چاپ مطلب چاپ مطلب

حجت‌الاسلام سلیمانی در نمازجمعه لاهیجان:  آقای پزشکیان ما برادری با آمریکا نداریم؛ به هوش باشید/ تریبون نماز جمعه، تریبون خیرخواهی و نصیحت‌هاست

حجت‌الاسلام سلیمانی در نمازجمعه لاهیجان:
 آقای پزشکیان ما برادری با آمریکا نداریم؛ به هوش باشید/
تریبون نماز جمعه، تریبون خیرخواهی و نصیحت‌هاست

آموزش نباید پولی باشد، این خیانت به شان تعلیم و تعلم و خیانت به شان آموزش انسانی است

پرسنل آبفای گیلان چند ماه است که حقوق نگرفته اند !

– پاسخ حسن نصراله به رژیم غاصب، هوشمندانه بود و اعتمادها را تقویت کرد

 

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نمازجمعه امروز لاهیجان با بیان آنکه آقای دکتر پزشکیان بزودی راهی سازمان ملل می‌شود و به نمایندگی از ملت ایران سخنرانی خواهد داشت گفت: آقای پزشکیان دیگر نگویید مردم آمریکا برادران ما هستند؛ ما با امریکا برادری نداریم.

اختصاصی همای خبر-
خطیب جمعه لاهیجان گفت: هرچند  مشکل ما با دولت جنایتکار آمریکاست اما اینکه بگویید مردم آمریکا برادران ما هستند حرف خوبی نیست.

وی با این توضیح که تریبون نمازجمعه در دولت شهید رئیسی و آقای روحانی هم تریبون خیرخواهی و نصیحت بوده است افزود: توصیه می‌کنیم رئیس‌جمهور محترم علاوه بر قرآن و نهج‌البلاغه مطالعاتی در خصوص جنایات آمریکا داشته باشد و کتاب‌هایی از جنایات آمریکا در فیلیپین و دیگر کشورها را بخواند.

سلیمانی اضافه‌ کرد: آقای رئیس‌جمهور در سازمان ملل طنین دیپلماسی توحیدی را فریاد بزنید؛ تا انقلاب انقلاب است و آمریکا آمریکاست، دشمنی با آمریکا ادامه دارد؛ اگر روزی برسد که آمریکا دشمنی نکند و ما آشتی کنیم این مردم فاتحه جمهوری اسلامی را خواهند خواند.

وی با اشاره به حملات وحشیانه صهیونیستها به حزب الله لبنان و انفجار پیجرها و لوازم ارتباطی و الکترونیکی پرسنل جوان حزب الله گفت: پاسخ شیخ حسن نصراله پس از این واقعه هوشمندانه بود و با اعلام اینکه  وارد مرزهای ما شوید تا  تانک‌هایتان را درو کنیم گفت: مدیریت عاقلانه حسن نصرالله اعتمادها را تقویت کرد و اقدامات ددمنشانه اسرائیل مشروعیت سیاسی صهیونیست را خدشه دار کرد.

وی گفت: اخبار انفجار پنج کارخانه صهیونیستها سانسور شد و فقط بعضی رسانه های خارجی کج دارو مریز چیزهایی در این مورد منتشر کردند.

وی با ذکر آنکه عملیات انتقامی ادامه دارد گفت: یک روز فرمانده نیروی هوایی و روز دیگر مقامات نیرو دریایی رژیم اشغالگر قدس استعفا می‌دهند؛ این چیزی است که در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است.

پرسنل آبفای گیلان چند ماه است که حقوق نگرفته اند !

امام جمعه لاهیجان در بخشی از سخنرانی خود به موضوعات  شهروندی اشاره داشت و گفت: این بی مهری است که اکنون در فصل آغاز مدارس و دانش آموزان باید کیف و کفش و ملزومات تحصیلی بخرند اما پرسنل آبفای گیلان چند ماه است که حقوق نگرفته اند.

امام جمعه لاهیجان گفت: مدیران وزارت نیرو و آبفا چگونه شب خوابشان می‌برد؟! مدیریت جهادی آن نیست که یک جا پرسنل حقوق نگیرند و برخی عوامل در ارگانهای دیگر به تمام و کمال دریافتی با ارقام بالا داشته باشند.

حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: هی می‌گویید اعتبارات نداریم، چه کسی در این میان باید رایزنی کند؟! پرسنل آبفا نجیب هستند به داد آنها برسید. به جرم پیمانی بودن و کارگر بودن آنها را از اولویت پرداخت خارج نکنید.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر مدارس غیر انتفاعی گفت: نباید در مزایده ها فقط ارقام و نرخ پرداختی ملاک باشد، آموزش نباید پولی باشد، این خیانت به شان تعلیم و تعلم و خیانت به شان آموزش انسانی است.

وی ادامه داد: چرا باید فقط نظاره کنیم که مدارس قرآنی بخاطر نداشتن فضای آموزشی تعطیل شوند؟!


باید از تحریف اهداف دفاع مقدس جلوگیری کرد/

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه لاهیجان به سالروز آغاز هشت سال دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: باید راویان دفاع مقدس به مدارس و ادارات بروند و اهداف و نتایج حماسه هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ، شهدا ، آزادگان و مفقودین این چند سال را تبیین کنند.
هشت سال عاقلانه جنگیدیم و نگذاشتیم اختلافات کوچک و بی اهمیت ، آرمان‌های دفاع مقدس را دچار حاشیه کند.

وی گفت: اردوهای راهیان نور به تنهایی کافی نیست ؛ باید حقایق دفاع مقدس را بیش از اینها شناخت؛ این جنگ را رژیم بعث به فرماندهی دیکتاتوری بنام صدام راه انداخت، ملت عراق و ملت ایران که دشمنی با یکدیگر نداشته و ندارند.
خطیب لاهیجان تاکید داشت: نگذاریم سخنان بی اساس در مورد سال‌های جنگ بین ایران و عراق خصومت ایجاد کند. جنگ ما در واقع با آمریکا و رژیم صهیونیست بود نه با ملت عراق؛ نگذاریم جوان امروز ما با موجی از شبهات به دفاع مقدس نگاه کند.
وی گفت: کشور عزیز ما در دوره قاجار ۲/۵ میلیون کیلومتر اراضی خود را از دست داد و در دوره پهلوی هم حاتم بخشی هایی انجام شد اما در هشت سال  دفاع مقدس زمین ندادیم و غیورانه جنگیدیم.

وی گفت: روزی آیت الله مشکینی به رزمنده ای که می‌گفت گاه در هنگامه جنگ با بدن خونی و زخمی به نماز می ایستادیم و فرصت تطهیر نداشتیم گفت: حاضرم عمری عبادت با تطهیر خودم را با دو رکعت نماز خالصانه شما با بدن خون آلود در میدان نبرد عوض کنم.

حجت‌الاسلام سلیمانی با این توضیح که بعضی بندگان خدا جام قلبشان از معرفت خداوندی لبریز است در حالیکه اکنون متاسفانه می‌بینیم گاهی نمازها به راحتی و به بهانه مسافرت یا علت‌های دیگر قضا می‌شود گفت:
در آن سالها از یک رزمنده که بعدها شهید و مفقودالاثر شد پرسیدند چرا نماز خواندنت اینقدر عرفانی و تاثیرگذار است، پاسخ داد: من همیشه منتظر شنیدن طنین اذان و اقامه نماز هستم.
وی گفت: در سال‌های دفاع مقدس رزمندگان پس از ساعتها تمرین شنا و غواصی در آب‌های پرتلاطم اروند رود با اشتیاق به اقامه می ایستادند و خالصانه نماز می خواندند.

گزارش از محمد علی‌پور نیاول

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

عارف: رونق تولید و کاهش تورم راهبرد دولت چهاردهم است

عارف: رونق تولید و کاهش تورم راهبرد دولت چهاردهم است 🔹هرگونه اقدام دربارۀ تخصیص ارز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *