چاپ مطلب چاپ مطلب

دبیرجبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان درنشست بانخبگان،علما،خانواده شهداگفت:تحول در شیوه اداره کشورمهمترین خواسته مردم است

به گزارش همای خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی عصر امروز در نشست نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و جمعی از اقشار مردم با ریاست محترم جمهوری در رشت اظهار داشت: فرمان جهاد تبیین اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، به معنای تبیین مبانی و ارزش‌های اولیه انقلاب است.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان دولت سیزدهم را دولتی مردمی و انقلابی دانست و ابراز داشت: امروز دولت سیزدهم، چشم امید مردمان عزیز ایران و انقلابی‌های دلسوخته است و این راه یعنی مردمی شدن و حرکت در مسیر تحول انقلابی.

وی افزود: اعتقاد ما این است که امام خمینی(ره) آن حرکتی را که در شروع انقلاب آغاز کرده بود به درستی و کامل توسط سیاسیون دهه ۷۰ تا ۹۰ فهمیده نشد.

پوریوسفی با اعلام اینک امام راحل(ره) به دنبال تحقق یک حکومت صد درصد مردمی و حکومتی زمینه ساز ظهور بود گفت: لذا تمام تصمیمات و نهاد سازی های متعدد ایشان مانند بسیج ، جهاد ، نهضت سواد آموزی ، بنیاد مسکن و کمیته و همه این قبیل نهاده ها در راستای تحقق یک انقلاب مردمی بوده ، حکومتی که همه شئون خود را برپایه مردم و تصمیم ،اجرا و نظارت مردم ساخته است و مسئولین هم خادمان این مردم بوده و خواهند بود.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه طی ۲۰ سال اخیر برخی آرمان‌های انقلاب فراموش شده و یا به انحراف رفته است تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون به انحا مختلف در بیانات حضرت آقا واژه حکمرانی مردمی را می شنویم یعنی یک نظام صد درصد مردم پایه باید تشکیل شود این موضوع امر جدی حضرت آقاست ، این یعنی دولت مردمی باید طبق سخنرانی ۱۹ دی امسال وهمچنین اولین دیدار با هیات دولت جدید زیر ساخت ها و لوازم بسیاری را برای تحقق حضور مردم در ساحت های مختلف تصمیم و اجرا و نظارت بر دولت ایجاد کند.

وی با اشاره به متن حکم مقام معظم برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی از لوازم بسیار مهم این حرکت تحولی و مردمی ، کارگزاران این دولت مردمی هستند یعنی کسانی می توانند این امر آقا و امام (ره) را تحقق ببخشند که این مبنا و مساله یعنی جایگاه مردم را با عمق جان خود فهمیده باشند و فرسنگ ها با روش نئولیبرال رسوخ کرده در بدنه کشور فاصله گرفته باشند ، یعنی مومن متعهد انقلابی باشند.

پوریوسفی تحول در شیوه اداره کشور را مهم‌ترین خواسته مردم دانست و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم می‌بایست این بار سنگین را به دوش بگیرد و با بهره گیری از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی در مسیر تحقق تحول حرکت کند.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شاه آبادی(استاد حضرت امام) و با اشاره به مطالب مطرح شده توسط ایشان در کتاب شذرات‌المعارف افزود: ایشان برای تحقق یک کشور آباد و رونق اقتصادی می فرماید اولین راه برای این تحول اقتصادی تولید است و بعد صنعت و بعد از آن تجارت و معاملات.

وی گفت: ایشان می فرماید خداوند متعال برکت و فضل خودش را در حیات موجودات قرار داده و تولید و زیر شاخه های آن مثل کشاورزی و دامداری یعنی ایجاد حیات و تولید روح لذا جامعه باید بیشترین هزینه خود را برای تولید حیات قرار دهد؛ لذا خداوند متعال گویا گیلان را برای این امر خلق کرده است همه جایش پر برکت و قابل تولید و اشتغال اما نگویم که خود میدانید از این سیاست های اشتباه سالهای گذشته که کشاورزی پایین سهم را در این استان دارد و ما میخواهیم که شما مساله و راهبرد کلان تحول اقتصادی گیلان را کشاورزی قرار دهید نه امور دیگر.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با اعلام اینکه سالهاست دست های پشت پرده گیلان را حیاط خلوت تفریحات و ویلاسازی ها خود قرار داده اند و به بهانه رونق اقتصادی اولویت استان را گردشگری تعریف کردند افزود: سهم گیلانیان ازین رونق محیط زیست آلوده و اختلال فرهنگی شده است.

پوریوسفی بابیان اینکه حال فرهنگی گیلان اصلا خوب نیست ابراز داشت: ما اعتقاد داریم مساله فرهنگ در گیلان هیچ ارتباطی با موضوع اقتصاد ندارد و میتواند جداگانه بررسی و حل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی گیلان گفت: گیلان استانی دارای اولین ها در تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام ،
اولین در تحقق تشیع آل بویه تا اولین در مشروطه خواهی علما ، و تحقق حکومت مینیاتوری انقلاب اسلامی یعنی میرزا کوچک جنگلی و به امروز اگر برسیم حماسه ۸ دی بلکه ۷ دی گیلانیان عزیز ، تقدیم ۸۰۰۰ هزار شهید گلگون کفن و امثال این گونه افتخارات و علما و دانشمندان طراز جهان.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: شایسته گیلان نیست که فقط محلی برای تفریح و سیاحت باشد؛ ما به نسبت استان ها دیگر زیر ساخت های فرهنگی بسیار کمی داریم و ابتدایی ترین امکانات و المان های شهری و موزه های تاریخی را مشاهده می کنیم و سازمان های دولتی متولی امر در سالهای گذشته کاری پیش نبرده اند و تلی از کار های نشده بر روی زمین است لذا کارگزاران فرهنگی ،اجتماعی دولت شما در گیلان بیش از پیش مسئولیت دارند و نگاهمان به انتخاب درست و دقیق تر آنهاست.

پوریوسفی اظهار داشت: در مساله فرهنگ ما شخصیت بی بدلیل میرزا کوچک را نه تنها نجات بخش گیلان بلکه ایران و جهان می دانیم و نفوذ فرهنگی قیام جنگل می تواند آزادی بخش جهانیان باشد و امروز در گیلان زحمات بسیاری برای این شخصیت کشیده می‌شود اما انسجام و هماهنگی و هم افزایی کافی و کامل نیست لذا در آخر سفر رئیس جمهور دولت های گذشته یعنی سال ۱۳۹۰ در گنگره میرزا کوچک مصوبه ای با عنوان تاسیس بنیاد ملی میرزاکوچک به تصویب هیات دولت رسیده بود و متاسفانه در دولت بعد بکنار گذاشته شد و اینجا از شما رئیس جمهور محترم و عزیز تقاضای اجرای همان مصوبه دولت را برای یک این مهم فرهنگی در کشور خواهانیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …