چاپ مطلب چاپ مطلب

درافتتاح کشتارگاه دامی هامون آب خزر دیلمان و خورگام مطرح شد : سرمایه گذاران سفیران سازندگی هستند/به زودی توسط این شرکت کلنگ کشتارگاه مجهزتر، به زمین زده خواهد شد

اختصاصی همای گیلان: کشتارگاه دامی دیلمان و خورگام باحضور فرماندار سیاهکل ،دکتر امیدی عضو شورای سلامت تشخیص مصلحت نظام وجمعی از مسئولین محلی به بهره برداری رسید.
مهندس خانلو مدیر عامل و سرمایه گذار این کشتارگاه با اشاره به اینکه در حال حاظر ۱۵ نفر در این کشتارگاه مشغول به کار هستند اضافه کرد:۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار میباشند و تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نکردیم.
وی با بیان اینکه این کشتارگاه هدیه کوچکی برای مردم منطقه است خاطر نشان کرد: کشتارگاه صنعتی بسیار بزرگتر در آینده ساخته خواهد شد.
در سال اقتصاد مقاومتی این خدمتی بود برای مردم دیلمان و عمارلو
خانلو افزود: برای ایجاد رونق اقتصادی همه می بایست با هم متحد باشیم و با همدلی در رسیدن به رونق تلاش کنیم و در سال اقتصاد مقاومتی این خدمتی بود که برای مردم دیلمان و عمارلو انجام گرفت.
مدیر عامل کشتارگاه بیان داشت: هر روزه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این منطقه وارد می شوند و مسئولین با توجه به ورود گردشگران بسیار به این منطقه می بایست به سلامت و محیط زیست نیز توجه بیشتری داشته باشند.
کشتار سنتی موجب آلودگی محیط زیست و نفوذ به آبهای زیر زمینی و ترویج بیماری می شود
وی افزود: نحوه کشتار ما تا امروز به صورت سنتی بود و ضایعات ذبح دام را در حاشیه رودخانه ها رها کرده که موجب آلودگی محیط زیست و نفوذ به آبهای زیر زمینی و ترویج بیماری می شود.
مهندس خانلو اظهار داشت: به منظور تامین گوشت منطقه مطالعات زیادی صورت گرفت که توزیع گوشت منجمد و بسته بندی از شهرهای همجوار مورد بررسی قرار گرفت که عملی نبود و احداث کشتارگاه در مرحله بعد در دستور کار مسئولین قرار گرفت که هم به صرف محیط زیست بود و هم ایجاد اشتغال را به همراه داشت و مذاکرات با شرکت هامون آب خزر و آقای قلی زاده رئیس هیات مدیره انجام شد که نهایتا مودد قبول واقع شد.

dscn8142
احداث کشتارگاه در کمتر از چهار ماه
مدیر عامل این کشتارگاه ادامه داد: هر چند این پروژه برای ما بازده مالی نداشت اما با توجه به توریستی بودن و نیاز منطقه متقاعد شدیم این پروژه را اجرا نمائیم که در کمتر از ۴ ماه این کشتارگاه احداث گردید و این یعنی لبیک مسئولین و ما نیز خوشحالیم که تلاش فرماندار ، دامپزشکی و همه ارگانها را دیدیم و نتیجه آن این هدیه ارزشمند است .
کلنگ کشتارگاه صنعتی دیگردر زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر به زودی بر زمین زده خواهد شد
وی این نوید را به مردم داد که در آینده نزدیک برای جان دادن به صنعت دامپزشکی و احترام به محیط زیست کلنگ کشتارگاه دامی در زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر که مراحل اداری آن انجام شده به زودی بر زمین زده خواهد شد و در آن ۸۰ نفز به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند بود ، همچنین فرمانداری طرح های بسیاری برای آن در نظر گرفته اند که یکی از این طرح ها دهکده سلامت است که سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد نیاز دارد .
مهندس خانلو بیان داشت: انتظار داریم با توجه به اینکه ۲۰ میلیارد تومان در این مکان هزینه شده است و مبلغی از بانکها دریافت نشد ، مسئولین کما فی السابق از ما حمایت کرده و ما را یاری رسانند و در این جا از حمایت های مردم و بخشدار محترم دیلمان نیز تشکر میکنیم.

اسلامی فرماندار سیاهکل نیز در این مراسم با بیان اینکه هر کاری برای مردم انجام دهیم کم است از کسانی که برای حفظ امنیت انقلاب زحمت می کشند تشکر کرد.
وقتی کسانی اینگونه زحمت می کشند حیف است که مسئولین بر صندلی تکیه بزنند
اسلامی عنوان کرد: وقتی کسانی اینگونه زحمت می کشند حیف است که مسئولین بر صندلی تکیه بزنند ، ما نیز باید در سال اقتصاد مقاومتی از سرمایه گذاران حمایت کنیم .
دیلمان و پیرکوه نه تنها برای استان بلکه برای استانهای همجوار انبار غله هستند
وی افزود: دیلمان و پیرکوه نه تنها برای استان بلکه برای استانهای همجوار انبار غله هستند و این برای مسئولین پسندیده نیست که جوانان رشید و تحصیل کرده از دیلمان و پیرکوه به استان های همجوار برای اشتغال بروند.
فرماندار سیاهکل گفت: سرمایه گذاران سفیران سازندگی هستند که پول نقد خود را به سرمایه غیر منقول تبدیل کرده اند و ما باید درصد سود سرمایه گذاران را تضمین کنیم، نه در حرف بلکه در عمل باید حمایت ها اجرایی شود .
اسلامی با اشاره به اینکه من به عنوان یک مشاور در خدمت مردم و سرمایه گذاران هستم اضافه کرد: این سرمایه گذاران تولید اشتغال نمودند و مانع از مهاجرت می شوند و امید دارم این شرکت بتواند در جهت سرمایه گذاری منطقه قدم های راسخ بردارد.

dscn8147
احداث سد دیلمان در دستور کار
وی با اشاره با اینکه نویدی برای مردم دیلمان دارم اضافه کرد: احداث سد دیلمان در دستور کار ما قرار دارد که پیگیر آغاز فاز اول آن هستیم و امیدواریم با حمایت های دکتر نجفی که توجه ویژه ایی به نقاط محروم دارد ، بتوانیم خدمات و اقدامات عملی خوبی انجام دهیم.
فرماندار سیاهکل همچنین از پیگیری برای اتصال ۱۵ کیلومتر جاده کلیشم به جلیسه خبر داد.
مقام اول سیاهکل در سرشماری اینتر نیتی نفوس مسکن در استان
اسلامی در خصوص ثبت نام اینترنی سرشناری نفوس و مسکن از مردم تشکر کرد و ادامه داد: در تمام این مدت تلاش ما در راستای قرار گرفتن در جایگاه اول بود و خوشحالیم با تمام مشکلاتی که در بحث برقراری اینترنت در روستاهای شهرستان داریم امروز در میان ۱۶ شهرستان در مناطق نخست قرار داریم.
وی در خصوص پروژه شرکت هامون خزر نیز بیان داشت: این پروژه مانع ذبح سنتی دامها و سرازیر شدن اضافات دام به آب های زیر زمینی می شود و با توجه به ۸۰۰ بیماری مشترکی که میان انسان و دام وجود دارد اهمیت وجود این شرکتها را متوجه می شویم.
فرماندار سیاهکل همچنین اظهار داشت:انشالله که شرکت هامون خزر با تدام فعالیت خود بتوانند مجوز کشتارگاه اصلی را دریافت کند.
عضو شورا سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این افتتاحیه گفت: خدمت کردن یک موهبت الهی است و انسان همیشه مسئولیت ندارد و مهم این است که این فرهنگ را اجرا کنیم و اگر می خواهیم کشور توسعه یابد مسئولین باید از سرمایه گذاران حمایت کنند.
با ذبح سالم دام مانع از ورود بیماری ها به بدن انسان شویم 
دکترامیدی اظهار داشت:با ذبح سالم دام مانع از ورود بیماری ها به بدن انسان شویم و پیش از اینکه دچار بیماری شویم بهتر است از بروز بیماری پیشگیری کنیم.

dscn8152
وی اضافه کرد:مقامات سیاسی استان باید ایجاد امنیت برای سرمایه گذار را مدنظر بگیرند زیرا جدای از امنیت اجتماعی که بر عهده نیروهای انتظامی است باید برای سرمایه گذاران نیز امنیت ایجاد شود تا در استان سرمایه گذاری کنند.
عضو شورا سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:باید حمایت شود تا سرمایه گذاران تنها برای ویلاسازی به استان ورود نکنند بلکه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و گام برداشتن در مسیر توسعه وارد استان شود.

dscn8131dscn8129dscn8149dscn8136

dscn8159

14380610577

About سردبیر

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …