چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت:احداث رینگ۶۰ متری در امتداد میدان گیل به احمد گوراب رشت

همای گیلان:رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت خبر داد:

تصویب احداث رینگ۶۰ متری در امتداد میدان گیل به احمد گوراب رشت

1393-09-10_10-22-11_d0ead30bfdee499eafda7f56b29944cb

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، پنجاهمین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورا عصر یکشنبه نهم آذرماه در محل عمارت شورا و با حضور شوقی رئیس کمیسیون توسعه و عمران، صابر رئیس شورای شهر، رجبی، علوی، رسولی، حاجی پور- اعضای شورا، سمیه رستگار مدیریت حقوقی شهرداری پورشعبان رئیس امور املاک شهرداری، رسولیان سرپرست معاونت عمرانی شهرداری و مشکین دبیر کمیسیون برگزار گردید.

فرهاد شوقی در پنجاهمین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورا ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در تفاهم ایجاد شده با اداره راه و شهر سازی استان احداث رینگ ۱۳۶ متری به موازات همین محور نیز با فاصله­ای دورتر به تصویب رسیده است.

وی گفت: عمده منطقه قرار گیری رینگ ۱۳۶ متری واقع در اراضی شرکت سپید رود است که در صدد هستیم تا مذاکرات سه جانبه­ای بین شهرداری، مدیریت شرکت سپیدرود و اداره راه و شهر سازی ترتیب دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گفت: در این طرح جذابیتهایی برای اراضی شرکت سپید رود متصور است که می­توان با تغییر کاربری علاوه بر بهره برداری از این دو معبر زمینهای اطراف را نیز به توجیه اقتصادی و کاربری بسیار بالایی رساند.

وی در این رابطه عنوان کرد: در حال حاضر توان مالی شهرداری به تنهایی برای احداث این دو رینگ کافی نیست و عملاً بازگشایی این دو رینگ بدون بسته سرمایه­گذاری و اوراق مشارکت قابل انجام نیست. فعلاً فرآیند قابل انجام در این راستا خرید زمینهای مورد نظر از شرکت سپیدرود با قیمت مناسب و واگذاری آن به صورت طرح و بسته سرمایه­گذاری با توجیه اقتصادی برای شهرداری و سرمایه­گذار است.

صابر گفت: در اجرای طرح که شامل دو محور هم راستا ۶۰ و۱۳۶ متری در اراضی شرکت سیمکو و سپید رود می­باشد، اراضی این منطقه توسعه شهرداری تغییر کاربری داده شده و صرفه اقتصادی این دو شرکت منظور شده است مضافاً اینکه عبور خطوط ریلی در این منطقه نیز بر اهمیت اراضی افزوده است.

واگذاری چهل هکتار زمین در مسکن مهر به شهرداری

در ادامه جلسه پورشعبان، مدیر حقوقی شهرداری، در خصوص اراضی قابل استرداد مسکن مهر به شهرداری توضیح داد: قبل از شروع پروژه مسکن مهر قراردادی ما بین شهردار وقت و مدیر کل راه و شهرسازی استان مبنی بر واگذاری ۴۰ هکتار زمین در این محل به شهرداری بر اساس تبصره ۶ قانون مندرج بسته شد و مقرر گردید ۱۰ درصد تحویل شهرداری شده و ما بقی را شهرداری به قیمت تمام شده پرداخت نماید.

پورشعبان ادامه داد. سال گذشته از سوی اداره مسکن و شهرسازی این مبلغ ۳ میلیارد تومان برآورد شد که با اعتراض شهرداری به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون توما تقلیل یافت.

وی افزود : در سال جاری مقرر گردید شهرداری این مبلغ را به تقسیط پرداخت کند که این امر نیز مستلزم احراز سند مالکیت است و هفته گذشته نیز از سوی اداره شهرسازی اعلام گردید نقشه ۱۷ هزار متر از این اراضی آماده تحویل است.

صابر در این رابطه توضیح داد : ر چهارچوب ماده ۱۰۱ قانون اشاره شده است که شهرداری در تملک اراضی مالک ۲۵ درصد برای معابر و۲۵ درصد از ملکبرای ارائه سرانه خدمات شهری ذیحق است.

زیرا شهرداری موظف به ساحت یک سری شارع برای ساخت و یک سری شارع برای دسترسی به هر منطقه مسکونی می­باشد.

صابر تاکید کرد: صفر تا صد پروژه مربوط به مسکن مهر توسط دایره حقوقی شهرداری مشخص گردد.

ارائه دادخواست شهرداری برای اراضی جاده فومن

در ادامه جلسه پورشعبان به پرونده­ای مربوط به سال۷۵ در اداره مسکن و شهرسازی استان اشاره و توضیح داد: زمینی ۱۱ هکتاری واقع در فومن قاب تفویض به شهرداری بوده است که در آن زمان در تصرف اشخاص بوده است. وی گفت: طبق توافق ۵ هکتار از این زمین بابت طلب شهرداری، باید به شهرداری مسترد شود که با پیگیریها انجام شده مشخص گردید که این ملک هنوز به نام مسکن و شهرسازی سند نخورده است و شهرداری باید در این خصوص دادخواست تنظیم کند.

در پایان جلسه کمیسیون عمران شورا، رسیدگی به چند پرونده تملک در دستور کار قرار گرفت.

– لایحه شهرداری مبنی بر تملک زمین ۶۱ متری در منطقه خمیران زاهدان که ارزش مجموع آن ۶۰ میلیون و ۸۴۵هزار تومان برآورد گردیده است.

قابل فروش به ۳ پلاک مجاور از قرار متری ۵۰۰ هزار تومان مورد موافقت شورا قرار گرفت. (کارشناسی شده در ۲۲ مرداد ۹۳ )

– در خواست واگذاری قطعه زمین ۵/۷۴ متری در خیابان ۱۶۳ گلسار به منظور تامی نبرق مجموع، ابلاغیه ۱۳ بهم ۹۲ که در ۲۴اردیبهشت ۹۳ در دفتر حقوقی شهرداری ثبت گردیده است. از قرار متر مربع۳۵ میلیون ریال. مجموع مبلغ قابل پرداخت به شهرداری ۲۶۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام گردیده است. این پرونده مورد موافقت شورا قرار گرفت.

– قسمتی از پلاک ثبتی ملکی واقع در عینک در مسیر خیابان تحت تملک مالک حقیقی ودارای سند مالکیت به تعریف شهرداری درآمده آسفالت شده است. مقرر گردید این ملک از قرار متری ۶۰۰ هزار تومان توسط شهرداری خریداری شود.   

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …