چاپ مطلب چاپ مطلب

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان در جمع رسانه های گیلان گفت:  ۱۳ نماینده گیلان در طول ادوار در حوزه سلامت عملکرد مثبتی نداشته اند

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان در جمع رسانه های گیلان گفت:

 ۱۳ نماینده گیلان در طول ادوار در حوزه سلامت عملکرد مثبتی نداشته اند/

آمار بالای سرطان های گوارشی ، دیابت ، بیماریهای دهان و دندان و فشار خون در گیلان نگرانی بزرگ جامعه پزشکی گیلان است/

انتخاب هوشمندانه همشهریان در انتخابات ۱۱ اسفند حائز اهمیت است /

دکتر مجید دلاور ، دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان در جمع خبرنگاران با ذکر اینکه نمایندگان گیلان و رشت در جهت ارتقاء سلامت و دریافت اعتبار برای تجهیز بیمارستانها در طول ادوار کار مهمی صورت نداده اند گفت: انواع سرطان بخصوص سرطانهای گوارشی، دیابت ، فشار خون، بیماریهای انگلی و بیماریهای دهان و دندان در گیلان بیداد میکند در حالیکه برخی نمایندگان شهر ما با گماردن مسئولان در حوزه های پزشکی و دانشگاهی، فقط به دنبال جمع کردن رأی برای خود هستند !!

 همای خبرمجید دلاور گفت: انجمن اسلامی پزشکان گیلان ، “دکتر مهدی فلاح” را در این دوره برای نمایندگی مجلس معرفی کرده تا انشاالله با ورود به خانه ملت بتواند گامی در جهت سلامت شهروندان برداشته و توجه مقامات دولتی را به کمبودهای اساسی حوزه درمان گیلان و تجهیز بیمارستان های شهر توجه دهد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان ضمن گرامیداشت اعیاد ماه شعبان و تبریک روز جوان گفت: مهمترین ثروت و داشته های هر کشور، برخورداری از سرمایه های انسانی و بخصوص جوانان نخبه و تحصیل کرده است اما عجیب است که مسئولان در این کشور این حجم از مهاجرت نخبگان را می‌بینند و بی تفاوت فقط تماشا میکنند !

وی گفت: مسئولی که دغدغه ای برای حفظ سرمایه های انسانی و نیروهای متخصص ندارد، کشور را هم دوست ندارد و حتی چنین شخصی را دین دار هم نمیتوان دانست.

دکتر دلاور در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت و نیروی جوانان در اداره کشور در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ظرف ماههای طی شده از سال جاری بیش از ۶ هزار نفر از کادر سلامت گواهی حسن انجام کار گرفته اند و این نشان از اقدام به مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور و یک درد بزرگ است.

وی یادآور شد: جوانان برای زندگی نیازمند اشتغال و برخورداری از یک رفاه نسبی هستند اما نابسامانی و بی مسئولیتی در اداره کشور کار را به جایی رسانده که جوان تحصیل کرده راهی جز مهاجرت نمی یابد و این گونه است که جامعه ما ، جوانی را که برای تحصیل و تخصص وی هزینه کرده است با این همه پتانسیل کار و نیروی جوانی و استعداد به دولتهای اروپا و امریکا تقدیم میکند!

وی در ادامه گفت: برخورداری از استاندار بومی و دغدغه مند و همچنین نمایندگان متخصص و با انگیزه امتیاز بزرگی است و نمایندگان فعلی ما متاسفانه نه فقط در حوزه سلامت ، بلکه در دیگر حوزه ها نیز توفیق و عملکردهای شاخص نداشته اند چنانکه پروژه احداث رینگ ۹۰ متری رشت را می‌بینیم که سالهاست موفق به دریافت اعتبار دولتی نشده در حالیکه شهرهایی چون تبریز و اصفهان هر دو سال یکبار برخوردار از ردیف های ملی برای عمران و آبادانی میشوند.

مجید دلاور تصریح کرد: سوال مشخص بنده از جناب نوبخت که سالیانی مقام ارشد برنامه و بودجه کشور بودند این است که چرا برای بخش های درمانی و تجهیز بیمارستانها، فی‌المثل بیمارستانهای رازی و پورسینای رشت که مراکز دولتی درمانی مرجع برای کل استان هستند کاری انجام ندادید؟!

وی با ذکر اینکه هنوز و پس از سالها مجتمع دانشگاه علوم پزشکی گیلان تکمیل نشده گفت: تکمیل پروژهای روتین که در دیگر استانها سه ساله انجام میشود ، در گیلان ده ها سال به طول می انجامد و این اگر نشانی از کم کاری و بی تفاوتی نمایندگان این شهر نیست، پس نشان از چیست؟!

وی گفت: متاسفانه نمایندگان ما نه فقط کمکی به بخش درمان نکرده اند بلکه با دخالت در عزل و نصب ها به حوزه سلامت آسیب هم رسانده اند و شاهد هستیم که تجدید بنای بیمارستان پورسینا دچار وقفه شد و تعمیر دستگاههایی که در بیمارستانها خراب میشود ماهها به طول می انجامد و بیماران سرگران و سرخورده مجبور به تهیه و پرداخت هزینه های عجیب و غریب در مراکز خصوصی هستند.

دکتر دلاور در ادامه توضیح داد: در دولت حدود یکصد جایگاه معاونت وزارتخانه و حدود ۵۰۰ جایگاه مدیرکلی وجود دارد که متاسفانه سهم گیلانی ها از این جایگاه واقعا ناچیز است .

وی گفت: نمایندگان گیلان باید ظرفیت های استان را بشناسند و متاسفانه در دولت گذشته ضعیف ترین استانداران در رأس کار بوده اند.
وی با انتقاد از دولت کنونی به لحاظ ضعف مدیریتی در استان تصریح کرد: متاسفانه استاندار گیلان نتوانسته مشکلات استان را حل کند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بهترین مدیران را برای استان طلب کنند و دغدغه مردم را داشته باشد تا شاهد وقوع نتایج مثبت باشیم.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با بیان اینکه مشکلات حوزه سلامت تنها بخشی از مشکلات عدیده گیلان است ، خاطرنشان کرد: جهت احداث مراکز غربالگری و ارتقای سیستم های تشخیص به موقع سرطان در دولت های گذشته اقداماتی صورت نگرفته و اینکه مجتمع دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لاکان تاکنون تکمیل نشده باعث نگرانی است.

وی با خاطرنشان ساختن این موضوع که مشارکت همشهریان در انتخابات مهم است گفت: این انجمن از کاندیدای قشر پزشکان دکتر مهدی فلاح که یک نیروی جوان و متعهد و متخصص است حمایت میکند و معتقدیم تجربه پیش کسوتان در کنار انرژی و تخصص نیروهای جوان میتواند برای اداره امور کشور یک برآیند موفق و رو به رشد باشد و در این جهت خواستار مشارکت هوشمندانه همشهریان عزیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیـم.

انتهای پیام/ همای خبر

نسرین عشقی

About نسرین عشقی

Check Also

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد:  سیما و منظر شهری باید حس تعلق پذیری را به شهروندان القاء کند

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد: سیما و منظر شهری باید …