چاپ مطلب چاپ مطلب

حضورپررنگ تماشاگران تئاترخیابانی درلاهیجان شاهدی برردادعای مخالفان تئاتر/تئاترخیابانی برندی برای لاهیجان/علی پور مدیرمسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: بی تردید هر شهری به دنبال فرصتی برای بهتر شدن، افزایش درآمد، ارتقاء فکری و فرهنگی می باشد و تلاش می کند فرهنگ خود را به سایر نقاط منتقل نماید. قطعا در این راستا شورای شهر نقش ارزنده ایی ایفا می نمایدو با عملکرد خود می تواند نام شهرش را بر صفحه تاریخ کشور بدرخشاند .
کمتر کسی است که نام لاهیجان ، این شهر زیبا با شیطان کوه و استخر بی بدیل و کلوچه نوشین را نشنیده باشد.
چند سالی است که این شهر گردشگری با دعوت از هنرمندان اقصا نقاط کشور و برگزاری تئاتر خیابانی اقدام به تبلیغ فرهنگ خود نموده که بی شک می تواند در جذب سرمایه و گردشگر تاثیر گذار باشد و شاید یکی از دلایل افزایش گردشگر در این شهر همین برگزاری تئاتر خیابانی باشد.
گفته می شود در کل کشور تنها دو شهر مریوان و لاهیجان هستند که هر ساله با برگزاری تئاتر خیابانی موجبات شادی و نشاط مردم و ترغیب نوجوانان و جوانان به امور هنری را فراهم می آورد اما امسال از گوشه و کنار شنیده می شود که برخی ازاعضای شورای شهر ضمن مخالفت با این کار عنوان می کنند که این هزینه باید صرف کارهای عمرانی شود. فی البداهه این حرف ، سخن قشنگی است اما سوال اینجاست که آیا در سر فصل هزینه های شهرداری امور فرهنگی دیده نشده است و اگر دیده شده چرا تئاتر نه؟
مگر نه این است که رهبر انقلاب در انتخاب نام سال ، فرهنگ رابر اقتصاد ترجیح می دهند.
آیا تئاتر خیابانی نمی تواند برندی برای شهر لاهیجان محسوب شود؟ آیا تئاتر خیابانی موجب انتقال فرهنگ لاهیجی به دیگر نقاط کشور نمی شود؟
جالب تر اینکه در فضاهای مجازی عنوان می شد که مردم علاقه ایی به تئاتر خیابانی ندارند اما نگاهی به تماشاچیان حاضر در تئاتر خود شاهدی بر رد این ادعا بوده و البته هدف منتقدان عزیز را آشکارتر می سازد.

photo_2016-09-05_14-26-38 photo_2016-09-05_14-26-40 photo_2016-09-05_14-26-42 photo_2016-09-05_14-26-49 photo_2016-09-05_14-27-02 photo_2016-09-05_14-31-12 photo_2016-09-05_14-31-25 photo_2016-09-05_14-31-29

photo_2016-09-05_14-26-20 photo_2016-09-05_14-26-27 photo_2016-09-05_14-30-15 photo_2016-09-05_14-31-25

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

با هدف آشنایی با فرصت‌های شغلی شرکت‌ها، دومین نمایشگاه کار دانشگاه گیلان برگزار می شود

با هدف آشنایی با فرصت‌های شغلی شرکت‌ها، دومین نمایشگاه کار دانشگاه گیلان برگزار می شود