چاپ مطلب چاپ مطلب

حمله ملخ‌های مراکشی در شرق گیلان خسارتی نداشت

همای گیلان:فرماندار شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر که حمله ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان تحت کنترل درآمده است گفت: این حمله خسارتی آن چنانی به محصولات کشاورزی منطقه وارد نکرد.

محمود صوفی داز آخرین وضعیت مبارزه با حمله ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که سریعاً انجام شد حمله ملخ‌های مراکشی به محصولات کشاورزی منطقه خسارت آن چنانی وارد نکرد.

فرماندار شهرستان سیاهکل عنوان کرد: در روزهای گذشته اهالی و مردم روستای جلیسه دیلمان گزارش‌هایی را مبنی بر حمله ملخ‌های مراکشی به باغات و مراتع این منطقه به فرمانداری سیاهکل اطلاع دادند که بلافاصله جلسات اضطراری برای مقابله با این مشکل در فرمانداری برگزار شد.

صوفی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده فرمانداری سیاهکل، اکیپ‌های جهاد کشاورزی این شهرستان برای بازدید از منطقه و روند خسارت‌های وارده به مراتع و باغات مردم اعزام شدند و نسبت به راهنمایی و کمک به کشاورزان برای مقابله با حمله ملخ‌های مراکشی اقداماتی را انجام دادند.

وی عنوان کرد: در بازدید‌های به عمل آمده از اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان کارشناسان جهاد کشاورزی با تجمع نقطه‌ای ملخ‌ها روبه‌رو شدند و با توجه به اینکه آفت یاد شده هنوز به صورت گسترده در سطح باغات و مراتع پخش نشده بود اقدام به سمپاشی محصولات کردند.

فرماندار شهرستان سیاهکل بیان کرد: با اقدام فوری مسئولان اداره جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان سیاهکل حمله ملخ‌های مراکشی به مزارع و باغات مردم با موفقیت کامل به پایان رسید و طبق مشاهدات انجام شده کارشناسان آسیب قابل توجهی نیز به محصولات منطقه وارد نشده است.

صوفی اظهار داشت: جو، گندم و حبوبات از جمله محصولاتی هستند که در حال حاضر در روستای جلیسه دیلمان کشت می‌شود و علاوه بر این طبق گفته جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل از نیمه اردیبهشت تاکنون حدود ۸۰۰ هکتار از ۴ هزار هکتار باغات و مراتع این روستا سمپاشی شده است./تسنیم/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …