چاپ مطلب چاپ مطلب

حسن امیدوار نیاول مدیر آبفای سیاهکل ودیلمان:با بهره برداری از مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی دیلمان به زودی مشکل ذخیره وافت فشار در مناطق بالا دست اسپیلی ودیلمان مرتفع خواهد شد

اختصاصی همای گیلان:آب امانت الهی برای همگان ، پس با صرفه جویی در آن ، امانت داری صالح باشیم بااین مقدمه خبرنگار ما پیرامون آبرسانی به شهردیلمان، با مدیر آب و فاضلاب شهری سیاهکل ودیلمان گفتگویی ترتیب داده است با هم این گفتگو را می خوانیم :

omidvar_abfa_dar_siahkal
مدیریت امور آبفای سیاهکل و دیلمان در خصوص شهر تاریخی دیلمان و اسپیلی عنوان کرد: این شهر با قدمت تاریخی بالا و از مناطق کوهستانی استان گیلان می باشد.امیدوار اذعان داشت : با توجه به اینکه منابع آب در منطقه دیلمان و اسپیلی بسیار کم بوده و در فصول بهار و تابستان منابع تولید آب در این مناطق از جمله چشمه ها و چاه ها به حداقل تولید خود می رسندلذا لزوم صرفه جویی در این فصول بیش از پیش ضرورت داردواز شهروندان محترم تقاضا می شود که در بحث صرفه جویی رعایت کامل را داشته باشند. وی افزود : در سال ۱۳۸۱ شرکت آب و فاضلاب شهری استان با ۶۹۰ فقره اشتراک و ۱۰ حقله چشمه و ۵ مخزن بتنی به حجم ۴۶۰ متر مکعب از آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفت و اداره آب و فاضلاب شهری در دیلمان راه اندازی شد و شرکت آب و فاضلاب شهری در سالهای متوالی توانست با حفروتجهیز ۲ حلقه چاه و بهسازی چشمه ها به مشترکین خدمات بهتری بدهد. مدیر آب و فاضلاب شهری سیاهل تصریح کرد : به علت پراکندگی و افزایش جمعیت شهری، خدمت رسانی به مشترکین با مشکلات عدیده ای روبرو گردیدو با سیاست کلی شرکت آب و فاضلاب شهر در سال ۱۳۸۶ و با همت و تلاش مسئولین وقت ،علی الخصوص نماینده پرتلاش جناب آقای ندیمی ،زمینی برای احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در منطقه سیاه خانی تهیه نموده و با اجرای این پروژه مشکلات افت فشار و تأمین آب شهروندان در مناطق بالا دست شهر دیلمان و اسپیلی برطرف خواهد شد. این امور با پروژه های متعدد در سال ۱۳۹۳ با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مخزن که باپیشرفت فیزیکی۹۷% روبه اتمام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۴ به بهره برداری برسد که مبلغ هزینه کرد این پروژه به ۵/۱ میلیارد تومان خواهد رسید. امیدوار اضافه کرد : برای آبگیری مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی نیاز به اجرای خط انتقال وایستگاه پمپاژ واسط بوده که شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر برای اتمام این پروژه توسط پیمانکار در منطقه مشغول می باشد و مبلغ برآورد این طرح ۲۵۰ میلیون تومان است که از محل ۲% و ماده ۱۸۰ تأمین اعتبار گردیده است.
همچنین برای برق رسانی به ایستگاه پمپاژ واسط از جلوی پست بانک دیلمان تا مخزن ۱۵۰ متر مکعبی به طول ۷۰۰ متر شبکه گذاری برق که توسط امورتوزیع برق سیاهکل برآورد شده است مبلغ اعتبار مورد نیاز ۱۵۰ میلیون تومان می باشد. وی خاطر نشان کرد: اجرای خط انتقال برگشت از مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی به طرف شبکه توزیع شهر دیلمان و اسپیلی به طول ۵ کیلومتر است که مبلغ برآورد آن ۵۰۰ میلیون تومان که یک کیلومتر لوله آن به سایز ۲۰۰ پلی اتیلن خریداری شده است و مابقی نیاز به اعتبار می باشد.پروژه دیگر در حال اجرا تجهیز یک حلقه چاه در منطقه باباولی است بدون هیچ گونه اعتبار وپیمانکار مشغول به کار می باشدکه برای اتمام آن نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم. امیدوار یادآور شد : برای اصلاح لوله های فرسوده شبکه شهر دیلمان و اسپیلی با فشار ۶ اتمسفر،به۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است .
وی عنوان کرد:درحال حاضراداره دیلمان با اشتراک ۱۳۵۰ فقره مشغول به خدمات رسانی می باشد که با توجه به توریست پذیربودن علی الخصوص در فصول بهار و تابستان -که بیش از توان شهر می باشد- همکاران محترم با تمام تلاش جهت خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان محترم مشغول به کار هستند که جا دارد از رئیس اداره دیلمان مهندس دهدار و همکاران محترم ایشان تشکر نمایم.
وی در پایان ضمن قدر دانی از حمایت های مهندس لطفی مدیر عامل محترم شرکت آب وفاضلاب گیلان، ندیمی نماینده پرتلاش ،حیدری فرماندار این شهرستان ،یکتا بخشداردیلمان ،اعضای شورای شهر و شهرداردیلمان گفت :در این فرصت ازفرماندارعزیز و نماینده پرتلاش شهرستان خالصانه تقاضادارم برای اجرای پروژه های باقی مانده شهر دیلمان و اسپیلی در تأمین اعتبار مورد نیاز،عنایت ویژه داشته باشند. مدیر آب و فاضلاب اظهارداشت : طرح مطالعات فاضلاب بهداشتی واصلاح شبکه شهربرای شهردیلمان و اسپیلی درسال های آینده در دستور کار این امور می باشد.

DSCN4696 DSCN4698 DSCN4704 DSCN4705 DSCN4708 DSCN4711

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …