چاپ مطلب چاپ مطلب

درجلسه ی تدوین برنامه اقدام مشترک عملیاتی بازآفرینی شهر ی در آستانه اشرفیه مطرح شد/معاون ستاد بازآفرینی شهری:۳۹ محله فرسوده گیلان در دستور کار ستاد بازآفرینی قرار گرفته است

جلسه ی تدوین برنامه اقدام مشترک عملیاتی بازآفرینی شهر ی در آستانه اشرفیه برگزار شد در این جلسه که با حضور شهرداران ،فرمانداران گیلان معاون ستاد ملی بازآفرینی و کارشناس ان در ستاد ملی بازآفرینی صورت گرفت تاکید بر استفاده درست از ظرفیت مشارکت مردم در شناسایی مشکلات در مناطق محروم از مهمترین موضوعات مطرح شد ه در این جلسه بود.


اختصاصی همای گیلان: معاون ستاد بازآفرینی شهری در جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار گردید با بیان اینکه متاسفانه ۱۹ میلیون نفر در منطقه شهری بافت فرسوده قرار دارند گفت: طبق آخرین آماری که گرفته شده است در مناطق فرسوده شهری ۱۹ میلیون نفر با کمترین امکانات زندگی می‌کنند که حتما باید این مناطق ساماندهی شود.
استادی با اشاره به تعداد محله های فرسوده استان خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۳۹ محله فرسوده قرار دارد که در دستور کار با ز آفرینی شهری قراردارندتا با بررسی و برنامه ریزی درست آن محله هایی که نیازمند ساماندهی هستند پس از تاییددر دستور کار استان قرار گیرند.
استادی لازمه ی ساماندهی مناطق شهری فرسوده را بررسی نیازهای منطقه دانست و اظهار داشت: ستاد ملی بازآفرینی شهری سعی کرد با تمرکز زدایی و با حمایت به صورت ملی نیاز های محلی را شناسایی کرده و سپس شروع به ساماندهی نماید .
وی در ادامه لازمه عملیاتی شدن ستاد باز آفرینی را هماهنگی مدیران شهری دانست و اظهار داشت: برای انجام هر کاری مسئولان و مدیران با ید باهم هماهنگی لازم راداشته باشند در غیر این صورت هیچ طرح و برنامه عملیاتی نمی‌شود.
سجاد صالحی هدف از تشکیل ستاد باز آفرینی شهری را فراهم آوردن امکانات لازم در مناطق محروم دانست و گفت: ستاد بازآفرینی شهری در سال ۹۰ برنامه جامع و درست امکانات لازم در منطقه به عمل آورد .
کارشناس استان گیلان درستاد ملی بازآفرینی هدف از برگزاری جلسات باز آفرینی شهری را درک متقابل دانست و تصریح کرد :ما باید اول ظرفیت سازی کنیم و از این ظرفیت به نحوه درست استفاده کنیم ,هدف از تشکیل جلسات متعدد رسیدن به یک درک و هدف مشترک در این راستاست.
وی در خصوص کمبود منابع و در ستاد بازآفرینی شهری افزود :منابعی که از سطح ملی به ما می‌رسد ۱۱ میلیارد تومان است که رقم بسیار محدود است که امیدواریم کمبود منابع برطرف شود.
در ادامه این نشست فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه اگر خواهان پیشرفته شهر هستیم باید مناطق قدیمی بازسازی شود گفت: در بناهای تاریخی تنها هدف بازسازی است که باید ساختار آن حفظ شود.
رحیم حیدری لازمه ی ساماندهی مناطق قدیمی را فراهم آوردن امکانات لازم دانست و عنوان کرد :یکی از هدف‌های ستاد بازآفرینی شهری فراهم آوردن امکانات لازم برای مناطق فرسوده است اگر این کار صورت نگیرد در مواقع بحران با مشکلاتی روبرو می‌شویم.
وی در پایان با تاکید بر داشتن اطلاعات کافی ازمناطق فرسوده گفت: برای فراهم آوردن امکانات لازم برای مناطق فرسوده باید اطلاعات کافی در آن موضوع داشته باشیم و بدانیم محدودیت های آن منطقه چیست و بعد به رفع آن بپردازیم.


خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبرهمراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …