چاپ مطلب چاپ مطلب

حرکت اولین قطار تهران به رشت با حضور نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل

صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

همای گیلان، صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور که در سال ۸۴ و مصوب شدن این پروژه یکی از مدافعان آن بود، جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

ساعاتی دیگر سوت اولین قطار مسافری و رسمی در ایستگاه رشت شنیده می‌شود.

برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

خط آهن قزوین – رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد در قالب ۸ قطعه ساخته‌شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جداشده است.

خط آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر ۲ خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک‌خطه است.

حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه ۳ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است.

در احداث این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و ۵ ایستگاه در کوهین، لوشان، منجیل، رستم اباد، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.

برای ساخت خط آهن قزوین – رشت ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی، ۱۸ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و یک و نیم میلیون مترمکعب بتن‌ریزی شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

با خرید یک ملک توسط مدیریت شهری ظرفیت فضای پارکینگ امیرمؤمن لاهیجان افزایش یافت

با خرید یک ملک توسط مدیریت شهری ظرفیت فضای پارکینگ امیرمؤمن لاهیجان افزایش یافت با …