چاپ مطلب چاپ مطلب

حسن ایزدی ، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان: ۴۵ درصد بازنشستگان سهام عدالت ندارند

همای خبر/همزمان با هفته کار و کارگر دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: ۱میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تأمین اجتماعی ، و ۵۴ درصد جمعیت استان و خانواده هایشان جزء جامعه کارگری هستند.
ایزدی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری افزود: از مهم ترین مشکل های جامعه کارگری می توان به؛ عدم امنیت شغلی ، وضعیت معیشتی زیر خط فقر با توجه به اعلام خط فقر از طرف دولت با درآمد کمتر از ۹ میلیون تومان، اجرایی نشدن افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، قراردادهای موقت و کوتاه مدت با کارگران، وضعیت درمانی نامناسب و تعداد کم بیمارستان های تأمین اجتماعی در استان اشاره کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: تعداد کم تختخواب در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان در شهر رشت و تعداد کم دستگاه آنژیوگرافی در تنها بیمارستان دولتی و تأمین اجتماعی استان (بیمارستان حشمت) ،از جمله دیگر دغدغه های جامعه کارگری استان به شمار می آید.
ایزدی افزود: ۴۵ درصد بازنشستگان و ۶۰ درصد کارگران سهام عدالت ندارند.
وی با اشاره به تإکیدات مقام معظم رهبری به بخش تولید و اشتغال ، تصریح کرد: از نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی و دولت مردمی و مسئولان استانی می خواهیم که نسبت به حل مشکلات جامعه کارگری اهتمام ویژه ای داشته و در حل مشکلاتشان سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
عضو کانون بازنشستگان کلانشهر رشت هم در این نشست، گفت: با توجه به بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در چند سال اخیر سفرهای زیارتی بازنشستگان قطع شده است.
اسماعیل زاده افزود: از رئیس سازمان تأمین اجتماعی درخواست می کنیم که این سفرها را بویژه سفر زیارتی به مرقد امام رضا (ع) در مشهد را دوباره برقرار نماید.
رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر رشت و عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان گیلان ،هم در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت: اعطای بیشتر تسهیلات در پرداخت وام به بازنشستگان ،اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج به فرزندان بازنشستگان تأمین اجتماعی ،بهره مندی همه بازنشستگان تأمین اجتماعی از وام، اعطای وام برای بیماران خاص و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری از جمله خواسته های ما به شمار می رود.
یوسف زاده با اشاره به این مطلب که خدمت به قشر کارگر و بازنشسته عبادت است، افزود: متأسفانه باز پرداخت بیمه عمر ، بیمه حادثه و بیمه تکمیلی در چند ماه اخیر با تأخیر همراه بوده که امیدوارم این مشکل نیز بزودی برطرف گردد.
دبیر اتحادیه زنان خانه کارگر تشکیلات گیلان هم در حاشیه این نشست گفت: اجرا نشدن ماده ۷۵ قانون کار یکی از مشکلات جامعه کارگری زنان است.
مرضیه مهدوی افزود: با توجه به ماده ۷۵ قانون کار ، انجام کارهای سخت و زیان آور و حمل بار بیشتر از حد مجاز بدون استفاده از ابزار مکانیکی برای زنان ممنوع است که متأسفانه به این موارد توجهی نشده و حتی ما شاهد تکریم زنان کارگر هم نیستیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی و کلیه شهرداران شهرستان لنگرود در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار گردید

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی …