چاپ مطلب چاپ مطلب

جناب حجت الاسلام مهدوی ،چرا خودرا از قانون برتر می دانید!!!

همای گیلان:از سوی یکی از خوانندگان در پاسخ به صحبت های حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در باب برگزاری همایش میرزا در دانشگاه گیلان  یادداشتی نوشته شده است که در ذیل می خوانید:

893c4fdc824f051f07606f44d5d60e5a_L

با توجه به فرمایش و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی، آقای مهدوی بفرمایند سخنرانی فرزند یکی از بنیانگذاران نظام و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی با کدام قانون مغایرت دارد؟ آیا مخالفت نظر شما با این نماینده برای جلوگیری از سخنرانی ایشان کافی است ؟چرا شما که مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه را در دانشگاه بعهده دارید و علی القاعده باید فراجناحی عمل کنید، فکر می کنید همه باید با شما همنظر باشند؟

دانشگاه گیلان بیش از ۱۹ هزار دانشجو و کادر علمی و غیر علمی دارند چه تعداد از این جمع عظمیم با شما همفکر هستند؟ حداقل در این فقره؟

سخنرانی در دانشگاهها ضابطه دارد و سخنرانی آقای مطهری قرار بود بر اساس همان ضابطه برقرار شود که البته دو روز جلوتر لغو شد که اگر هم لغو نمی شد امری کاملا قانونی بود.

قوه قضاییه نیز ایشان را برای ایراد سخنرانی منع نکرده اند پس آقای مهدوی بر اساس کدام قانون چنین ادعاهای می کنید؟

هم دانشگاهیان حق دارند سخنان آقای مطهری را بشنوند هم آقای مطهری حق دارد نظراتش را بیان کند و تا کنون قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کدام را منع نکرده است. چرا شما و تشکلهای همسو شما با یک امر قانونی مخالفت می کنید؟ البته شما هم حق دارید و الحمدالله تریبونهای بیشمار که با نظرات آقای مطهری مخالفت کنید و این دقیقاً عین فرمایشان مقام معظم رهبری است که بارها به تشکلها گفته اند اگر تشکلی مراسمی دارد و شما با آن مخالف هستید وارد آن مراسم نشوید بلکه در جای یا زمانی دیگر در نقد آن مراسم برنامه بگذارید(نقل به مضمون) آیاشما تشکلهای مخالف آقای مطهری فراتر از قانون هستید؟ آقای مهدوی آنچه که دانشگاهیان را بیش همه می آزارد امنیتی کردن دانشگاههاست و اینکه فقط شما و جریانهای همفکر شما حق دارند در دانشگاهها سخنرانی کنند و ایده های خود را مطرح نمایند چرا؟ مگر همه درمقابل قانون برابر نیستند؟ آیا شما برابرترید؟…

اما در مورد مراسم میرزا؛ سالها بود که استان گیلان شاهد چنین همایشی که معیارهای علمی در آن رعایت شده باشد برای میرزا نبود. سالهای گدشته هزینه های زیادی می شد اما هیچ دستاوردی نداشت. اما دراین همایش بیش از ۷۶ مقاله از دانشگاهها سراسر کشور دریافت شد که از این میان حدود ۴۰ مقاله پس از طی مراحل داوری پذیرفته شد که قرار است در مجموعه مقالاتی درج شود.(طبق گزارش مسئولان همایش)

در این همایش برای اولین بار نوادگان میرزا و برخی از سرداران جنگل که توسط محققان شناسایی شده بودند به حضار معرفی و از آنان تقدیر شد. در حاشیه این همایش اسناد با ارزشی ارائه شد که برخی برای اولین بار رونمایی می شد. ۱۲

مقاله برگزیده توسط اساتید دانشگاههای مختلف و پژوهشگران گیلانی ارائه شد که بسیار با ارزش بودند. در افتتاحیه هم اغلب سخنرانان در ارتباط با میرزا و لزوم بازشناسی نهضت جنگل سخنرانی کردند و دستیار ویژه آقای رئیس جمهور،جناب آقای یونسی هم در باره همدلی همه جناحها ،مذاهب و اقوام و شایسته سالاری و جایگاه تاریخی و برجسته گیلان در آزادیخواهی و دین باوری و حق طلبی صحبت کردند و هنرمند صاحب نام گیلانی ، ناصر مسعودی سرودخوانی کردند.

شرکت کنندگان عموماً محققان، هنرمندان و اساتید دانشگاه و دانشجویان بودند . شاید از معدود همایشهای استان بود که سیاسیون کمتری حضور داشتند آن هم در یک ساعت اول افتتاحیه! با این حساب معلوم نیست جناب مهدوی بر اساس چه معیارهایی این همایش را سیاسی خوانده اند. اگر منظور دعوت از آقای مطهری است که سخنرانی ایشان قبلا لغو شده بود و تقریبا در دانشگاه گیلان همه می دانستند و البته هر کس می شنید ناراحت می شد و جالب اینکه شور و شوق عجیبی در دانشگاه ایجاد شد اما بعد از درج برنامه همایش در سایت دانشگاه و درنظر نگرفتن سخنرانی برای آقای مطهری عموماً ناراحت شدند و البته آن را به دخالتهای غیرقانونی تشکلهای همسو با شما می دانستند. اتفاقا این همایش در کمال آرامش برگزار شد و فقط دو حادثه رخ داد که غیر موجه بود و دوستان شما انجام دادند یکی بالا گرفتن پلاکارت در هنگام سخنرانی آقای یونسی و تلاش برای برهم زدن فضای علمی افتتاحیه و دیگری هم وقتی بود که آقای جعفر زاده نماینده مردم شریف رشت گفتند که سخنرانی آقای مطهری به خاطر سفری دیگری که ایشان قولش را داده بودند لغو شد و اگر قرار بود که بیایند احدی نمی توانستند جلوی سخنان ایشان را بگیرند.

در این لحظه دوستان شما با شعار و سر و صدا قصد برهم زدن جلسه را داشتند که حضار با تشویق های مکرر نماینده مانع آن جوانان ناآگاه که تعدادشان دقیقاً ۷ نفر بود، شدند. آقای مهدوی به عنوان یک دانشجو دوره دکتری که سالها در دانشگاهها بوده عرض می کنم که دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری باید نقش پدرانه و فراجناحی در دانشگاهها داشته باشد و بیش از سایر تشکلها به رهنمودهای مقام معظم رهبری التفات داشته باشد. کارهای شما در دانشگاه گیلان متأسفانه مغایر با قوانین جاری و فرمایش مقام معظم رهبری است.

پی نوشت :به مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان توصیه می شود یکبار ۲۵ توصیه امام خامنه ای را  خطاب به  تشکل های دانشجویی ، مرور نمایند

توصیه‌های زیر در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری که روز شانزدهم مردادماه ۹۱برگزار شد، مطرح شده است:

۱٫ شرح صدر سیاسی داشته باشید
۲٫ با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید
۳٫ مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید
۴٫ ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید
۵٫ جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند
۶٫ اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید
۷٫ نیروی جوانی خود را کشف کنید
۸٫ آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید
۹٫ بدنبال قله‌های علمی باشید
۱۰٫ محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد
۱۱٫ آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم
۱۲٫ در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید
۱۳٫ در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید
۱۴٫ در تصمیمات مصلحتها را در نظر بگیرید
۱۵٫ نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید
۱۶٫ از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید
۱۷٫ کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید
۱۸٫ از قول بدون علم بپرهیزید
۱۹٫ مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید
۲۰٫ سقف معرفت خود را سایت‌ها و روزنامه‌ها قرار ندهید
۲۱٫ با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید
۲۲٫ به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته‌باشید
۲۳٫ نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته‌باشید
۲۴٫ با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید
۲۵٫ امید را  در خود زنده نگه دارید

شاهد شمال

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …