چاپ مطلب چاپ مطلب

حدود ۳۰۰ طرح آماده اجرا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

۲۹۴ طرح آماده برای ساخت در شهرستان رشت وجود دارد که باید از سرمایه گذاران بخش خصوص برای اجرای این پروژها استفاده شود.

همای گیلان؛ غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست پیگیری توسعه روستاهای شهر رشت و اقدمات انجام شده در فرمانداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: روستاها نقش اصلی را در اقتصاد گیلان  ایفا می کند و باید با سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات بیشتر در روستا ها انگیزه مضاعفی  را برای ساکنان روستا فراهم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر رشت سومین شهر متراکم در کشور است در نتیجه حمایت از روستاها  در کاهش تراکم این  شهر به عنوان مرکز استان تاثیر گذار خواهد بود.   

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه یکی از مشکلات روستاهای شهرستان رشت راههای روستایی عنوان کرد و افزود: ترمیم، بهسازی و آسفالت راه  روستایی علاوه برکم کردن مشکلات روستائیان، در کاهش ترافیک کلانشهر رشت موثر است.

جبار کوچک نژاد از دیگر نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴میلیون تن قیر برای آسفالت راه‌های کشوردر بودجه  سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که از طریق وزارت نفت به استان‌ها واگذار می شود.

وی از توزیع ناعادلانه قیر در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این مواد ارزشمند با توجه به نیاز استان‌ها توزیع نمی شود و بصورت صدرصد تخصیص داده نمی شود.

محمد صادق حسنی یکی دیگر از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی رمز پیروزی در هر کاری است ومردم و  مسئولان باید با هماهنگی و هم فکری در پیشبرد شهرستان تلاش کنند.

وی اظهار داشت : برطرف کردن مشکلات روستایی تولید بیشتر استان را رقم خوهد زد و با این کار می توان در راستای ایجاد اشتغال استان  تاثیر گذار بود.

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه نیز  گفت : در راستای حمایت از روستاها۲۱ میلیاردو ۵۱۲میلیون و ۸۰۰هزار ریال اعتبار در سال ۹۶از اعتبارات شهرستان برای اجرای ۱۷۳پروژه درروستا به بنیاد مسکن اختصاص یافته است که این میزان ۱۵در صد از اعتبارات شهرستان رشت بوده است.

سید محمد احمدی افزود : ۵۶کیومتر از راههای روستایی شهرستان رشت از ابتدا سال ۹۶تاکنون با اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد تومان آسفالت شده است و ۱۵۱کیلومتر از راههای روستایی نیززیر سازی شده و بزودی اجرای آسفالت در این راههای آغازمی شود./باشگاه خبرنگاران

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …