چاپ مطلب چاپ مطلب

حیدری: آستانه اشرفیه در هفته دولت به عنوان شهرستان سبز در بخش گازرسانی معرفی می شود / استخرهای طبیعی پس از برداشت محصولات ،لایروبی خواهند شد

اختصاصی همای گیلان:  خبرنگار همای گیلان با فرماندار آستانه اشرفیه گفتگوی کوتاهی ترتیب داده که در ادامه این گفتگو را می خوانید.
رحیم حیدری در پاسخ به اینکه از زمان قرار گرفتن در سمت فرماندار آستانه چه اقداماتی در حوزه های آب رسانی، گازرسانی، بهبود راه های روستا، توسعه شهرستان و بخش کیاشهر انجام داده اید گفت: با تلاش مدیران شهرستان و همراهی مدیران کل استان ، خوشبختانه تا دهه فجر سال جاری می توانیم شهرستان آستانه را در زمینه آب رسانی به عنوان شهرستان سبز معرفی نماییم، در بخش گازرسانی نیز در هفته دولت شهرستان آستانه به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد شد، در زمینه راه روستایی تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت داریم که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این ضریب را به میانگین استانی برسانیم.

photo_2016-08-07_08-53-04
وی اضافه نمود: در حوزه سیاسی وامنیتی با توجه به شرایط و آرامشی که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم در کشور ایجاد شده ، در شهرستان نیز آرامش خوبی برقرار است و گروه های مختلف سیاسی امکان صحبت و برگزاری جلسات با یکدیگر را دارند و ظرفیت نظام در شهرستان به خوبی به نمایش گذاشته شده است.
حیدری در حوزه کشاورزی شهرستان در طی سال جاری با تلاش بخشداران،دهیاران، شوراها ، نماینده محترم و مدیران کل کشاورزی و آب منطقه ای ،توانستیم ۱۷۰ کیلومتر از انهار شهرستان را لایروبی کنیم وخوشبختانه امسال مشکل کم آبی را درهیچ روستایی نداشتیم و لایروبی و بازسازی این انهار از برنامه های آتی ما می باشد.
وی خاطر نشان کرد : ۱۸۲۰ هکتار استخر طبیعی در شهرستان وجو دارد که طی سالهای متمادی لایروبی نشده اند و بعد از برداشت محصولات کشاورزی لایروبی ازاین استخرها آغاز خواهد شد تا بتوانیم هم از ذخیره آبی آنها و هم برای پرورش ماهی استفاده نمائیم.
حیدری با بیان اینکه بحمدالله در بخش مدیران و ارکان حکومت ، فضای مناسبی در شهرستان حاکم است یاد آور شد: اگر فضای تعامل و همکاری در شهرستان حاکم باشد بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد و با توجه به فضای حاکم در شهرستان امیدوارم نتایج خوبی حاصل شود و مردم نیز در آرامش باشند.
فرماندار آستانه در خصوص احداث پل کربی نیز اظهار داشت: احداث این پل از مصوبات سفرهیات دولت بود که اعتبار آن در حال تامین است و در سال جاری امیدواریم پیشرفت خوبی داشته باشد.
طی جلساتی که داشتیم مقرر گردید که طرح جاده حرم از میدان امام رضا به سوی حرم به سرمایه گذار واگذار شودوامیدوارم تا پایان سال جاری این طرح اجرایی شود.
وی در پاسخ به سوال در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته شهرستان بیان داشت: در سال گذشته به دلیل عدم تحقق پیش بینی های بودجه کشور میزان تخصیص اعتبارات حد مناسبی نبود ، امسال با توجه به رویکرد دولت و گشایش هایی که پس از برجام در حال انجام است امیواریم به حد قابل قبولی برسدوبتوانیم مشکلات شهرستان را برطرف نمائیم .

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …