چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور عماد مطالبی از ‘ کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت’ و عابدین قاسمیان از ‘ سازمان بهزیستی گیلان’ ؛  ویدیو کنفرانس سازمان‌های بهزیستی کشور ؛ با موضوع تمرکز و تبادل نظر در راهکارهای اجرایی رفع مشکلات معلولان و کم توانان جسمی و حرکتی برگزار شد

با حضور عماد مطالبی از ‘ کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت’ و عابدین قاسمیان از ‘ سازمان بهزیستی گیلان’ ؛

 ویدیو کنفرانس سازمان‌های بهزیستی کشور ؛ با موضوع تمرکز و تبادل نظر در راهکارهای اجرایی رفع مشکلات معلولان و کم توانان جسمی و حرکتی برگزار شد

اهمیت مشارکت و تصمیم سازیهای مستقیم جامعه معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی در رفع مشکلات

همای خبر-  با حضور دکتر عماد مطالبی ‘ دبیرکارگروه آمایش و زیست پذیری شهری توسعه پایدار شورای کلانشهر رشت’ و دکتر عابدین قاسمیان ‘ معاونت امور توانبخشی بهزیستی گیلان ‘ جلسه ویدیو کنفرانس با سازمان بهزیستی کشور و سایر استانها در خصوص ارایه راهکارها و ایده های خلاق و بومی برای زیست بهتر و زیست پذیری شهری و روستایی برای شهروندان جامعه هدف با تاکید بر مشکلات معلولین و تبیین آن در اداره کل بهزیستی استان گیلان برگزار گردید.

دکتر عماد مطالبی دبیر کارگروه زیست پذیری و آمایش شهری توسعه پایدار شورای کلانشهر رشت در این همایش اظهار داشت : لازم است از ظرفیت های نخبگان جامعه هدف بویژه معلولین استفاده شود و در این میان از ایده های برتر و خلاق در راستای بهبود وضعیت زیست شهروندی پشتیبانی شود.
وی افزود: ارائه راهکارهای مؤثر باید مورد تقدیر و توجه مسئولین و مدیران شهری قرار گیرد تا بتوانیم زمینه مشارکت همه اقشار شهروندی و ارکان آن را در شهرمان فراهم سازیم.

دکتر عابدین قاسمیان معاونت توانبخشی بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه، حضور معلولین و ایده های خلاقانه و طرح های نو و فن‌آورانه آنها که توانسته اند در سطوح ملی و بین المللی بدرخشند تشکر و تقدیر نمود و توجه به استفاده مناسب و کارا از همه ظرفیت ها را برای خدمت رسانی به جامعه هدف از الویت های مهم دانست.

قاسمیان گفت: با تمرکز بر ظرفیتهای جامعه معلولان کشور میتوان فرایند خدمت رسانی را در سطوح مختلف بصورت مستمر و پویا ارایه نمود.

دکتر مطالبی مشاور کمیسیون توسعه پایدار و عضو کمیته برنامه ریزی و نظارت و رفاه شهری در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از فناوری های نوین و طرح های دانش بنیان درجهت رفاه و آسایش شهروندی بویژه جامعه هدف استقبال کنیم و سعی کنیم حضور و مشارکت شهروندان معلول را در فضاها و محیط های شهری و روستایی پررنگ سازیم.
وی گفت: لازم است جامعه معلولان ، خود در برنامه ریزیهای مسائل و مشکلات جاری، تصمیم سازی های مستقیم داشته باشند و در همین راستا باید مجمع های مشورتی نظام مسائل معلولین با ایجاد کارگروه های تخصصی با بهره گیری از نخبگان و ایده پردازان برجسته معلول کشور ایجاد شود تا خود معلولین بتوانند برای آینده و رفاه بیشتر جامعه هدف برنامه ریزی کنند تا در ادامه شاهد نتایج مطلوب در این حیطه باشیم.

انتهای پیام/ همای خبر ( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …