چاپ مطلب چاپ مطلب

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است


حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی:

عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

 

همای خبر،به بهانه اعلام حکم برائت دکتر حسن‌ پورقربان، شهردار پیشین شهرهای بندرانزلی، رودسر، لنگرود و املش از اتهامات وارده با رای نهایی شعبه‌ ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان گیلان، در گفتگویی با وی، به بررسی وضعیت مدیریت شهری در گیلان پرداخته‌ایم.

 

پورقربان در تحلیل اوضاع فعلی مدیریت شهری در استان گیلان گفت: استاندار فعلی گیلان که فرزند همین استان و دارای سوابق عالی و مدیریتی کشوری نیز بوده، فردی دلسوز و خواستار خدمت و تعالی استان است، اما مدیران اجرایی و نظارتی به‌ویژه در سطح مدیران کل و روسای ادارات که می توانند با امکانات موجود موجبات رشد و شکوفایی استان را رقم بزنند، اغلب افرادی غیرمتخصص هستند و توانایی کافی را از لحاظ تخصص و استعداد در بخش اجرا ندارند و این مهم کاملا در چهره شهرها و روستاها مشهود و نیازمند تغییرات است.

 

شهردار اسبق انزلی به بیان فرصت‌ها و تهدیدهایی که شهرداران با آن روبرو هستند، پرداخت و گفت: به‌نظرم اگر فرصتی برای هر شخصی چه به‌عنوان شهردار یا هر موسسه و نهادی به‌عنوان مسئول بدست آمد، موهبتی است از سوی خدای متعال تا بتوانند از موقعیت بدست آمده‌ جهت انجام خواسته‌های مردمی با مدیریت صحیح و در نظر گرفتن همه‌ی جوانب، خواسته‌ ها و نیازها را نهادینه کنند.

 

وی افزود: در شرایط فعلی که البته نسبت به گذشته که کمی بهتر به‌نظر می‌رسد، عدم ثبات مدیریتی از دغدغه‌های اساسی شهرداران محسوب می‌شود که متاسفانه اغلب از سوی ناظرانی است که در واقع می‌بایست حامی باشند تا بازدارنده، هر چند که خود شهردار هم بایستی دارای عملکردی قابل قبول باشد تا بهره مند حمایت شود، نه تهدید.

 

پورقربان لزوم توجه به فرصت‌ها و تهدیدها را یادآور شد و گفت: اعتقاد دارم خداوند در هر منطقه‌ای از کشور امکانات و استعدادهای جغرافیایی برای ما به نعمت گذاشته که اگر کمی به اطرافمان دقت کنیم، می توانیم نسبت به شناسایی و بررسی استعدادها اقدام کرده و با کارشناسی و تحلیل درست و در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها، با هماهنگی و وحدت نظر و استفاده از همه‌ی ابزارها با مدیریت صحیح، اقدامات خوب و ایده آلی را در سطح شهرها و مناطق استان رقم زد.

 

گفتنی است پورقربان دارای ۳۴ سال سابقه‌ مدیریتی در شهرهای مختلف استان گیلان، جانباز جنگ تحمیلی، دارای دکترای معادل مدیریت شهری و دانشجوی دکتری رشته عمران سازه دانشگاه گیلان است

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *