چاپ مطلب چاپ مطلب

خطاب به شرکت آب منطقه ای گیلان : اقدامی که به بیکاری و چالش های اجتماعی برای مردم منجر شود، بی تدبیریست

خطاب به شرکت آب منطقه ای گیلان: کاری به بیکاری ۵هزار نفر در اثر قلع وقمع شرکت های دانه بندی شن وماسه در حوالی سپیدرود ندارم فدای سر شما،برای کمبود مصالح پروژه های بزرگ این استان چه باید کرد؟/

به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اقدامی که به بیکاری و چالش های اجتماعی برای مردم منجر شود، بی تدبیریست

همای خبر- یادداشت از علی علیپور نیاول

–  سالهاست که اقتصاد کشور بیماراست و با چالشی بزرگی به نام ابر تورم و بیکاری روبرو هستیم .مقام معظم رهبری باعلم به این موضوع، با نامگذاری سالها به سال تولید یا رشد اقتصادی بر آن است تا این معضل را به حداقل برساند.

بارها در کشور ما اتفاق افتاده است که مسئولین ما با تصمیماتشان، یااز این سوی بام می افتند یا ازآن سوی بام.مثلا در این بحث، اینقدر در وظایف اولیه خود کوتاهی می کنند و با برداشت مصالح از دل وبستر رودخانه موجب مشکلات زیادی برای منطقه می شوندبه طوریکه فریاد همه مردم بلند می شود.
وگاها هم از بستر و حریم تعریف جدیدی ارائه می نمایند که هم دود بیکاری به چشم مردم می رود و هم باعث تزریق کمبودها درجامعه می شود.

چندی پیش خبر قلع قمع ۴واحد شرکت دانه بندی شن وماسه در حوالی سپیدرود به دستور دادستاتی و با طرفیت دعوا از سوی آب منطقه ای به گوش رسید وما را واداشت تا عواقب این تصمیم را بیشتر تحلیل نماییم .علاوه بر اینکه مطلع شدیم که قلع وقمع ۵واحد دیگر در دستور کار قرار دارد .
اصل ماجرا برمی گردد به چندین سال پیش ،که تصمیم نادرسَتی توسط آب منطقه ای گیلان گرفته شد و شکوائیه ای علیه شرکت دانه بندی شن وماسه در حوالی سپیدرود که پرونده دایم داشتند تنظیم گردید.
حاصل این اتفاق، کمبود مصالح برای پروژه های بزرگ ملی و استانی مثل ازاد راه ،راه آهن ،سد وغیره و همچنین بیکار شدن ۵هزار نفر خواهد شد.
در سال گذشته یادداشتی تحت عنوان این ّمطلب که” گیلان را متروپل ابادان نکنید” نوشتم که در ان با اشاره به همین مطلب که تعطیلی معادن در این استان باعث حمل مصالح نامرغوب از استانهای همجوار می شود که متاسفانه آمتخته با گل می باشد ضمن انکه مسافت زیاد حمل، باعث گرانی خواهد گشت و قطعا این یک اتفاق ناگواربرای استان گیلان همانند متروپل ابادان رقم خواهد زد اما با شنیدن خبرقلع قمع شرکت های دانه بندی ، چند سوال از مسئولین محترم و علی الخصوص آب مننطقه ای گیلان خواهد شد .

باتوجه به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه مردم می باشد چه برنامه ای برای این افراد بیکار دارید؟لطفا نفرمایید که بیکاری ربطی به شرکت ما ندارد چرا که همه ادارات ونهادها در یک نظام به صورت زنجیره ای هستند که وظیفه آن خدمت به مردم
و حل مشکلات موجود است.
دیگر سوالی که ذهن هر خواننده ای را مشغول می کند این است که ایا طی شروع به کار دولت ،در این استان ، ۵هزار شغل ایجاد کرده اید ؟پس از این پس در بیلان کاریهایتان مرحمت بفرمایید که با تعطیلی این شرکت ها مفتخر شدیم۵هزار ادم را از اشتغال بازداریم.
سوال بعدی که می توان پرسید این است که کشور در مرحله تورم و گرانی قرار دارد، تعطیلی این معادن موجب گرانی مصالح خواهد شد یا ارزانی؟!

دیگر پرسش ما از مقامات محترم این است که برنامه شما برای تامین مصالح چیست و‌چگونه این کمبود را جبران خواهید کرد.
گفتنی است که یک شرکت دانه بندی طی گفتکویی با خبرنگار ما اذعان کرد که شرکت ما ،نه در بستر رودخانه قرار داشت نه در حریم آن ،اما متاسفانه درچند سال گذشته شرکت اب منطقه ای،با استنادبه نقشه رودخانه سفید رود در سال ۴۶ که ان زمان دبی اب ۲۲۰۰ متر مکعب در ثاینه بود نسبت به توسعه حریم وبستر رودخانه طرح جدیدی تهیه نمود در حالیکه دبی اب سفیدرود هم اکنون ۵ متر مکعب در ثانیه می باشد شرکت ما در حریم رودخانه قرار ّگرفت و هم اکنون دستور قلع قمع ان صادر شده است.
حال با توجه به این مطلب ،شرکت اب منطقه ای گیلان باید نسبت به اصلاح نقشه ،حریم وبستر جدیدی برای رودخانه سفیدرود اقدام نمایدتا جلوی تنش های اجتماعی و‌بیکاری ۵هزار نفری گرفته شود.

انتهای پیام/همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

وزارت آموزش و پرورش یا وزارت خیرین !؟

وزارت آموزش و پرورش یا وزارت خیرین !؟ به قلم علیپور نیاول، مدیر مسئول همای …