چاپ مطلب چاپ مطلب

حضوروزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش لاهیجان

اختصاصی همای گیلان:در جلسه شورای آموزش و پرورش لاهیجان که با حضور  دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  در مجلس شورای اسلامی،احمد پور معاون سیاسی امنیتی استاندار، حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش، مقدم مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس، علیزاده و حیدری فرمانداران لاهیجان و سیاهکل و مدیران آموزش و پرورش ۴ منطقه  لاهیجان، سیاهکل، رودبنه و دیلمان حضور داشتند، فرماندار لاهیجان اظهار داشت:SAM_1411

لاهیجان یک شهر فرهنگی و گردشگری جهان اسلام و شهری با سابقه درخشان در دوران قبل و بعد از انقلاب و نیز شهر استراتژیک محصول چای می باشد که دولت روحانی آن را پس از ۳۵ سال احیا کرد لذا پیام تشکر کشاورزان چایکار را خدمت رئیس جمهور محترم ابلاغ فرمایید که به برکت نظام جمهوری اسلامی وتلاش های نماینده پرتوان موجبات زنده شدن صنعت چای فراهم گردید .

در ادامه حیدری فرماندار سیاهکل طی سخنانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : از انسانهای بزرگ باید درخواست بزرگ داشته باشیم البته خواسته های ما به اندازه بزرگی شما نیست .

وی افزود: جهت مرمت، بازسازی و تعمیر و تجهیز مدارس نیاز به ۸ میلیارد است که امیدواریم در سفر آتی محقق شود.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، شورای آموزش و پرورش را یک ظرفیت مهم دانست که در آن به نیازهای آموزش و پرورش پرداخته می شود.

حاجتی افزود: میزان برخورداری استان از تملک داراییها ۴/۵ بود که در مقایسه با میانگین کشوری بسیار عقب هستیم همه باید کمک نماییم تا این مهم را به میانگین کشور برسانیم.

آنگاه مدیر کل تجهیز و نوسازی گفت: یکی از دغدغه های این شهرستان بازسازی مدارس است که نیاز به کمک و حمایت جنابعالی می باشد. مهندس مقدم  افزود: تعداد پروژه های باپیشرفت فیزیکی یکی ۵ تا ۳۰ درصد این شهرستان ۱۳ پروژه  می باشد که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی اظهار داشت: یکی از مقوله های بسیار مهم در آموزش و پرورش تعمیر و نگهداری  ابنیه است که پس از ساخت متأسفانه به حال خود رها می گردد.

استدعا دارم در ادارات شهرستانها واحدی تحت عنوان نگهداری ابنیه دایر شود.

در ادامه نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل گفت: همانطوریکه وزیر از ما انتظار دارد ما هم از وزیر انتظاراتی داریم و این انتظارات  قطعاً خواسته های مردم است نه خواسته های شخصی.

ابوذر ندیمی با بیان این مطلب که از همه نمایندگان ادوار گذشته،همچون انصاری،خیرخواه،یعقوبی و قاسمی به خاطر زحماتی که کشیده اند تشکر می نماییم گفت: واقعیت این است ما در این شهرستان عقب ماندگی هایی داریم که الان ما تقاضا داریم که ما را به نقطه متوسط برسانند نمی گوییم نمایندگان گذشته زحمت نکشیدند اما عقب ماندگی هایی داریم وی افزود: امروز مسائل مادی آنقدر قابل اعتنا است که مقام معظم رهبری چندین سال است که روی این نام تمرکز دارد.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل خاطر نشان کرد: اگر گاهی بر می آشوبم به خاطر اینست که نگرانی های مردم را انتقال دهم، اگر این کار را نکنم به تقاضاهای مردم پاسخ مثبت نداده ام.

این در حالیست که ما به عنوان زبان گویای مردم مطرح هستیم .

وی افزود: هم اکنون دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی داخلی دارد و بانکها هم۸۰ هزار میلیارد معوقه بانکی و ۸۰ هزار میلیارد تومان هم استمهالی دارند.

در پایان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:به فرموده  مقام معظم رهبری در هفته معلم در جمع معلمان نمونه کشوری هزینه کردن در آموزش و پرورش بالاترین سرمایه است هم اکنون ۵/۱۲ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل  هستند که آینده کشور را عهده دار خواهند بود و همه نهادها،ادارات و سازمانها باید به آموزش و پرورش کمک نمایند و فلسفه وجود ی آموزش و پرورش هم توسعه مشارکت همگانی می باشد.

دکتر فانی افزود: امسال بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است که این نشانگر اینست که دولت توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد به طوریکه دکتر روحانی فرمودند ما از این رشد راضی نیستیم.

وی اضافه نمود : در سال گذشته ۵/۱۱۲ میلیارد از دولت پول اخذ نموده ایم یعنی در حقیقت ۵/۱۲ درصد بیشتر از دولت پول گرفته ایم این در حالیست که قریب به ۹۹ درصد پول اخذ شده مربوط به حقوق کارکنان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سفر قبلی به گیلان عنوان شد که پروژه های بالای ۵۰ درصد با اعتبار وزارتخانه تکمیل خواهد شد.

فانی اذعان داشت: ما انتظار داریم که هم در بودجه ۹۴ و هم در برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش اولویت اول کشور به حساب آید.

SAM_1408

SAM_1407

SAM_1406

SAM_1405SAM_1403

 

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …