چاپ مطلب چاپ مطلب

حضور موثر بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان

همای گیلان:در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان که از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹ آذر در سالن نمایشگاهی وارش رشت برگزار شد واحدهای صنعتی و معدنی دانش بنیان گیلان حضوری موثر و فعال داشتند.
download (1)

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در همین راستا ۱۱ واحد مطرح تولیدی دانش بنیان استان به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و محصولات تولید شده حاصل از فرآیند تحقیق و توسعه پرداختند.
بر اساس این گزارش واحدهای مذکور که با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این نمایشگاه حضور یافتند دارای شاخصهای مطلوب در زمینه پژوهش و نوآوری هستند که در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره می گردد.
یکی از شرکتهای حاضزر در نمایشگاه مذکور شرکت چای رفاه لاهیجان می باشد.
شرکت تیمن ( چای سبز رفاه لاهیجان) یکی از واحدهای بزرگ صنعتی و پویای استان گیلان است که در زمینه صنایع غذایی و تولید انواع چای سبز و چای سفید، انواع دمنوش های گیاهی و نیز تولید انواع کیک و کلوچه فعالیت می کند.
این شرکت برای اولین بار توانسته با فرآوری برگ سبز چای و تولید چای سبز، بنیانگذار چای سبز در کشور باشد.
مدیرعامل شرکت تیمن( چای سبز رفاه لاهیجان) در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان گفت: این واحد صنعتی با اهمیت دهی به امر پژوهش در توسعه در جهت جذب مشتریان و مصرف کنندگان، خوشبختانه توانسته هر ساله یک محصول جدید وارد بازار کند و هم اکنون با ایجاد رونق در بازار چای علاوه بر ایجاد تنوع در محصولات توانسته تنها در حوزه تولید چای برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.
یوسف فلاح ابراهیمی گفت: امروز در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان محصول جدیدی تحت عنوان چای سفید را عرضه کرده ایم که دارای خواص دارویی مانند مسکن التهاب و ملین، حفظ سلامت قلب و عروق، سم زدا و رافع چربی از کبد و رفع کننده ورم مفاصل و رماتیسم است.
وی افزود: چای سفید از برگ سبز چای تولید می شود اما مراحل فرآوری و خشک کردن برگ سبز چای با شیوه های دیگر تولید چای متفاوت است.
فلاح ابرهیمی گفت: با تحقیقات صورت گرفته و انجام پروژ ه های تحقیق و پژوهش خوشبختانه موفق به ساخت دستگاه مخصوص فرآوری چای سفید شده ام و این دستگاه را ثبت اختراع نموده ام.
مدیرعامل شرکت تیمن( چای سبز رفاه لاهیجان) با اشاره به تولید کیک و کلوچه با طعم چای سبز، توسعه و افزایش سبد محصولات این شرکت و افزایش اشتغال زایی را از مهم ترین اهداف این واحد صنعتی عنوان کرد و افزود: تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون و کِرِم های گیاهی از برگ سبز چای هدف بعدی ما است.
قابلیت جالب چای سفید جدید این است که به محض دم کشیدن غنچه های چای بصورت سبز و پهن برگ در آب داغ باز شده و در لیوان و یا قوری قابل مشاهده است .این چای سه بار قابل دم کردن است و در عرض ۳ دقیقه دم می کشد چای سفید حتی قابل مصرف به صورت سرد هم می باشد.
شرکت ایران پوپلین با قدمت بیش از یک سوم قرن و پشت سرگذاشتن فراز و نشیب های بسیار در صنعت نساجی که هم اکنون توانسته نسل جدیدی از پارچه های پنبه ای نسوز را تولید کند از دیگر شرکتهای صنعتی حاضر در این نمایشگاه می باشد.
این دستاورد جدید تحول عظیمی در تولید انواع پارچه های نسوز و انقلابی در تولید لباس های آتش نشانی ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت ایران پوپلین که در غرفه ی تخصصی ایران پوپلین در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان حضور داشت، با اشاره به آخرین دستاوردهای پژوهشی این واحد صنعتی گفت: پارچه پنبه ای نسوز در حرارت مستقیم ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد نمی سوزد و قابلیت استفاده در لباس های آتش نشانی را دارد.
باقر لطیفی افزود: از دیگر دستاوردهای پژوهشی و فناوری ایران پوپلین تولید پارچه های پنبه ای ضدآب است که در تولید انواع لباس برای نیروهای نظامی کاربردهای وسیعی دارد.
وی خاطر نشان کرد: این واحد صنعتی همواره در تلاش است با اعزام کارشناسان و محققان صنعت نساجی و کسب دانش های فنی روز، وظیفه خود را در ارتقاء کیفی محصولات ایران پوپلین به انجام رساند.
واحد صنعتی لامپ پارس شهاب نیز از دیگر واحدهای شرکت کننده در نمایشگاه هفته پژوهش می باشد.
این شرکت با بیش از نیم قرن فعالیت در تولید انواع لامپ، هم اکنون نسل جدیدی از انواع لامپ های روشنایی موسوم به لامپ های LED را تولید کرده است.
مدیر بخش D&R واحد صنعتی لامپ پارس شهاب در غرفه شرکت مذکور در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان گفت: تولید نسل سوم لامپ های روشنایی مبتنی بر فناور ی نیمه هادی های الکترونیک، محصول جدیدی از شرکت صنعتی لامپ پارس شهاب است که در آن برخلاف تمام نمونه لامپ های مرسوم از هیچگونه فلزات و یا بخار فلزات سنگین استفاده نشده است و کاملا سازگار با محیط زیست است.
مجید پیشرفت ثابت گفت: لامپ های ۱۲ وات نسل سوم جایگزین مناسبی برای لامپ های ۱۰۰ وات معمولی است.
وی دستیابی به این محصول را دستاورد مهندسی معکوس پژوهشگران و محققان واحد صنعتی دانست و گفت: این لامپ ها با شار نوری بالا و عمری بالغ بر ۲۵ برابر و مصرفی برابر با یک هشتم عمر لامپ های معمولی، علاوه بر کاهش مصرف انرژی هیچگونه آثار سوئی بر سلامت انسان و محیط زیست ندارند و از این رو آنها را لامپ سبز نامگذاری کرده ایم.
مدیر بخش D&R واحد صنعتی لامپ پارس شهاب گفت: کمک به کاهش مصرف انرژی و جایگزینی محصولات نوین در روشنایی را از جمله مهم ترین اهداف این واحد صنعتی عنوان کرد.

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …