چاپ مطلب چاپ مطلب

خدمتگزاران انقلاب باید در هر نهادی تجلی‌گر حکومت اسلامی باشند

همای خبر/حجت‌الاسلام و المسلمین احسان‌الله محمدی ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشگاه‌های گیلان و جمعی از مسئولان استانی در سالن الغدیر سپاه گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ دین اسلام “جامع بودن و کامل بودن” آن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گیلان با بیان اینکه دین اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان‌ها توجه کرده است خاطرنشان کرد: اسلام با تأکید به علم‌‌آموزی به مسائل جسم و روح انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد و برای سلامت جسم و روح انسان‌ها برنامه دارد.

محمدی با اشاره به اینکه اسلام بیش از هزار سال قبل جایگاه علم را بسیار مورد توجه قرار داده است تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در دورانی از علمی که خداوند در قرآن به او آموخته بود سخن گفت که مردم آن زمان بسیار جاهل بوده و عقاید جاهلی داشتند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن بارها انسان‌ها را به جماعت و گردهمایی دعوت کرده است عنوان کرد: سفارش خداوند در دین اسلام و سفارش ائمه اطهار(ع) به اجتماعی بودن است و سفارش شده که انسان‌ها از منزوی بودن دوری کنند و همچنین اسلام ارزش انسان‌ها را به شخصیت درونی آن‌ها می‌داند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گیلان خاطرنشان کرد: اگر با این دیدگاه به انسان‌ها را نگاه کنیم که فقط جسم مادی آن‌ها مهم است در واقع به اسلام جفا کرده‌ایم چرا که خداوند بارها در قرآن بیان کرده که انسان به موجب قدرت تفکر و قدرت اختیاری که دارد جایگاه ویژه‌ای از دیگر موجودات دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گیلان خاطرنشان کرد: در هیچ دینی مانند اسلام به علم و علم آموزی توجه نشده است لذا انسان‌ها باید در همه برهه‌های زندگی خود به علم و علم آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به جایگاه بسیج در بین ادارات اشاره کرد و گفت: بسیج باید در میدان باشد، یادمان باشد بسیج را آویزان جایی نکنیم چرا که یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای کشور در مواردی پیش آمده است عدم توجه به بسیج است و بسیج باید در هر نهادی که حضور دارد گره‌ای از مشکلات موجود در آن نهاد باز کند.

محمدی به خدمات بسیج در اقشار مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: باید در ادارات و نهاد‌ها کاری کنیم که بسیج ثمره و فایده‌ای داشته باشد و فقط برای تجملات نباشد چنانچه در برخی از استان‌ها و در گیلان، بسیج همیشه و در هر زمینه‌ای پیشتازی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گیلان با بیان اینکه استان گیلان رتبه نخست در سلامت اداری را در کشور دارد افزود: یقیناً در این زمینه تلاش و همت چشمگیری انجام شده است تا این مهم رقم بخورد لذا ادارات کل کشور باید استان گیلان را الگو قرار دهند تا بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

محمدی با اشاره به اینکه هر کدام از ما در هر نهاد و در هر زمینه‌ای که فعال هستیم تجلی‌گر حکومت اسلامی هستیم گفت: باید طوری کار کنیم تا هر کس که خدمت ما را می‌بیند، دین اسلام و حکومت اسلامی برایش گوارا و شیرین باشد و این رسالت بزرگی است که بر دوش تمام خدمتگزاران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهدا است خاطرنشان کرد: امروز باید جا پای شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی بگذاریم تا بتوانیم کاری کنیم که حکومت انقلاب اسلامی در جهان تجلی‌گر “اسلام” باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …