چاپ مطلب چاپ مطلب

خبرنگاران باید مستقل ، واقع گرا ،بدون تحت فشار قرار گرفتن،آزاد اندیشانه ، برای توسعه کشور فعالیت داشته باشند

خبرنگاران باید مستقل ، واقع گرا ،بدون تحت فشار قرار گرفتن،آزاد اندیشانه ، برای توسعه کشور فعالیت داشته باشند

ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار وگرامیداشت شهدای اصحاب رسانه ،امروز پیام تبریک خیلی از بزرگان و سیاسیون و صاحب منصبان را پیرامون روز خبرنگار دیدم ….پیام کسانی را دیدم که میتوانند تاثیر گذار باشند اما متاسفانه با بی تفاوتی با یک تبریک خشک و خالی از کنارش گذشتند.
بعضی از افراد صاحب منصب هم با یک گردهمایی و یک هدیه کوچک کار را سرهم آوردند که بیلانی داده باشند و رزومه ایی برای مدیریت خود بسازند.
اما هیچ کدام از آقایان ، از وضعیت معیشت خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات جویا نشدند، از مکان کار خبرنگاران نپرسیدند ، بعضی هم میدانستند امالب فروبستند.وبه مشکلات جامعه رسانه ای کشور کم تر توجه داشته اند .

در جامعه‌ای که رو به رشد و توسعه است خبر یکی از بهترین شاخصه ها برای پیشبرد اهداف عالیه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی میتواند باشد ، هرچه خبرنگار در آرامش واستقلال بیشتری باشد از جهت معیشت ومنابع و سیاست وغیره…مورد حمایت قرار گیرد، یقینا با طرح مسائل بهتر و انتقال اطلاعات صادقانه و جامع تر بیشتر میتواند به رشد و توسعه و نوآوری جامعه کمک کند.
در دنیای مدرن ودر حال پیشرفت باید واقعیت ها را به مردم وجامعه منتقل کنند واز جانب‌داری یا سکوت یا ایجاد حواشی وبرعکس از مخفی کاری ،اغماض و چشم پوشی نسبت به واقعیت های جامعه باید پرهیز کنند تا نگاه مردم به رسانه تغییر نکند وتصورشان به رسانه نگاه مستقل، واقع گرا ، و برای انتقال واقعیت های جامعه باشد.
رسانه ها به هیچ وجه نباید دلخواه دولت‌ها و مسولین اداره شوند وخبر نگاران در فضای کاملا آزاد باید فعالیت داشته باشند که اگر غیر از این باشد اولا اعتبار واستقلال رسانه ها در بین مردم از بین می‌رود و دوم اینکه تحت کنترل قرار گرفتن وفشار رسانه ها توسط مدیران و دولت‌ها بین واقعیت های جامعه و مردم شکاف و در نتیجه بی اعتمادی ایجاد می‌کند که باتوسعه همه جانبه کشور منافات دارد.
لذا بر همه مسولین دلسوز و انقلابی فرض است که این قشر را مورد حمایت قرار دهند. حالیه که مادر عصر خبر و اطلاع رسانی زندگی می کنیم وبا توجه به اوضاع کنونی منطقه و جهان که روزهای ملتهبی را میگذراند و مسولیت خبرنگاران را سنگین تر می کند، نباید از اوضاع و احوال اقتصادی و سیاسی این قشر فهیم ،قشر قلم و قدم و اندیشه غافل باشیم.
آرزوی توفیق و سلامتی دارم برای همه اصحاب گرانقدر و پرتلاش رسانه .
رهبر
دکترای علوم سیاسی روابط بین الملل

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …