چاپ مطلب چاپ مطلب

خبر خوش تأمین اجتماعی برای زوجهای نابارور

 
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از چالش‌های بیماران نازایی، گرانی داروهای بارداری و نازایی بود که با تدبیر این سازمان ۵۰ درصد از هزینه داروهای نازایی پرداخت می‌شود.
ImageThumb2تقی نوربخش گفت: هم‌اکنون فرانشیز داروهای سرطانی را از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد رسانده و فرانشیز داروهای کلیوی و هموفیلی را حذف کرده‌ایم. وی افزود: ۱۸۰ قلم داروی مورد نیاز بیماران را به قبل از رشد قیمت ارز یعنی قیمت‌های سال ۹۱ رسانده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده برای این سازمان، گفت: این حاشیه‌ها موجب فاصله گرفتن سازمان از اهداف و برنامه‌های خود شد که با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای تحقق سازمان بیمه‌ای پویا و پاسخگو به وجود آمد.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های سازمان در ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و مستمری‌بگیران‌ ادامه داد: تأمین اجتماعی در سال گذشته برای پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران مجبور به استقراض بانکی شد و عیدی در پایان اسفند واریز شد‌ اما امسال با تدبیر همکاران سازمان، عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان از بهمن و بدون ریالی استقراض از بانک واریز شد.

نوربخش با اشاره به اقدامات مهم این سازمان در اجرای تعهدات قانونی به بیمه‌شدگان و مراکز طرف مراکز قرارداد گفت: در مدت ۶ ماه به میزان ۱۴ ماه تعهدات سازمان را پاسخگو بوده‌ایم. وی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی تأمین اجتماعی در سال ۹۳ افزود: بودجه یک سال سازمان تأمین اجتماعی در حدود یک چهارم کل بودجه عمومی یک سال کشور است به همین لحاظ باید با دقت، هماهنگی و مشارکت با شرکای اجتماعی سازمان هزینه شود.

وی با ابراز تأسف از کاهش سن بازنشستگی در ایران نسبت به دیگر کشورها تصریح کرد: ارائه خدمات عمومی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی آنان از اولویت‌های این سازمان است. وی با بیان این‌که هم اکنون ۱۵ درصد از خدمات درمانی صورت گرفته در کشور توسط مراکز ملکی این سازمان در سراسر کشور ارائه می‌شود، گفت: هم اکنون ۸۱ بیمارستان و ۲۹۰ مرکز درمانی ملکی در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان کشور مشغول فعالیت هستند.

نوربخش برون‌سپاری خدمات بیمه‌ای و درمانی را به عنوان یکی از سیاست‌های آتی این سازمان عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۴۰ مجوز مرکز برون‌سپاری در کشور صادر شده است که این مراکز با هدف تسهیل ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و کارفرمایان دایر شده است. نوربخش به صدور مجوز سه بیمارستان جدید در کشور اشاره کرد و گفت: احداث این بیمارستان‌ها توسط هیئت امنا سازمان مصوب شده و در سال آینده عملیات اجرایی آن در شهرهای یزد، دزفول و لنگرود آغاز می‌شود./تسنیم

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …