چاپ مطلب چاپ مطلب

خیز مجدد شورا برای عزل شهردار؛ طرح سوال از شهردار رشت با امضای ۹ عضو شورا اعلام وصول شد

همای خبر/رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ارائه ۱۱ سوال از شهردار با امضای ۹ عضو این شورا، گفت: شهردار رشت بعد از دریافت سوالات ۱۰ روز برای پاسخگویی فرصت دارد.
محمد حسین واثق کارگرنیا بعد از ظهر چهارشنبه در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با اشاره به اینکه با توجه به تغییر کاربری میدان شهدای ذهاب رشت و ایجاد پیاده راه فرهنگی، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی باید با توجه به اینکه دیگر میدانی در این منطقه وجود ندارد اقدام به نامگذاری جدید برای آن کند.

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه میدان شهدای ذهاب مکان بسیار ارزشمند بوده و قدمگاه شهیدان گیلان به شمار می‌رود، گفت: از رئیس کمیسیون فرهنگی می‌خواهیم با شرایط موجود و حفظ اصالت این مکان نامگذاری آن در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به گلایه شهروندان و مسئولان نسبت به معضلات ترافیکی در شهر رشت، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال لازم است معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری با راهنمایی رئیس کمیسیون ترافیک و حمل نقل شورای شهر تمهیدات لازم را در این خصوص انجام دهند.

کارگر نیا با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: طی بازدیدی که از خیابان شیک، امام خمینی و شریعتی داشته‌ایم این معضل بسیار مشهود بوده و حتی صدای دست فروشانی که چندین سال در این مکان‌ها حضور دارند را نیز در آورده است.

وی با تاکید بر اینکه در رویکرد ساماندهی حفظ کرامت در برخورد با دستفروشان باید مورد توجه باشد، گفت: فضای سازی شهری با موضوع دهه مبارک فجر بسیار ضعیف انجام شده و شهرداری باید در راستای رافع کمبودها تلاش کند.

کارگرنیا به وضعیت نامناسب پارک‌های داخل شهر اشاره کرد و گفت: سگ گردانی و حضور سگ‌های بلاصاحب، اراذل و اوباش، راکبین دوچرخه سوار، عدم رعایت شئون اخلاقی موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده که شهرداری باید در این خصوص ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه ۱۱ سوال از سوی ۹ عضوی شورای شهر رشت از شهردار، اضافه کرد: پرسیدن سوال حق اعضای شورای شهر است و شهردار رشت بعد از دریافت سوالات ۱۰ روز فرصت دارد تا با مدارک و مستندات در صحن شورا حاضر و به سوالات پاسخ دهد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر رشت نامه ۹ نفر از اعضای شورای شهر و سوالات مطروحه از شهردار رشت را قرائت کرد.

وی با بیان ۱۱ مورد از سوالات عنوان شده گفت: با توجه به اینکه در گذشته نیز این سوالات مطرح شده بود لذا شهردار رشت باید در این زمینه پاسخ های خود را عنوان کنند.

کارگرنیا گفت: ترمیم آسفالت ورودی های شهر علی الخصوص جاده تهران با عنایت به نزدیک شدن به ایام نوروز که آقای شهردار علت بی توجهی و اقدام لازم را توضیح دهد.مورد دیگر نگهبانان پارک ها به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند که این امر خلاف قانون کار است.

وی افزود: به شهردار رشت درزمینه انتخاب و انتصاب مدیران خود تذکر داده شد و بر این اساس انتصابات بنا ضوابط موجود و بنا به تعهد و تخصص باید صورت گیرد لذا شهردار رشت با نادیده گرفتن این موضوع در خصوص انتصابات توضیح دهند.

دفتر ثبت املاک شهرداری ،رفع خطر از پل‌های عابر پیاده، همچنین در زمینه شناسایی و ساماندهی مشاغل ترافیکی شهر رشت تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزایای نیروهای حجمی قبلا تذکراتی صورت گرفته که تا کنون این بحث ادامه دارد و ساماندهی دستفروشان نیز از موارد دیگری است که آقای علوی باید پاسخگو باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …