل می شود، برای خدمت رسانی نیامده است ! یکی از مهم‌ترین معضلات تزریق پول در انتخابات ، این است که افراد لایق و شایسته بدلیل عدم امکان مالی نمی‌تواند وارد پارلمان شهری یا مجلس شود . قطعاً این موارد در میزان مشارکت مردم اثرگذار خواهد بود . قطعاً کسی که رای فروخت و کسی که رای خرید، شرف و انسانیت خود را زیر سوال برده است .
برخی از شوراها شعار مردم سالاری داده اند ،اما شعار مردم سواری را عملی نمودند
واقعاً برخی کاندیدا هاکه در خیال انتخابات برای این مردم دولا و سه لا
می شدند، بعد از راهیابی در همین ابتدای کار حتی تماس تلفنی مردم را هم پاسخ نمی دهند
وقتی انتخابات می‌شود، دلم برای پارکبان ها می‌سوزد که فقط اینها قادرند همه شعار‌های کاندیدارا عملی کنندوشهربه حالت اول برگردانند
برخی از این افراد ابتدا شعار مردم سالاری داده اند ،اما شعار مردم سواری را عملی نمودند. من که فرزند این انقلاب هستم ندیدم که این آرمان امام و انقلاب بوده باشد. آنهایی که از مشکلات معیشتی مردم سوء استفاده کرده اند، قطعاً باید در روز قیامت پاسخگوی رفتار خود باشند .هرکس رای خرید وفروخت جفا به خون شهداونظام جمهوری اسلامی کرده است.چطورممکن است در رور روشن رای خرید وفروش شودآقایان مسئول خواب بودند؟! کاندیدایی که به مردم پول می دهد تا به وی رای دهند، با چه مسئولیتی باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد ؟ من وقتی می بینم تمام شهر پر از پوستر و بنر و عکس تبلیغاتی با شعارهای متفاوت شده است ، اما بسیاری از خواسته های بحق مردم بر زمین مانده است ،خجالت می کشم چیزی بگویم . وقتی انتخابات می‌شود، دلم برای پارکبان ها می‌سوزد که فقط اینها قادرند همه شعار‌های کاندیدا را جمع آوری کنند و مجدداً زیبایی را به شهر برگردانند. شعربافان در ادامه خاطر نشان کرد : خرید رای سالهاست که رواج پیدا کرده است به طوری که در سال ۹۲ وقتی این موضوع را مشاهده نمودم ، طی مصاحبه ای ، به معضل تزریق پول در انتخابات اشاره نمودم . بطوریکه حضوری هم خدمت حضرت آیت‌الله جنتی و کدخدایی رسیدم و این نکته را یادآور شدم .الان هم که در انتخابات هفته قبل مجدداً شاهد شدت گرفتن خرید رای بودم وتصمیم گرفتم حسب وظیفه اشاره به این معضل داشته باشم .
مسئول صندوق به من گفت بایدبه شخص مدنظر ما رای دهید
این جانباز جنگ تحمیلی عنوان کرد : در یکی از شهرستان ها در روز انتخاب علنا فرد مسئول در صندوق به اینجانب گفت باید به شخصی که مدنظر ماست رای دهید که این مسئله قطعاً باید پیگیری شود.
حتماً شنیده‌اید که در یکی از شهرستان‌ها ، افرادی کاندیدای مجلس را می‌ربایند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند تا کاندیدای مورد علاقه آنها وارد مجلس شود ! این مبحث تازه رخداده ای است که در این دوره اتفاق افتاده ! این مسآله و خرید و فروش رای ، دل مرا به درد می‌آورد تا این جانب در رسانه شما آنها را رسانه‌ ای کنم.

وی با اشاره به اینکه در کشور حکومت مردمی است ، زیرا توسط مردم شکل گرفته است ، گفت: قطعاً مسئولین نظام در گام دوم انقلاب باید نسبت به رفع مشکلات این چنینی در انتخابات گام بردارند.
هرچند این معضل در همه کشور حاکم است اما در کشور ما که یک کشور مردمی است نباید اتفاق بیفتد . قطعا چنین اتفاقاتی باعث خوشحالی برخی از دشمنان ما خواهد شد. این کشورها از حضور مردم در پای صندوق های رای ناراحتند و دیدید که در کشور آمریکا و انگلیس هموطنان ما به دلیل حضور در پای صندوق رای ، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند .
وی از مردم به دلیل حضور در در پای صندوق رای که به ندای رهبری لبیک گفتند تقدیر و تشکر کرد.شعربافان اضافه کرد:اینجانب به نمایندگی از موکب هاوهیات های عزاداری وکاروان ها ی پیاده روی از نجف تا کربلا وعمودهای بین راهی به آقای رئیسی تبریک عرض می نمایم.
مسکن،بیکاری ومعیشت مهمترین مشکلات حال حاضرکشور
شعربافان خطاب به آیت الله رئیسی افزود:مهمترین مشکل حال حاضرمردم کشورمابیکاری،مسکن ومعیشت است به نظر من حال که هرسه قوابا هم هماهنگ هستند بهترین زمان جهت حل مشکلات مردم می باشد .با توجه به این مشکلات ،کرونا هم مزید برعلت شد تا مردم طی دوسال اخیر بدترین دوران را پشت سر بگذارند. مردم باید نسبت به شرایط اقتصاد کشوروبازار احساس امنیت داشته باشند.قطعا رئیس جمهور منتخب باید نسبت به حل مشکلات گام بردارد.
وی اظهار داشت : کشور در وضعیت نابسامان اقتصادی قرار دارد ؛ لذا از منتخب مردم در ریاست جمهوری خواستارم که به دور از مسائل جناحی و سیاسی ، نسبت به تامین معیشت مردم گام بردارد .
وی در پایان گفت : اینجانب به عنوان بزرگترین هیئت عزاداری و مذهبی مستقر در کربلا علی الخصوص موکب ها از نجف تا کربلا و قرارگاه های ثارالله( ایران_لاهیجان) و علی الخصوص مردم خوب و مهمان نواز کربلای معلی منطقه شبانات مخصوصا عشیره شبانات که در ایام رمضان و محرم میزبان هیئت‌های مذهبی و عزاداری ایرانیان می باشد همچنین از ابوحسن شیخ شبانات ،حاج ابوباقر از فرماندهان محترم حشدالشعبی تقدیر و تشکر می نمایم .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار  همای خبـر – نقل از فرهیختگان:نگاهی …