چاپ مطلب چاپ مطلب

حرکت اولین قطار تهران به رشت با حضور نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل

صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

همای گیلان، صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور که در سال ۸۴ و مصوب شدن این پروژه یکی از مدافعان آن بود، جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

ساعاتی دیگر سوت اولین قطار مسافری و رسمی در ایستگاه رشت شنیده می‌شود.

برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

خط آهن قزوین – رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد در قالب ۸ قطعه ساخته‌شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جداشده است.

خط آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر ۲ خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک‌خطه است.

حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه ۳ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است.

در احداث این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و ۵ ایستگاه در کوهین، لوشان، منجیل، رستم اباد، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.

برای ساخت خط آهن قزوین – رشت ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی، ۱۸ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و یک و نیم میلیون مترمکعب بتن‌ریزی شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …