چاپ مطلب چاپ مطلب

دبیر کل حزب مردم سالاری در مراسم اولین سالگرد ارتحال هاشمی رفسنجانی مطرح کرد: هاشمی بزرگتر از امیرکبیر و مظلوم تر از بهشتی

اختصاصی همای گیلان: مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل حزب مردم سالاری در مراسم اولین سالگرد ارتحال هاشمی رفسنجانی اظهار کرد:مظلومیت هاشمی هنوز هم ادامه دارد و بهترین شاهد آن اینکه مراسم سالگردی در خور مقام و شان ایشان گرفته نشد

وی در این همایش که شب گذشته در مجتمع خاتم الانبیا رشت و با حضور جمعی از مدیران فرمانداران و مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد:هاشمی مظلومیتش بیش از بهشتی و اقتدارش بیش از امیرکبیر بود.او هرگز اقدامی منافی مصلحتهای رهبری انجام نداد و رهبر بدرستی در مورد ایشان گفتند که هیچ کس جای خالی هاشمی را برای ما پر نخواهد کرد.
کواکبیان اضافه کرد هاشمی ثروت و عمر خود را به پای این نظام ریخت اما حتی, ما جماعت اصلاح طلب نیز به او ظلمهایی روا داشتیم در زمانی که وی نفر سی ام در مجلس تهران شد و در روزهایی در مجلس هشتم که ازبین ۵۰ نفر مسئول ۸ نفر حاضر شدند به ملاقات ایشان بروند…
دبیرکل حزب مردم سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای اخیر کشور اشاره کرد و گفت:در اخبار اعلام شد که ۲۲درصد اغتشاشگران اصلاح طلب بوده اند.” اف بر شما که دروغ میگویید”
…همه تقصیرها را به گردن خارجیها نیندازید, شما که مسئولان این کشور هستید برای این مردم و این انقلاب چه کرده اید؟!!
کواکبیان گفت:نام هاشمی زنده خواهد ماند و امام راحل نیز درباره ایشان گفته اند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
وی به شکاف نسلی و طبقاتی میان اقشار اجتماع اشاره کرد و گفت زیر ۴۰ ساله ها اعتراض میکنند و علت آن در نماز جمعه برای بالای ۶۰ ساله ها توضیح داده میشود. وی گفت:وحدت و انسجام ملی لازمه هر نظام است.
باید فضا برای اعتراض باز باشد ,اگر دیواری که شکاف برداشته را با گل و لای پر کنیم عنقریب همان دیوار بر سرمان خراب خواهد شد.
این نماینده مجلس در ادامه گفت:جریانی که فتنه ۸۸ نام گرفت در حقیقت از سال ۸۴ و با ورود آقای احمدی نژاد آغاز شد. همان زمانی که در مناظرات حاضر شد وبرایش فرقی نداشت طرف مناظره او کیست و یکسره شروع کرد به تخریب شخص رفسنجانی و فرزندان ایشان… و هنوز هم کسی نیست که ایشان را به سبب اختلاسهای میلیاردی بازخواست کند.
کواکبیان در پایان سخنان خود به شهردار رشت پیشنهاد داد:خوب است در شهر رشت هم مانند تهران برای برپایی اعتراضات سالم مردمی مکانی در نظر گرفته شود. چرا که بنا به اصل ۲۷ قانون اساسی برپایی این گونه تجمعات بلامانع و مجاز شمرده شده است.
محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس٬ محمد احمدی‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار٬محمد احمدی فرماندار رشت٬ فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ٬حسنی‌پور فرماندار رضوانشهر٬ یونس محمودی فرماندار املش٬ وارسته سرپرست فرمانداری رودسر٬ مسعود نصرتی شهردار رشت از جمله مدیران حاضر در این مراسم بودند.

 

خبرنگار: نسرین عشقی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …