چاپ مطلب چاپ مطلب

خاوری:امسال ۱۸ کیلومترآزادراه سیاهکل به سراوان به بهره برداری میرسد

شعبانعلی خاوری با اشاره به وضعیت اجرای پروژه محور سیاهکل به سراوان اظهار کرد: پروژه سیاهکل‌ ـ سراوان با ۲۳ کیلومتر طول در در دست ساخت است.

t3_56660713910626000543_PhotoA

وی با بیان اینکه عملیات این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده است، تصریح کرد: امسال ۱۸ کیلومتر این بزرگراه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه اکنون پنج کیلومتر آن آماده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان حفظ راه‌های گیلان را از وظایف مهم عنوان کرد و گفت: گیلان دارای ۱۰ هزار و ۷۰۵ کیلومتر مجموع راه، آزادراه، بزرگراه، اصلی، فرعی، روستایی و… است.

وی معادل همسنگ این راه‌ها را برابر با ۱۱ هزار کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: ۵۳ کیلومتر آزادراه، ۸ هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی و… در گیلان وجود دارد.

خاوری، با بیان اینکه تنها ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی استان آسفالته است، تصریح کرد: در بخش روستایی شاخص خوبی در کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه شاخص‌ها را تغییر دهیم باید مصالح، قیر و مواد خام زیرسازی تامین شود و و مردم مشارکت کنند.

این مسئول تاسیسات راه را جزو امور زیربنایی دانست و افزود: سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های گیلان باید منابع داشته باشیم.

وی عمر متوسط ماشین‌آلات سنگین گیلان را پایین‌تر از نرم جهانی عنوان کرد و متذکر شد: در بخش ماشین آلات راهداری حدود ۳۰۰ دستگاه و سیله سنگین فعالیت می‌کنند که متوسط عمر آنها ۲۳.۳ سال است.

خاوری با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی گیلان نیاز به مصالح و معادن کوهی و یا رودخانه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز برداشت در این زمینه سخت است و اگر این رویکرد تداوم یابد پروژه‌ها متوقف می‌شود.

وی از فرمانداران شهرستان‌های گیلان و کسانی که در مرجع صدور مجوز هستند خواست تا برای صدور مجوز برداشت مصالح و معادن کوهی مذکور کمک کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان توقف پروژه‌های عمرانی را موجب تحمیل افزایش هزینه‌های سخت دانست.

About

Check Also

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت …